הבלוג שלנו

גורמים המשפיעים על הקידום הלוקאלי בגוגל ב-2017

'Gilad Sasson'
30 בנובמבר 2017
זמן קריאה: 3 דקות

מיקום-לוקלי_3

 

האתר Local SEO Guide פרסם מחקר על הגורמים המשפיעים על הקידום הלוקאלי בגוגל ב-2017. במחקר נאסף מידע על כמה אלפי חיפושים מקומיים בעשרות תחומים תחרותיים, בהם רופאי שיניים, משרדי עורכי דין, מסעדות, בנקים, חנויות בגדים, מספרות, מנתחים פלסטיים ועוד, בכ-150 ערים בארצות הברית.

ממצאי המחקר הצביעו על קשר חד-משמעי בין תוצאות החיפוש האורגני ה"רגיל" לבין תוצאות החיפוש המקומיות. למעשה, נמצא מתאם גבוה בין מקום ראשון בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל לבין הופעה בתוצאות החיפוש המקומיות מסוג Local Packs, כלומר "חבילות" של שלוש תוצאות חיפוש או יותר המובלטות בתוצאות חיפוש בעלות אופי מקומי.

תוצאות חיפוש לוקאליות בגוגל 20172012

המשמעות היא שלמרות המאמצים של גוגל לשנות את אלגוריתם החיפוש המקומי ולמקד אותו בגורמים לוקאליים וכאלה התלויים במעורבות המשתמש, הוא עדיין קשור מאוד לטכניקות קידום אתרים מסורתיות.

עד כמה משפיעות הביקורות על הקידום המקומי?

לא מפתיע לגלות שביקורות גולשים ב-Google My Business הן גורם חשוב בדירוג תוצאות החיפוש המקומיות, ובעיני גוגל הן נתפסות אמינות יותר מאשר קישורים, למשל. באופן צפוי, ככל שעסק יהיה יותר פופולרי ומדובר הוא יקבל יותר ביקורות, גם אם הוא לא טרח לקדם את האתר לפי ההנחיות המקובלות.

כשנכנסים לפרטים אפשר לראות מתאם גבוה בין ביקורות הכוללות את מילת המפתח או את העיר הרלוונטית ובין מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש הלוקאליות. נתון נוסף שנמצא משפיע על המיקומים הוא מידת המעורבות של הגולשים בדף העסק בגוגל.

.גורמים משפיעים על קידום לוקאלי - מחקר מ-2017מתוך: localseoguide.com

איך משפיעה איכות וכמות הקישורים על המיקומים הלוקאליים?

בחלק זה נמצא מתאם מפתיע בין פרופיל קישורים באיכות נמוכה ובין תוצאות חיוביות. רוב העסקים שדורגו בתוצאות החיפוש המקומיות קיבלו בעצמם ציון סמכות נמוך וגם פרופיל הקישורים שלהם לא היה מרשים במיוחד. כמובן שהיו יוצאי דופן כמו מותגים, נתון שיכול להסביר למה מותגים נוטים להשתלט על תוצאות חיפוש (מקומיות ורגילות).

באופן כללי נראה שרוב העסקים המדורגים בתוצאות החיפוש הלוקאליות השקיעו בשלב מסוים בשירותי קידום אתרים, אחרת היה אפשר למצוא פחות קישורים לא טבעיים ופחות טקסטים של קישורים הכוללים מילות מפתח ואת שם העיר. המסקנה המתבקשת היא שגוגל סלחניים יותר כלפי עסקים מקומיים ונוטים פחות לשלוח את הפינגווין שיעניש אותם על אופטימיזציית-יתר של טקסט הקישורים (טקסט העוגן).

הקשר בין קידום האתר לבין קידום דף העסק בגוגל

אמנם ישנם עסקים המגיעים למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש הלוקאליות גם בלי להחזיק אתר אינטרנט, אבל המחקר הראה מתאם גבוה מאוד בין מיקומי האתר בתוצאות החיפוש הכלליות לבין מיקומי דף העסק בגוגל. במילים אחרות, אם אתם רוצים להופיע בתוצאות החיפוש הלוקאליות, כדאי לכם לנהל אתר ולהשקיע בקידומו בתוצאות האורגניות של גוגל.

מה משמעות המחקר עבור עסקים קטנים ובינוניים?

כמה מסקנות שעולות מהמחקר:

1.כדאי להשקיע בקידום אורגני של אתר העסק מכיוון שגורמים כמו קישורים, מיקומים אורגניים ועוד נמצאו משפיעים על ההופעה ב-Local Packs.

2. לביקורות בדף העסק בגוגל לעסקים יש השפעה חשובה על הקידום הלוקאלי, והן גם אחד הגורמים היחידים הנמצאים תחת שליטתם (פחות או יותר) של מנהלי העסק או אנשי השיווק הדיגיטלי. לכן, מומלץ להשקיע בדרכים להשיג עוד ביקורות ואזכורים ולשלב מילות מפתח רלוונטיות בביקורות.

3. גורמי off-site כמו הציון הממוצע של האתר, ציון הסמכותיות של הדומיין וכדומה, נמצאים בירידה, לכן לא כדאי להשקיע בהם יותר מהמינימום ההכרחי.

לסיכום, מבחינה של האתרים, העסקים והפרופילים הנמצאים במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל (Local Packs) אפשר ללמוד על הפעילות של המתחרים וגם על המגמות של גוגל. אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם במחקרים המתפרסמים בנושא.

מעוניינים לקדם את העסק בתוצאות החיפוש האורגניות או המקומיות? צרו איתנו קשר.