וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר, ומשתמשים בה בלוגים, אתרי חברה ואתרי מסחר רבים, בהם אתרים גדולים כמו TIME, Mashable ואחרים. וורדפרס היא מערכת נוחה, היא אינה דורשת ידע בתכנות, בקוד או בעיצוב אתרים, יש לה מגוון רחב של ערכות עיצוב שניתן להתאים אישית, והיא גם מאוד ידידותית למשתמשים.
עם זאת, קידום אתרי וורדפרס אינו נעשה באופן מידי ואוטומטי; וורדפרס היא אמנם מערכת ניהול תוכן ידידותית למנועי חיפוש והיא מספקת נקודת התחלה טובה לאתרים, אבל כדי לקדם אתרי וורדפרס בהצלחה יש להתאים הן את תוכן האתר והן את מערכת ניהול התוכן, רצוי בעזרת מומחים לקידום אורגני של אתרי וורדפרס.
למה להיעזר בחברת לקידום אתרי וורדפרס?
קידום אורגני בגוגל אינו פעולה חד-פעמית אלא תהליך ממושך שיש להתאים ליעדי השיווק ולשלב באסטרטגיה הכללית. התקנת תוספי וורדפרס מומלצים אמנם תתרום לקידום האתר, אבל היא לא תחליף ליועץ מומחה בקידום אתרים, שתפקידו למנוע טעויות בניהול האתר, לעקוב אחר ביצועי האתר ולוודא שהוא מתקדם בתוצאות החיפוש.
מה יכול להשתבש בקידום אתר וורדפרס?
- עדכון גרסה של וורדפרס או של תוסף (Plugin) או התקנת ערכת נושא או תוסף חדש יכולים לשנות את קוד האתר, לפגוע בקידום האתר בגוגל ולגרום לירידה במיקומים בתוצאות החיפוש.
- הוספת פלאגינים יכולה להאט את האתר, ומכיוון שמהירות הטעינה של האתר היא גורם חשוב בקידום האתר בגוגל, פעולה פשוטה שכזו יכולה לפגוע במיקומים.
- תוכן האתר הוא חלק מהותי בשיווק באינטרנט, ואופטימיזציית התוכן למילות מפתח לפי מחקר מילים וניתוח אתרי מתחרים יכולה לשפר משמעותית את מיקומי האתר, למשוך לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים, לשפר את המעורבות שלהם ולהפוך אותם ללקוחות ולקונים. אמנם יש פלאגינים שמודדים את ההתאמה של דפי הנחיתה למילות המפתח הייעודיות, אבל הם לא יכולים להמליץ על מילות מפתח ועל טרנדים שעל בסיסם ייבנה התוכן.
- ביקורות SEO תקופתיות בידי מומחי קידום אתרי וורדפרס יבטיחו שהאתר שומר על המיקומים בתוצאות החיפוש ונשאר רלוונטי גם בעקבות עדכונים ושינויים באלגוריתם הדירוג של גוגל.
לחברת נקודה ידע ניסיון רב בניהול ובקידום אתרי וורדפרס במגוון שפות ותחומים, ואנחנו מכירים לעומק את מערכת ניהול התוכן ואת הפלאגינים המומלצים לקידום האתר בגוגל.
איך לבחור פלאגין SEO לוורדפרס?
שני התוספים הפופולריים ביותר לקידום אתרי וורדפרס הם All in One SEO Pack ו-Yoast SEO. התוסף של Yoast הוא המומלץ מבין שניהם, והוא כולל את רוב האלמנטים הנדרשים להתאים את האתר למנועי חיפוש כולל ניתוח דף והתאמתו למילות מפתח, תגיות מטא (כותרות ותיאורים), תגי קנוניקל, מפות XML, ניווט Breadcrumbs, אינטגרציה עם אתרים חברתיים ועוד. עם זאת, לרוב תידרשו להתקין עוד תוספים עבור משימות משיקות לעבודת הקידום כמו תוסף המאפשר להטמיע את הקוד של גוגל אנליטיקס באתר, תוסף להפניות 301 וכדומה.
כמה שיקולים לבחירת תוסף SEO לקידום אתר וורדפרס:
- האם התוסף מתאים לטכנולוגיה ולפונקציונליות של האתר, והאם הוא ימשיך להתאים לו בעתיד?
- האם לתוסף יש תמיכה מספיקה ממפתחים או מהקהילה? כדאי לבדוק את פורום התמיכה, ביקורות ופידבקים של משתמשים.
- האם התוסף פופולרי? מספר הורדות גבוה מצביע על שימוש רחב בתוסף, וגם על קהל משתמשים שיכול להציע רעיונות ופתרונות לבעיות.
- האם התוסף עודכן לאחרונה? תוסף לא מעודכן עלול לא להתאים לגרסאות וורדפרס עדכניות, וגם ייתכן שהתמיכה שלו לא תהיה פעילה דיה.
- האם התוסף נוצר בידי חברה מוכרת והאם הוא עודכן לאחרונה? אמינות ומוניטין הם גורמים חשובים גם בתוספים חינמיים, ובוודאי שבטוח יותר לקנות תוספים בתשלום מאתרים מוכרים ובטוחים מאשר מספק אלמוני.
טיפים לקידום אתר וורדפרס בגוגל
1. לבחור בחברת אחסון אמינה וטובה
בחירת חברת האחסון תלויה בכמה גורמים בהם מחיר, קלות ההתקנה ומערכת ניהול השרת. למי שיש הזמן, המקום והמשאבים להתמודד עם אחסון, שדרוגים, גיבוי מידע ושחזורים, יכול לנהל שרת וירטואלי פרטי (VPS) באופן עצמאי. אבל מי שלא, רצוי שיבחר בחברת אחסון בעלת מוניטין טוב, אפשרויות גיבוי ושחזור מידע, יכולת תמיכה בתוכן אתר, בפריטי המדיה ובתוספים מבלי לפגוע במהירות ובביצועי האתר.
2. להשתמש בערכת נושא ידידותית לגוגל
יש ערכות נושא שמשתמשות בהמון שורות קוד לעיצוב האתר, והן יגרמו לגוגל לטבוע בקוד המקור עד שימצאו את התוכן הרלוונטי. ככל שיש יותר שורות קוד, יש פחות תוכן ודחיסות נמוכה של מילות מפתח, ויהיה קשה יותר להתקדם במיקומים. בנוסף, חשוב לבחור בערכת נושא שנטענת במהירות (גם במחשב וגם בנייד) מכיוון שמהירות האתר והתאמתו למובייל הם גורמים חשובים בקידום בגוגל.
3. להגדיר את מבנה הקישורים
ברירת המחדל של הקישורים הקבועים באתרי וורדפרס (Permalinks) כוללת מספרים ופרמטרים (לדוגמה: p=123?nekuda.co.il/) והיא אינה ידידותית במיוחד למנועי חיפוש. לרוב מומלץ לשנות את ההגדרה למזהה הפוסט כדי ששם הפוסט יופיע גם בכתובת ה-URL (לדוגמה: nekuda.co.il/wordrpress-seo). אפשר גם להוסיף את תאריך הפוסט או את שם הקטגוריה למזהה הפוסט.
4. להסיר את ברירות המחדל של וורדפרס
אתרי וורדפרס לרוב באים עם דפים, פוסטים ותגובות לדוגמה, ומומלץ למחוק אותם לצמיתות ברגע שהאתר עולה לאוויר. בנוסף, פוסטים מוגדרים אוטומטית בקטגוריה Uncategorized, וגם כאן מומלץ לשנות את ברירת המחדל לקטגוריה יותר רלוונטית (למשל: בלוג, חדשות או קטגוריית נושא).
5. לחסום דפים מסוימים מהאינדקס של גוגל
יש דפים באתרי וורדפרס שמתאנדקסים אוטומטית אף על פי שאין בהם שום ערך למשתמש. הדפים האלה יכולים להיות דף תודה שמקבל משתמש שנרשם לשירות או שלח פנייה לאתר, דף פרופיל של כותבים, דפים הנוצרים לתמונות שהועלו לספריית המדיה של האתר וכדומה. כדי לשמור על תוצאות החיפוש של האתר נקיות ורלוונטיות כדאי לחסום את הדפים האלה מהאינדקס של גוגל באמצעות robots.txt או תוספים מתאימים.
מעוניינים לנהל ולקדם אתר וורדפרס? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.