במאי 2023 הציגה גוגל את SGE – ראשי תיבות של Search Generative Experience ובתרגום מילולי: חוויית חיפוש ג'נרטיבית או יוצרת. SGE הוא מודל חיפוש חדשני מבוסס AI, שלא רק מציף קישורים ותכנים כמו מנוע החיפוש המסורתי, אלא יוצר תוכן חדש לפי שאילתת החיפוש והמידע שנאסף מהאינטרנט.

כרגע SGE נמצא בגרסת בטא ניסיונית במספר מוגבל של שפות ומדינות.

נכון לעכשיו, הוא מציע למחפשים את היכולות האלה:

סביר להניח ש-SGE יעבור עוד שינויים והתאמות עד שיופץ לקהל הרחב. כך או כך הוא צפוי לשנות את החיפוש באינטרנט – ואת תחום קידום האתרים (SEO). עדיין לא ידוע איך הוא ישפיע על התנועה מגוגל. לפי הערכות, ההשפעה שלו תהיה דומה לזו של תוצאות עשירות המובילות לאפס הקלקות, ותוביל לירידה בכ-30% מהתנועה.

גוגל SGE - שאלות המשך

מקור: blog.google.com

איך נראות תוצאות החיפוש ב-SGE?

יש שתי דרכים להגיע לתוצאה מסוג SGE בחיפוש בגוגל:

לא כל החיפושים בגוגל מעלים תוצאה מסוג Search Generative Experience. המחקר של BrightEdge הראה כי ב-15% מהחיפושים לא מוצגות תוצאות מבוססות בינה מלאכותית.

sge stats

מקור: https://www.brightedge.com/google-sge

 

 

עוד גורם המשפיע על הופעת תוצאות חיפוש מסוג SGE הוא מודול התוכן. BrightEdge זיהו 6 מודולים הנתמכים על ידי SGE:

הגורם הזה הוא דינמי וסוגי התוכן הנתמכים משתנים לעיתים קרובות, כך גם תדירות ההופעה שלהם ב-SGE.

SEO ל-SGE

תוצאות SGE מופיעות במענה למגוון חיפושים וכוונות משתמש. כדי לשפר את הסיכויים שהתוכן יופיע בתוצאות החיפוש, מומלץ לקחת בחשבון את ההיבטים האלה:

 

איך לקדם סוגי תוכן ספציפיים ב-SGE?

 

רשימות  

רשימות יכולות להופיע בכל מיני סגנונות:

רשימות תבליטים (bullets) – המשמשות להצגה תמציתית של פיצ'רים, יתרונות, אפשרויות וכדומה.

רשימות מפורטות – רשימות המכילות תיאורים מפורטים או רכיבים אינטראקטיביים כמו הקלקה לקריאה נוספת או מעבר לחנות הווירטואלית לקנייה. הרשימות האלה מתאימות לשאילתות חיפוש שבהן המשתמשים מצפים למידע מפורט, למשל, השוואות בין מוצרים, דגמים או תוכניות תשלום.

רשימות ממוספרות – לרוב, רשימות המציגות סדר פעולות. כרגע הן לא ממלאות תפקיד משמעותי בתוצאות SGE.

איך לקדם רשימות ב-SGE?

מקומות וקידום לוקאלי

המודולים הלוקאליים של SGE תואמים את אלה המופיעים בתוצאות החיפוש המקומיות הסטנדרטיות. לרוב הם כוללים מיקומים וחוות דעת. מקור המידע העיקרי הוא גוגל לעסקים. לפי BrightEdge, השימוש בהם נפוץ בעיקר בתחום המסעדות והתיירות.

אסטרטגיות SEO לקידום תוצאות מקומיות ב-SGE:

 

מוצרים

חיפוש מוצרים ב-SGE מעלה מגוון וריאציות של תוצאות החיפוש, והן עשויות להשתנות לפי סוג המוצר וההעדפות של המשתמשים.

כמה דוגמאות:

המלצות SEO לקידום מוצרים ב-SGE:

 

קידום תוכן YMYL (בריאות, כספים וכו')

עוד לפני ההעלאה של Search Generative Experience, תכנים שהשתייכו לקטגוריית התוכן Your Money or Your Life קיבלו יחס מיוחד מגוגל. לתכנים העונים על חיפושים בנושאי בריאות, בטיחות, כספים וייעוץ משפטי יכולה להיות השפעה על החלטות הנוגעות לבריאות או להתנהלות פיננסית. אם המידע בהם לא מדויק או לא אמין, ההסתמכות עליהם יכולה להוביל להשלכות חמורות. לכן, בחיפושים בתחומים אלה, גם ב-SGE ניתנת העדפה למקורות אמינים, מבוססים וסמכותיים בתחום. בנוסף, מוצג גילוי נאות והמלצה להתייעץ עם איש מקצוע, בהתאם לנושא השאילתה.

איך לקדם תוכן YMYL ב-SGE?

 

לסיכום, חוויית החיפוש הג'נרטיבית של גוגל כנראה תשנה את הדרך שבה אנחנו מחפשים מידע באינטרנט, וגם מקדמים אתרים, מודדים הצלחה, מתכננים ויוצרים תוכן.