פייסבוק היא מהרשתות החברתיות הפופולריות והמשפיעות בעולם. נכון לשנת 2024, יותר מ-2.11 מיליארד אנשים מבקרים בפלטפורמה בכל יום. בישראל בלבד יש קרוב ל-7 מיליון משתמשים בפייסבוק, כלומר כ-75% מכלל האוכלוסייה.
בזכות הקהל הרחב ותדירות הביקורים הגבוהה, פייסבוק היא פלטפורמה חשובה לקידום עסקים ומותגים מכל סוג וגודל. באמצעות פייסבוק אפשר להגיע לקהלים חדשים, לתקשר עם לקוחות קיימים ולבנות נוכחות למותג באמצעות שילוב בין קידום ממומן ואורגני ובין תוכן טקסטואלי וויזואלי.
בכתבה הזאת נסקור את מגוון אפשרויות הקידום הזמינות בפייסבוק, למי מתאים לפרסם בפייסבוק, ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.
קידום אורגני בפייסבוק
המונח קידום אורגני מתאר פעולות שיווקיות הנעשות בלי להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק. הפעולות יכולות לכלול פרסום של פוסטים, תמונות, סרטונים, תכנים אינטראקטיביים וכדומה בעמוד הרשמי של העסק או המותג.
למי מתאים?
מותגים אישיים, עסקים קטנים, בינוניים ובעלי תקציב מוגבל. למעשה, כל מי שמעוניין לבנות קהילה ולחזק את הקשר עם קהל היעד לאורך זמן.
יתרונות
- חיסכון כספי: הקידום האורגני אינו כרוך בתשלום ישיר לפלטפורמה. (אם כי לרוב תצטרכו לשלם על שירותיהם של יוצרי תוכן, מעצבים, עורכי וידאו וכדומה).
- חיזוק הקשר עם הקהל: אינטראקציה עם התוכן באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים יכולה לחזק את תחושת הקהילה ולהגביר את רמת האמון בין המותג ובין לקוחותיו.
- השפעה ארוכת טווח: בניית נוכחות אורגנית וקהילה פעילה יכולה ליצור מודעות למותג, לשפר את האמינות והמומחיות שלו, ולטפח קהל לקוחות נאמן.
חסרונות
- חשיפה מוגבלת: האלגוריתם של פייסבוק משתנה לעיתים קרובות, ובאופן כללי נוטה לצמצם את החשיפה האורגנית לפוסטים, כך שהתוכן עשוי להגיע רק לשיעור קטן מהעוקבים.
- תוצאות לא מיידיות: ייקח זמן עד שתראו תוצאות משמעותיות מקידום אורגני, בייחוד עבור עסקים חדשים ולא מוכרים.
- תחרות גבוהה: קשה להתבלט בפיד המתמלא בכל רגע בתכנים מושקעים במידה כזאת או אחרת ובהמון מתחרים אחרים.
בשורה התחתונה, קידום אורגני בפייסבוק מתאים במיוחד לעסקים בעלי תקציב מוגבל המעוניינים לבנות נוכחות מתמשכת ברשת החברתית. לרוב מומלץ לשלב אותו עם קידום ממומן להשגת תוצאות מהירות ורחבות יותר.
סוגי קידום ממומן בפייסבוק
פוסט ממומן (Boosted Post)
למי מתאים?
עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים בהגדלת החשיפה לפוסטים אורגניים.
יתרונות
- קל ונוח לשימוש – כל אחד יכול לקדם פוסט בלחיצת כפתור.
- מתאים לחשיפה מיידית למשתמשים שכבר נמצאים באינטראקציה כלשהי עם התוכן שלכם.
- שליטה בעלויות – תוכלו להגדיר את גבולות התקציב כדי להימנע מחריגות ועלויות לא צפויות.
חסרונות
- אפשרויות טרגוט מוגבלות בהשוואה לקמפיינים מתקדמים בחשבון המודעות של META.
- פחות יעיל למטרות ארוכות טווח, כמו יצירת לידים או מכירות.
מודעות תנועה לאתר (Traffic Ads)
למי מתאים?
עסקים המעוניינים להגדיל את התנועה הנכנסת לאתרי אינטרנט, לחנויות מקוונות או לדפי נחיתה, כדי להפיץ את שירותי החברה, לשפר את המודעות למותג ולהביא תנועה ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.
יתרונות
- הגדלת התנועה לאתר יכולה לסייע גם בשיפור ההמרות.
- אפשר לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין באמצעות הטמעת פיקסל (קוד מעקב) ולשפר אותו בהתאם.
- אפשר לסמן קהלים של משתמשים שביקרו באתר. "צביעת הקהלים" תשמש בעתיד לקמפיינים רימרקטינג.
חסרונות
- עשוי להגדיל את התנועה, אבל לא בהכרח לתנועה איכותית ורלוונטית. מחייב ביצוע אופטימיזציה שוטפת.
- דורש תכנון קפדני של מסע הגולש בדפי הנחיתה כדי שהתנועה תניב תוצאות ממשיות ותוביל להמרות.
- עלות גבוהה יחסית, במיוחד אם שיעור ההמרה באתר הוא נמוך.
מודעות מעורבות (Engagement Ads)
למי מתאים?
מותגים המעוניינים בבניית מודעות והגדלת המעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים) לתוכן המפורסם בעמודי פייסבוק או אינסטגרם שלהם. סוג זה של פרסום אינו מתמקד במכירות או המרות ייעודיות, אלא מיועד ליצירת מעורבות עם הפוסט.
יתרונות
- הגדלת חשיפה לתוכן וחיזוק נוכחות דיגיטלית של המותג.
- מסייע בבניית קהילה וחיזוק האמון של הלקוחות במותג.
- מעורבות רבה עם הפוסט מובילה גם להגדלת חשיפה אורגנית בקרב חברים של קהל היעד המעורב
חסרונות
- מעורבות גבוהה לא תוביל בהכרח למכירות או ללידים.
- תכנון שגוי או תוכן שאינו מותאם עלול להשיג את המטרה ההפוכה ולבנות מוניטין שלילי.
- מעורבות גבוהה יכולה גם להניב ביקורות ותגובות שליליות לפוסט, לכן חשוב להקפיד לבדוק את איכות המעורבות ולהגיב במידת הצורך על מנת למנוע קידום שלילי עבור המפרסם
מודעות ליצירת לידים (Lead Generation Ads)
למי מתאים?
עסקים המוכרים שירותים או מוצרים שלוקח יותר זמן להחליט על קנייתם, כמו שירותי בריאות, חברות ביטוח, סוכנויות נדל"ן או שירותי ייעוץ למיניהם, או לחברות המקדמות כנסים ואירועים הדורשים הרשמה מוקדמת.
יתרונות
- ייעול תהליכים: איסוף הלידים נעשה ישירות מפייסבוק בלי להפנות את המשתמשים לאתר חיצוני.
- חוויית משתמש נוחה ופשוטה, מה שמגביר את שיעור ההמרה.
- מאפשר למפרסם ליצור קשר עם לקוחות מתלבטים או כאלה המבקשים מידע נוסף.
- מאפשר לסנן ולשפר איכות הפניות על ידי הוספת שאלות לטופס הלידים.
חסרונות
- אם קהל היעד אינו ממוקד דיו, או שהשאלות המנחות בטופס כלליות מדי, איכות הלידים עלולה להיות נמוכה.
- נדרש מענה מהיר וטיפול יעיל בלידים כדי לממש את ההמרות.
מודעות להמרות (Conversions Ads)
למי מתאים?
חנויות מקוונות (eCommerce), עסקים המשווקים מוצרים או שירותים באינטרנט ורוצים להגדיל את כמות ההמרות (מכירות, הרשמות וכדומה).
יתרונות
- מעקב מדויק אחרי ביצועי הקמפיין דרך פיקסל פייסבוק.
- יכול להניב תוצאות ברורות (כמו מכירות) אם דפי הנחיתה יעילים.
- יעד המרה ברור מאפשר לאלגוריתם של META לבצע אופטימיזציה מוצלחת ולדייק את קהל היעד
חסרונות
- עלויות גבוהות בהשוואה לחלופות בגלל המיקוד בהמרות.
- סיכויי ההצלחה תלויים רבות במוניטין האתרים, חוויית המשתמש ואיכות המוצרים או השירותים שהם משווקים.
- לעיתים הקמפיין דורש שימוש חכם בקריאייטיב דינמי, בניית קמפיין מסוג קטלוג וביצוע רימרקטינג לצורכי מימוש רכישה בקרב המתלבטים.
מודעות להגברת מודעות למותג (Brand Awareness Ads)
למי מתאים?
מותגים חדשים או עסקים המעוניינים להרחיב את החשיפה למותג וליידע את משתמשי פייסבוק על קיומם.
יתרונות
- עוזר בהגדלת החשיפה למותג בטווח הארוך.
- תומך באסטרטגיות שיווקי רחבות יותר.
- מסייע בעקיפין ליצירת לידים והמרות שיגיעו בצורה אורגנית אחרי שייחשפו למותג.
חסרונות
- קושי במדידת התוצאות בהשוואה למודעות לקידום מכירות או לידים.
- דורש השקעה לטווח ארוך.
- מצריך חשיבה יצירתית ואסטרטגית כדי לסקרן ולמשוך את תשומת ליבם של גולשים הנחשפים לתכנים רבים בזמן קצר.
מודעות וידאו (Video Ads)
למי מתאים?
מותגים ועסקים שיכולים להציג תוכן ויזואלי מרשים, כמו חברות אופנה, תעשיית התיירות, חנויות למוצרים ייחודיים ותחומים יצירתיים נוספים.
יתרונות
- מודעת סרטון לרוב תניב מעורבות וחשיפה גבוהים יותר מכל פורמט מודעות אחר.
- יכולת ליצור רושם חזק ולספר סיפור ויזואלי בצורה דינמית.
- מתאים במיוחד להגברת מודעות למותג או לחשיפה של מוצרים חדשים.
חסרונות
- דורש הפקת וידאו מקצועית על העלויות הכרוכות בה.
- הביצועים תלויים באיכות הווידאו והקריאייטיב.
- סרטון ארוך מדי עלול להוביל לנטישת גולשים לפני שייחשפו למסר או למוצר המשווק.
מודעות קרוסלה (Carousel Ads)
למי מתאים?
עסקים המעוניינים לשווק מספר מוצרים או שירותים במודעה אחת או להציג קטלוג מוצרים המשקף את המגוון הרחב שלהם.
יתרונות
- מגביר את החשיפה למגוון המוצרים והשירותים של העסק.
- מגביר את המעורבות ומאפשר לגולשים לבחון כמה הצעות בו זמנית.
- מאפשר לאלגוריתם של META לזהות אילו מוצרים הובילו את הגולשים להקליק ולעבור לדף המוצר.
חסרונות
- דורש עיצוב מושך ותוכן איכותי
- אם אין סיפור מעניין מאחורי הקרוסלה, היא עלולה להיראות מבולגנת ואקראית.
- כדי ליצור קרוסלה המותאמת לכל גולש (על בסיס התנהגות עבר ותחומי עניין) תידרשו להקים גם קטלוג מוצרים ולייצר קמפיין דינמי.
לסיכום, יש לא מעט אפשרויות של קידום ממומן בפייסבוק וכל אחד יכול למצוא את הדרכים שהכי נוחות לו ובתקציב שנוח לו. אומנם הרשת החברתית עברה כמה שינויים בשנים האחרונות, וחלקם אף פגעו בחשיפות של עמודים עסקיים. עם זאת, ניהול נכון של הקמפיינים, מבלי לשכוח את הקידום האורגני, יכול להביא לתוצאות הרצויות. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.