הרשת גועשת ורועשת! הפרסום בפייסבוק בשמיים, התוצאות ברצפה והקידום האורגני מזמן נדחף לאחור. אז רגע לפני שנבזבז את כל התקציב שלנו ונסיים את החודש במרחק שנות אור מהיעדים, בוא נעצור להבין מה קרה, למה קרה ומה עושים.
נבחן את הסיטואציה בחמשת המ"מים:
מי? פרסום ממומן ואורגני
מה? עלויות יקרות ותוצאות ירודות
מתי? חודשים אוקטובר–דצמבר
מקום? פייסבוק
מדוע? היצע וביקוש
לא הבנתם? אנחנו פה כדי להסביר…
שוק הפרסום בפייסבוק מתנהג ממש כמו שוק רמלה-לוד, רק בלי אבטיח בשקל, וכמו כל שוק יש בו היצע וביקוש שמשפיעים על המחירים באופן הבא:
כשההיצע עולה ß המחירים יורדים
כשהביקוש עולה ß המחירים עולים
היצע? ביקוש? התבלבלנו…
ההיצע בשוק הפייסבוק הוא הגולשים שכל רגע נתון מתפקדים כלקוחות פונטציאליים לאלפי מפרסמים. והביקוש, בטח ניחשתם, הוא המפרסמים הלהוטים ללכוד את הלקוחות הרלוונטים.
אז מה קורה כשהביקוש עולה? התחרות על הלקוחות גדלה, וכדי לנצח – תשלמו יותר.
אבל למה הביקוש לפרסום בפייסבוק גדל?
או! שאלה טובה.
במילה אחת: עונתיות
ב-143 מילים: לביקוש בפייסבוק יש עונתיות בהתאם לתקופות מסויימות בשנה. נתחיל בתקופה האהובה על כולנו: Shopping Time ! אין ספק שזו תקופה נפלאה, אירועי המכירות של Singles' Day, Black Friday & Cyber Monday הפכו לחגי קניות בינלאומיים, וכל המפרסמים רוצים לקחת חלק בזה ומגדילים את התקציב השנתי שלהם בחודשי הקניות.
במעבר חד משופינג לפולטיקה, תקופת הבחירות והסקרים. אומנם תקופה זו מגיעה בתדירות נמוכה יותר אבל השפעתה רחבה וזהה לזו של השופינג – הרבה מפרסמים נלחמים על אותו קהל.
לבסוף, סיום שנת המס, משמע – יתרות בתקציב השיווק. ומה עושים עם יתרות? מבזבזים אותן!
מאחר שיתרת התקציב לא תמשיך לשנה הבאה, מנהלי שיווק ממהרים לסיים את התקציב הנותר לפני סוף השנה מה שמוביל שוב למפרסמים רבים שמגדילים תקציב בחודשי אוקטובר–דצמבר.
סיכום שלושת אירועי ה"שפ"ש" (שופינג, פוליטיקה, שנת מס) מובילים למסקנה ברורה: בחודשים אוקטובר עד סוף דצמבר הביקוש עולה, התקציבים גדלים, המלחמה על הלקוחות אגרסיבית יותר ועלויות הפרסום מתייקרות. הבטחנו אז נקיים:
6 טיפים לפרסום אפקטיבי בפייסבוק בחודשים התחרותיים
1. חדשו קהלים
קמפיין הרץ תקופה ממושכת על קהל זהה עלול למצות את עצמו, בעיקר כשהתחרות על הקהל גדלה. נסו להיות יצירתיים יותר בהגדרת הקהל ותכונותיו, תרעננו את רשימות הלידים והLookAlike שלכם ותחזיקו אצבעות.
2. השקיעו בקופי איכותי ובקריאייטיב חדש
כמו הקמפיין, כשמודעה רצה תקופה ממושכת האפקטיביות שלה יורדת, בעיקר בעיני פלטפורמת הפרסום. תשמחו לגלות שחידוש המודעות והקופי יוביל ל"התעוררות" הקמפיינים ועלייה בכמות החשיפות, ואם המודעה יצירתית והמסר מוצלח – התוצאות יעלו בהתאם.
3. גמישות בחלוקת התקציב
נכון, אתם אוהבים פרסום בפייסבוק, אבל לפעמים זה פשוט לא משתלם. בחודשים היקרים של פייסבוק אפשר להקצות חלק מהתקציב לפלטפורמת פרסום אחרת. לא בטוח שזה יוזיל עלויות אבל אם לא תנסו – איך תדעו?
4. שקפו את המצב מול הלקוח והתייעצו איתו
הלקוח מאוכזב מהתוצאות ומאבד את סבלנותו? תנשמו עמוק, תתאמו פגישה והסבירו לו מדוע זה קורה. שקיפות מלאה ללקוח תציג אתכם כמקצוענים ואמינים. לאחר מכן תוכלו להתייעץ איתו על דרכי פעולה, מי יודע, אולי עוד תקבלו תקציב כפול 🙂
5. המלצת פייסבוק: הכינו קמפיינים מראש (נשבעים שזה לא אנחנו)
לא נשקר לכם, זה נשמע מוזר, אבל זו האמת, פייסבוק ממליצה להכין קמפיינים מראש, לאשר אותם, ולתזמן לחודש הרלוונטי. לטענתה הכנה מראש לחודשי העומס תוביל לתפקוד מוצלח יותר של הקמפיינים. ניסיתם? ספרו אם עבד.
6. היו תחרותיים
קל להגיד וקשה ליישם, אבל בחודשים תחרותיים הדרך היחידה לנצח היא להשתתף בתחרות בכל הכוח. השקיעו במבצעים חדשים, מחירים אטרקטיביים, קמפיינים ויראליים ויצירתיות אין קץ. אם תציעו לגולש דברים בעלי ערך, תקבלו בחזרה ערך חיובי.
המשיכו לעקוב אחרינו לקבל טיפים ומידע על הפרסום בפייסבוק. מעוניינים בניהול קמפיינים אפקטיבי בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות? צרו איתנו קשר.