כיצד הישראלים צורכים מדיה?

יונתן ריפתין, מנהל תחום תקשורת בגוגל, הציג מחקר של גוגל מ-2015 על הרגלי צריכת המדיה בישראל.

בישראל יש דרישה גבוהה מצד הלקוחות לתוכן באינטרנט.

צריכת מדיה בישראל 2015 - הלקוחות
ויש דרישה גבוהה גם מצד העסקים הקטנים והבינוניים. כמעט למחצית מהם יש אתרי אינטרנט וכ-20% מהם מפרסמים באינטרנט. הדרישה הזו פותחת הזדמנויות למשווקים באינטרנט.

צריכת מדיה בישראל - עסקים קטנים

 

ב-2015 נרשמה עלייה בגלישה באינטרנט דרך סמארטפונים, והעלייה הזו הביאה להורדה בזמן השהייה של המבקרים באתר. כמו כן נרשמה עלייה בשיעור ההמרה במובייל.

גלישה במובייל והתנהגות הגולשים

אמצעי המדיה הנפוצים בישראל 2015: אינטרנט לעומת אמצעי תקשורת מסורתים כמו עיתונות, רדיו וטלוויזיה.

צריכת מדיה באינטרנט מול אמצעים אחרים

ואיך השתנו הרגלי צריכת המדיה ב-2015 בהשוואה ל-2013:

עוגת צריכת המדיה ישראל

החיפוש באינטרנט דרך המובייל כבר עבר את החיפוש בדסקטופ, בעיקר בחיפושים בעלי הקשר לוקאלי.

חיפוש בגוגל במובייל לעומת בדסקטופ

 

 

צריכת המדיה היומית דרך המובייל כבר מתקרבת לצריכת המדיה היומית דרך הטלוויזיה

המובייל מניע את הטרנד

השימוש במובייל נפוץ בקרב כל קבוצות הגיל, ובקרב מבוגרים בני 18 ועד 49 הוא עובר את זמן הצפייה בטלוויזיה.

שימוש במובייל בקבוצות גיל שונות

בקרב קבוצת הגיל 18-34 הצפייה בטלוויזיה נמצאת בירידה – כרבע מהישראלים בקבוצת הגיל הזאת אינם צופים בטלוויזיה.

צפייה בטלוויזיה בגיל 18-34

סיכום: מה השתנה בהרגלי צריכת המדיה בישראל מ-2013?

בהשוואה ל-2013 הישראלים מבלים שעה נוספת בצריכת מדיה, כ-49 דקות ממנה נצרכת דרך המובייל.

צריכת המדיה בישראל - סיכום

80% מהצופים בטלוויזיה גולשים באינטרנט במכשיר נוסף במקביל: 74% מהם גולשים במקביל במחשב, 62% בטלפון נייד ו-25% בטאבלט.

צפייה בטלוויזיה וגלישה באינטרנט

 

מהמחקר שהוצג בכנס אפשר לראות שצריכת מדיה דרך המובייל הולכת וגדלה על חשבון אמצעי תקשורת מסורתיים יותר כמו צפייה בטלוויזיה ואף גלישה באינטרנט דרך המחשב, ויש להניח שהיא תגדל אף יותר ב-2016. אם יש לכם עסק, כנראה שקהל היעד שלכם נמצא במובייל, ולכן יש לשפר את חוויית המשתמש במובייל ולבדוק את אפשרויות הפרסום במובייל.

 

צרו אתנו קשר למידע נוסף על קידום אתרים בסלולר,