פייסבוק הודיעה אתמול שהחל מה-12 באפריל כל אתר בכל גודל יוכל להיעשות ל-Facebook Publisher ולפרסם מאמרי אינסטנט (Instant Articles) ישירות בפלטפורמה של הרשת החברתית.
התכנית Instant Articles הושקה בגרסה מוגבלת לפני כתשעה חודשים והיא אפשרה לאתרי מדיה לפרסם תוכן אינטראקטיבי בפייסבוק, להשתמש במדיה עשירה ולהבטיח זמני טעינה מהירים. הרעיון המקורי היה לתת למשתמשי פייסבוק הזדמנות לצרוך תוכן באופן טבעי, בלי לפגוע בהכנסות של אתרי המדיה. האתרים שהשתמשו בתכנית כללו את הניו יורק טיימס, באזפיד, נשיונל ג'יאוגרפיק ועוד אתרים מסדר הגודל הזה.
כאמור, מה-12 באפריל רשימת האתרים הזו צפויה לגדול כי האפשרות של מאמרים מידיים תיפתח לכל אתר תוכן שירצה להצטרף. כך פייסבוק הסבירו את המהלך בהודעה הרשמית:
Instant Articles נולד כדי לפתור בעיה ספציפית – זמני טעינה אטיים במובייל יוצרים חוויית משתמש בעייתית בקריאת חדשות מהטלפון, בייחוד במקומות שבהם איכות החיבור לאינטרנט היא ירודה. המחשבה הזו הובילה את פייסבוק לפתוח את הפיצ'ר לכל אתרי התוכן כדי לאפשר לכלל המשתמשים להגיע אל קהל היעד שלהם דרך פייסבוק.
פייסבוק מכירים בעובדה שחוויית המשתמש נפגעת כשמשתמשים מנסים לצרוך תוכן מחוץ לאתר ונתקלים במהירות טעינה אטית, וגם בכך שהבעיה אופיינית דווקא לאתרים קטנים שאין להם השרתים ומשאבי הרשת שיש לאתרי מדיה גדולים. הפיצ'ר מאמרי אינסטנט אמור לפתור את בעיית השימושיות המלווה את כל הגולשים בפייסבוק.
מאמרי אינסטנט מספק כמה יתרונות לבעלי אתרים. למשל, אתרי חדשות המתפרנסים ממכירת מודעות יכולים להמשיך להרוויח ממודל התשלום הזה. כמו כן, הפיצ'ר מאפשר לאתרים לעקוב אחרי הביצועים של המאמרים באמצעות כלי המעקב של פייסבוק או של כלים חיצוניים. בנוסף, פייסבוק מאפשרים לבעלי אתרים להרוויח עוד מפרסום התוכן באמצעות רשת הפרסום Facebook Audience Network, דרכה אפשר להרחיב את הקמפיינים הקיימים מעבר לפייסבוק ולשפר את הרלוונטיות של המודעות המופיעות באפליקציות הסלולריות.
מה המשמעות של פתיחת מאמרי אינסטנט לכולם?
ייקח זמן עד שנדע אם פייסבוק תלך ותיעשה לפלטפורמת תוכן ואם אתרי המדיה יהגרו לפייסבוק כדי לשפר את חוויית המשתמש של קוראיהם. מה שברור הוא שאלה שממילא גולשים בפייסבוק במובייל יבלו עוד זמן בפלטפורמה, ופייסבוק בתורה תרוויח עוד כסף ממודעות פרסום. כמה אתרי חדשות כבר הביעו חשש מפיתוח תלות יתר בפייסבוק כדי להביא תנועה לאתר. בכל מקרה, כל אתר לגופו יצטרך למדוד את התועלת לעומת ההשקעה.
המשיכו לעקוב אחרינו למידע ועדכונים נוספים על הקידום בפייסבוק.