ה-API של פייסבוק (ראשי תיבות של Application Programming Interface, ממשק תכנות יישומים) הוא פלטפורמה לבניית אפליקציות שיהיו זמינות למשתמשים ברשת החברתית. ה-API מאפשר גישה למידע על הפרופילים של המשתמשים ועל הקשרים החברתיים שלהם כדי ליצור אפליקציות שמזמינות מעורבות.
למשל, API השיווק של פייסבוק (Facebook Marketing API) מאפשר גישה לפלטפורמת הפרסום של פייסבוק באמצעות כלי תכנות. באמצעות ה-API המפרסמים בפייסבוק יכולים להתאים את כלי הפרסום כדי שאלו יעבדו באופן אוטומטי, לשלב אותם עם כלים אחרים ולהתאים את תקציב הפרסום בכלים טכנולוגיים.
למה להשתמש ב-API של פייסבוק לניהול קמפיינים?
ל-API של פייסבוק יש שלושה שימושים עיקריים לניהול ולאוטומציה של קמפיינים:
ניהול קהלים – אינטגרציה של פייסבוק עם מערכת קשרי הלקוחות (CRM) כדי ליצור קמפיינים עבור קהלים מותאמים אישית, למשל עבור רשימת לקוחות קיימת..
ניהול מודעות – התאמה אישית של מנהל המודעות כדי לקנות פרסומות ישירות מה-API, ולבצע פעולות נוספות כגון התחלה או הפסקה של קמפיינים, שינוי תקציב הצעות המחיר וכדומה. באמצעות ה-API אפשר ליצור קמפיינים למודעות מסוגים שונים כולל מודעות ליצירת לידים, מודעות קרוסלה, קמפיינים פרסום באינסטגרם ועוד מודעות מתקדמות.
ניהול נתוני השימוש – בניית כלי אנליטיקס מותאם אישית, למשל אינטגרציה של כלי ה-Insights של פייסבוק עם כלי אנליטיקס פנימיים, הוספת מדדים לדוחות מעקב אחר הקמפיינים ועוד.
גישה ל-API של פייסבוק למשווקים
ל-API של פייסבוק יש שלוש דרגות גישה :
Developers – מיועד למפתחים מתחילים המתנסים בבניית כלים על בסיס ה-API של פייסבוק.
Basic – מאפשר לבחון ולנסות אפליקציות לעד 25 חשבונות חיצוניים.
Standard – מאפשר להשתמש במספר לא מוגבל של חשבונות ולהגיש מועמדות ל-Facebook Marketing Partner.
הדרגה הראשונה פתוחה לכל המפתחים, ולדרגות המתקדמות יותר יש דרישות מקדימות והן מפורטות בדף https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/access.
מבנה הקמפיינים ב-API של פייסבוק
הקמפיינים של פייסבוק בנויים משלוש רמות: קמפיין, סדרת מודעות (Ad Set) ומודעה. ב-API יש רמה נוספת והיא זמינה למשתמשים בדרגת מפתחים – קריאייטיב.
קמפיין – מכיל מידע על יעדי הפרסום ויכלול סדרה אחת או יותר של מודעות.
סדרת המודעות – מורכבת ממודעה אחת או יותר, והמפרסמים נדרשים להגדיר את התקציב ואת לוח הזמנים לכל סדרה. אפשר ליצור סדרת מודעות לכל פילוח קהל יעד ובאותו תקציב, והמודעות יפנו לאותו קהל ובאותו תקציב. בדרך הזאת אפשר לשלוט בסכום המושקע לכל קהל יעד, להגדיר מי יהיו המשתמשים שייחשפו למודעות, ולהגדיר את המדדים הייחודיים לכל קבוצת קהל.
מודעות – כוללות את עיצוב המודעה (הקריאייטיב של המודעה). אפשר ליצור מספר מודעות בכל סדרת מודעות כדי לשפר את הביצועים שלהן באמצעות גרסאות שונות של תמונות, קישורים, סרטוני וידאו, טקסטים או מיקומים שונים למודעות.
קריאייטיב – מכיל את האלמנטים הוויזואליים של המודעות. אי אפשר לשנות את האלמנטים האלו לאחר שנוצרו. לכל חשבון פרסום יש ספריית קריאייטיב שאפשר לאחסן בה תמונות ואלמנטים ויזואליים לשימוש חוזר במודעות נוספות.
ניהול קהלים ב-API של פייסבוק
כאמור, ה-API של פייסבוק מציע דרך מתקדמת לנהל את המידע על לקוחות החברה, ובאמצעותו אפשר ליצור רשימות של קהלי יעד ולפנות אליהם דרך המודעות בפייסבוק. כך אפשר ליצור רשימת קהלים מותאמת אישית לפי כתובות אימייל, מספרי טלפון או שמות וכן לפי נתונים דמוגרפיים כמו תאריך לידה, מין, מיקום ונתונים כמו שם המשתמש באפל או באנדרואיד. בנוסף אפשר ליצור רשימות קהלים דומים (Lookalike Audiences) ורשימות של משתמשים שביקרו בדפים ספציפיים באתר או ביצעו פעולות מסוימות באתר או באפליקציה כמו להוסיף פריט לעגלת הקניות או להגיע לשלב מסוים במשחק. בנוסף, באמצעות ה-API אפשר להתקין את הפיקסל של פייסבוק, לעקוב אחרי המרות ולהפיק דוחות סטטיסטיים.
ניהול מודעות ב-API של פייסבוק
ה-API של פייסבוק מציע מגוון כלים מתקדמים ליצירת קמפיינים, לניהול מודעות ולמעקב אחר מדדים. באמצעות ה-API אפשר ליצור יחידות מודעות מסוגים שונים בהתאם ליעדי השיווק בהם מודעות לקידום דף פייסבוק, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה, מודעות לקידום אפליקציות, מודעות לקידום עסקים מקומיים (Local Awareness) ומודעות לקידום דף הבית. בנוסף, באמצעות ה-API אפשר ליצור קמפיינים פרסום באינסטגרם ומודעות מסוג Dynamic Product Ads לקידום מכירות באתר או באפליקציה. באמצעות ה-API אפשר לנהל את אפשרויות התקציב והפילוח המתקדמות, וכן ליצור דוחות מותאמים אישית באמצעות API ניהול נתוני השימוש.
ניהול נתוני השימוש (Ads Insights) ב-API של פייסבוק
ה-API הזה מאפשר גישה ל-API המדידה של פייסבוק, ובאמצעותו אפשר לעקוב אחר מדדים שונים ולהפיק דוחות סטטיסטיים למדידת היעילות של הקמפיינים. ה-API מאפשר לעקוב אחר אירועים כמו הקלקות, ביקורים באתר, המרות באתר או באפליקציה וליצור אירועים מותאמים אישית כגון שיתוף פוסט, אישור השתתפות באירוע ועוד.
לסיכום, ה-API של פייסבוק מאפשר גישה לנתונים הדמוגרפיים של מיליוני המשתמשים ברשת החברתית ולמערכת ניהול המודעות המתקדמת, ועוזר להבין את קהל היעד ולהגיע אליו בלי לפגוע יותר מדי בפרטיות המשתמשים.
מעוניינים לנהל קמפיינים מתקדמים בפייסבוק? צרו אתנו קשר