כיצד הישראלים צורכים מדיה?
יונתן ריפתין, מנהל תחום תקשורת בגוגל, הציג מחקר של גוגל מ-2015 על הרגלי צריכת המדיה בישראל.
בישראל יש דרישה גבוהה מצד הלקוחות לתוכן באינטרנט.
ויש דרישה גבוהה גם מצד העסקים הקטנים והבינוניים. כמעט למחצית מהם יש אתרי אינטרנט וכ-20% מהם מפרסמים באינטרנט. הדרישה הזו פותחת הזדמנויות למשווקים באינטרנט.
ב-2015 נרשמה עלייה בגלישה באינטרנט דרך סמארטפונים, והעלייה הזו הביאה להורדה בזמן השהייה של המבקרים באתר. כמו כן נרשמה עלייה בשיעור ההמרה במובייל.
אמצעי המדיה הנפוצים בישראל 2015: אינטרנט לעומת אמצעי תקשורת מסורתים כמו עיתונות, רדיו וטלוויזיה.
ואיך השתנו הרגלי צריכת המדיה ב-2015 בהשוואה ל-2013:
החיפוש באינטרנט דרך המובייל כבר עבר את החיפוש בדסקטופ, בעיקר בחיפושים בעלי הקשר לוקאלי.
צריכת המדיה היומית דרך המובייל כבר מתקרבת לצריכת המדיה היומית דרך הטלוויזיה
השימוש במובייל נפוץ בקרב כל קבוצות הגיל, ובקרב מבוגרים בני 18 ועד 49 הוא עובר את זמן הצפייה בטלוויזיה.
בקרב קבוצת הגיל 18-34 הצפייה בטלוויזיה נמצאת בירידה – כרבע מהישראלים בקבוצת הגיל הזאת אינם צופים בטלוויזיה.
סיכום: מה השתנה בהרגלי צריכת המדיה בישראל מ-2013?
בהשוואה ל-2013 הישראלים מבלים שעה נוספת בצריכת מדיה, כ-49 דקות ממנה נצרכת דרך המובייל.
80% מהצופים בטלוויזיה גולשים באינטרנט במכשיר נוסף במקביל: 74% מהם גולשים במקביל במחשב, 62% בטלפון נייד ו-25% בטאבלט.
מהמחקר שהוצג בכנס אפשר לראות שצריכת מדיה דרך המובייל הולכת וגדלה על חשבון אמצעי תקשורת מסורתיים יותר כמו צפייה בטלוויזיה ואף גלישה באינטרנט דרך המחשב, ויש להניח שהיא תגדל אף יותר ב-2016. אם יש לכם עסק, כנראה שקהל היעד שלכם נמצא במובייל, ולכן יש לשפר את חוויית המשתמש במובייל ולבדוק את אפשרויות הפרסום במובייל.
צרו אתנו קשר למידע נוסף על קידום אתרים בסלולר,