כמדי חודש פייסבוק מעדכנים את שותפי הפרסום בכלים ופיצ'רים חדשים שנוספו למערכת הפרסום ובחידושים נוספים בפלטפורמות שבבעלות פייסבוק, בהן אינסטגרם ומסנג'ר והרשת החברתית החדשה לחברות ולארגונים – Workplace.
בפוסט הזה נסקור את החידושים האחרונים בפרסום בפייסבוק:
1. יעד חדש לקמפיינים בפייסבוק: Reach
היעד החדש התחיל כפיצ'ר בקמפיינים מסוג Brand Awareness, ומאז ה-19 באוקטובר הוא מוצע כיעד בפני עצמו. קמפיינים מסוג Reach מיועדים למפרסמים המעוניינים להגדיל את מספר המשתמשים שייחשפו לקמפיינים ולשלוט בתדירות החשיפה. לדוגמה, הקמפיינים יכולים לעזור למפרסמים לחשוף את המודעות אל חלק גדול מקהל היעד כדי לקדם מבצעי מכירות מוגבלים בזמן, או למפרסמים שלהם קהל יעד מצומצם והם רוצים לוודא שהמודעות יגיעו לכלל החברים בקבוצה.
לפי פייסבוק, הרעיון של קמפיינים Reach מבוסס על מחקרי שוק המראים את החשיבות של הגעה למספר גדול של משתמשים ככל האפשר ואת השפעת האסטרטגיה הן על הגברת המודעות למותג והן על המכירות.
-
2. עדכון אלגוריתם המתמקד בזמני טעינה של אתרים ודפי נחיתה
עדכון האלגוריתם החדש של פייסבוק לוקח בחשבון נתוני ביצועים של אתרים ושל עמודי נחיתה, ומתמקד בעיקר בזמני טעינה ובהתאמה לגלישה למובייל. לפי נתוני פייסבוק, 40% מהמשתמשים יצאו מהאתר אם הטעינה שלו אורכת יותר משלוש שניות בממוצע. לכן, פייסבוק יעלו את ה-CPC ואת ה-CPM עבור אתרים אטיים וגם יורידו את מספר הקלקות לקהלים המחוברים בחיבור אטי לאינטרנט כדי למנוע הקלקות שצפויות להסתיים בעזיבה מידית של האתר.
המלצות פייסבוק לשיפור מהירות דפי הנחיתה במובייל:
– לצמצם את מספר ההפניות (redirects), התוספים והקישורים המקוצרים
– לדחוס קבצים כדי להפחית את מהירות הטעינה של הדף במובייל
– לשפר את מהירות התגובה של השרת באמצעות שימוש באחסון מקומי
– להשתמש ברשת אספקת תוכן יעילה (Content Delivery Network)
– לצמצם או להסיר משאבי JavaScript המעכבים את טעינת האתר.
עוד מידע על התאמת האתר למובייל
3. כלי חדש לתכנון קמפיינים: Campaign Planner
פייסבוק השיקו כלי חדש שאמור לשפר את יעילות ניהול הקמפיינים בפייסבוק בכמה דרכים:
– הכלי Campaign Planner יעזור לחזות את החשיפה התדירות (Reach & frequency) של קמפיינים שיעדם הגברת מודעות למותג (Brand awareness) באמצעות הוספה של פרטים כמו תקציב ולוח זמנים.
– ליצור מספר גרסאות לאותה תכנית כדי להשוות תחזיות ולמצוא את תכנית הקמפיינים האפקטיבית ביותר.
– לשתף את התכנית בקלות עם הצוות או הלקוחות. ב-Campaign Planner אפשר להגדיר את המידע שתרצו לשתף ואת הדרך לשתף בו.
4. הרחבת הקריאות לפעולה בדפי העסק בפייסבוק
פייסבוק בוחנים את האפשרות לאפשר למשתמשים לעשות פעולות נוספות ישירות מדף הפייסבוק של העסק ובכך לחסוך מהם את הביקור באתר כדי להזמין משלוח או לקבוע פגישה, בעיקר אם האתר אינו מותאם לגלישה במובייל. העדכון נבדק כרגע על כמה מדפי הפייסבוק הנצפים ביותר ונבחנות בו עוד ארבע קריאות לפעולה: הזמנת משלוח, קביעת תור, הזמנת כרטיסים וקבלת מידע על מועדי הקרנה של סרטים והצגות.
המשיכו לעקוב אחרינו ולקבל מידע על עדכונים במערכת הפרסום בפייסבוק.