AI לשיווק תוכן

יצירת תוכן הוא אחד השימושים הפופולריים ביותר ב-AI עבור אנשי שיווק דיגיטלי. לפי דו"ח טרנדים בשימוש בבינה מלאכותית שפרסם אתר Hubspot, כמחצית מאנשי השיווק נעזרים בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT, Claude, Gemini ואחרים לכתיבת טקסטים. אבל מגוון היישומים של AI בשיווק תוכן הוא רחב יותר, ואפשר להשתמש בו גם ליצירת תמונות, וידאו ואודיו, וכן להיעזר בו במחקרי מילים ומתחרים, תכנון אסטרטגיית שיווק ועוד.

AI לשיווק תוכן - נתונים סטטיסטיים

מקור: hubspot_AI_ Trend_Report_2024

 

שימושים מעשיים ב-AI לשיווק תוכן

רעיונות תוכן

מתמודדים עם מחסום כתיבה? נגמרו לכם הנושאים לכתיבה? הבינה המלאכותית יכולה לחלץ אתכם מהמצבים האלה ולתת לכם את נקודת המוצא הראשונית, שממנה תוכלו לתת ליצירתיות להתבטא. זאת ועוד, כלים כמו Gemini של גוגל יכולים לתת רעיונות תוכן לפי טרנדים עכשוויים. כמו כן, ישנם כלים מבוססי AI  המייצרים תוכנית תוכן חודשית לפרסום והפצה ברשתות חברתיות.

עזרה בכתיבה

לפי הדו"ח של HubSpot, כ-50% מאנשי שיווק נעזרים בבינה מלאכותית ליצירת תוכן באיכות גבוהה יותר וביעילות רבה יותר. הנשאלים ציינו שהם נעזרים בכלי ה-AI לכתיבת טקסטים, ניסוח מחדש, בדיקת עובדות, הגהה, וגם להתאמה של תוכן למטרות ספציפיות כמו ניוזלטר, פוסטים בבלוג, פוסטים ברשתות חברתיות וכן הלאה. עם זאת, 86% מהנשאלים ציינו שהם עורכים את התוכן שנכתב בידי AI, ומשקיעים בעיקר בחידוד המגע האנושי, שילוב הקול של המותג, הוספת מסרים שיווקיים וכן הלאה.

מחקר וניתוח מתחרים

מחקר מעמיק הוא הבסיס של אסטרטגיית תוכן שיווקי יעילה, וכאן ה-AI  מציע יתרון משמעותי. במקום מחקר ידני ועומס נתונים, כלי ה-AI יכול לקצר את התהליך ולמצוא מילות מפתח, לנתח את פעילות המתחרים ולחשוף תובנות שלעובדים האנושיים היה לוקח הרבה יותר זמן לגלות.

יצירת תוכן בהתאמה אישית

מחקר של SurveyMonkey מצא כי 73% מאנשי השיווק נעזרים ב-AI לפרסונליזציה של תוכן. כלי בינה מלאכותית יכולים לנתח כמויות אדירות של נתוני משתמשים, כולל נתונים דמוגרפיים, היסטוריית גלישה, קניות ברשת ופעילות ברשתות חברתיות. באמצעות ניתוח הנתונים, מעקב אחר התנהגות המשתמשים ומשובים שנאספו בזמן אמת, AI מאפשר התאמה אישית של תוכן לגולשים לפי העדפותיהם.

AI בשיווק דיגיטלי - נתונים סטטיסטיים

surveymonkey.com

יצירת תוכן ויזואלי

כמובן, Generative AI יכול ליצור לא רק טקסטים אלא גם צורות מדיה שונות כמו תמונות, סרטונים ואודיו. כלי AI כמו Midjourney או Canva יכולים ליצור תכנים ויזואליים באמצעות פקודות טקסט, וישנם כלים רבים ליצירת קטעי אודיו מטקסט כתוב.

אופטימיזציה לתוכן

אפשר להיעזר בכלי AI במשימות SEO רבות:

–  מחקר מילים והמלצות לשילוב מילות מפתח בתוכן

–  התאמה לכוונת החיפוש

–  ניסוח וכותרות ותיאורי מטא

–  הצעה למבנה תוכן

– ניתוח קישורים נכנסים.

 

אתגרים בשימוש ב-AI בשיווק תוכן

למרות היתרונות הרבים בשימוש ב-AI, אם לא מקפידים על עריכה ועל הוספת מגע אנושי, התוצר יכול להיות גנרי וסתמי, לכלול מידע לא מדויק בשל ה"הזיות" של הבינה. בנוסף, תוכן שנוצר במלואו בידי בינה מלאכותית יהיה חסר את מה שגוגל מכנים E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות)   ומחשיבים כמדד חשוב להערכת איכות התוכן.

השימוש ב-AI לשיווק תוכן כרוך גם באתגרים משפטיים ואתיים שצפויים ללכת ולהסתבך כמו שאלת הבעלות על התוכן, חשש לחוסר מקוריות ופוטנציאל למידע מגמתי.

 

בשורה התחתונה, הבינה המלאכותית היוצרת עדיין לא יכולה להחליף בני אדם, אבל היא יכולה לתמוך בתהליך העבודה, להציע רעיונות מקוריים ולשפר במידה רבה את היעילות. המפתח להצלחה בשיווק תוכן כיום תלוי באיזון בין היעילות של הבינה המלאכותית עם מגע אנושי וחשיבה אסטרטגית. רוצים ליהנות מהיתרונות של AI בלי חששות? צרו איתנו קשר.