בתחילת החודש (מאי 2015) מנהלי אתרים רבים הרגישו תנודות משמעותיות במיקומים בגוגל. אתמול הגיע אישור רשמי מגוגל שאכן היה עדכון אלגוריתם שהתמקד באיכות התוכן, והוא מכונה "עדכון האיכות" (Quality Update).

מה-1 במאי נראו שינויים גדולים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, ומנהלי אתרים רבים תהו אם גוגל העלו עוד עדכון פנדה או משהו בסגנון. בהתחלה גוגל הכחישו שמדובר בעדכון פנדה, ומאז צצו עוד דיווחים על שינויים בתוצאות החיפוש והעדכון כבר קיבל את הכינוי "עדכון פנטום".

rp_google-panda-3.92-199x300.jpg

באתר Search Engine Land המשיכו לנדנד לגוגל בנושא, ואתמול הם הצליחו להוציא מגוגל הודאה בעדכון אלגוריתם. לפי גוגל העדכון אינו קשור לאתרי ספאם, אבל נעשו שינויים באלגוריתם הדירוג העיקרי ובדרך שבה הוא מעבד תוכן ומודד את האיכות שלו.

כאמור, העדכון אינו מסנן איכות בסדר הגודל של פנדה או פינגווין, אבל הוא עדכון שמייצר שינויים משמעותיים במיקומים בגוגל. גוגל לא פירטו לגבי הדרך שהם מודדים את איכות התוכן, אבל מהצהרותיהם בעבר ידוע שהם מעריכים את איכות התוכן של אתר או של דף מסוים לפי מספר רב של גורמים יחידים. ייתכן שבעקבות העדכון גוגל מייחסים חשיבות גדולה יותר לגורמים מסוימים וחשיבות פחותה לאחרים.

המפסידים והמרוויחים מעדכון האיכות של גוגל

כצפוי, האתרים שהפסידו מעדכון האיכות של גוגל הם אלו שמשמיעים קול. האתר Hubpages, המבוסס על מאות אלפי אתרים שנכתבו בידי גולשים, הוא אחד המפסידים הקולניים בעדכון זה, ופורסם בו פוסט שהעריך שהעדכון פגע במאמרי How to או באתרי מידע. אף על פי כן, גם בפוסט הזה הוצגו דוגמאות של אתרים דומים שדווקא הרוויחו מהעדכון, בהם האתרים Wikia ו-Instructables.

Google Quality Update

צילום מסך: https://pauledmondson.hubpages.com

האם נפגעתם מעדכון האיכות של גוגל?

אם ראיתם ירידות משמעותיות במיקומים מתחילת החודש, ייתכן שנפגעתם מעדכון האיכות של גוגל. כדי לשפר את התוכן ואת המיקומים, מומלץ להנחיות התוכן של גוגל כפי שפורסמו בפוסט מ-2011 More guidance on building high-quality sites. הפוסט אמנם פונה לאתרים שנפגעו מעדכון פנדה, אבל הוא מכסה את כל נושא איכות התוכן באופן כללי.

 

צריכים עזרה בכתיבת תוכן איכותי בפרט ובקידום אורגני בגוגל בכלל? צרו אתנו קשר לפרטים נוספים.