חברה לקידום אתרים

קידום אתרים הוא אחד החלקים החשובים באסטרטגיית השיווק באינטרנט. לכן, כשאתם מחפשים חברת קידום אתרים מומלצת, חשוב לבחור בקפידה חברה שתנהל את קמפיין קידום האתר במנועי חיפוש בצורה המקצועית ביותר. בשוק קיימות אינספור חברות, חלקן מתמקדות רק בקידום אורגני בגוגל ואחרות מציעות סל שירותים רחב שיכול לכלול גם קידום ממומן, ניהול מוניטין באינטרנט, שיווק ברשתות חברתיות ועוד, לכן כדי לדעת איזה סוג של חברה מתאים לכם, עליכם להבין מה הצרכים שלכם.

 

 

 

בלי הבנה בסיסית בתחום, קשה להבחין בין מקצוענים לבין חובבנים. במאמר זה ננסה לנפץ כמה מהמיתוסים על חברות לקידום אתרים ולהציע דרכים לבחור את החברה שהכי מתאימה לכם.

 

האם צריך חברה לקידום אתרים?

קידום אתרים הוא תחום מורכב העובר שינויים רבים לעתים קרובות. יש כאלה שמצליחים ללמוד את הנושא דרך קריאת מדריכי קידום באינטרנט, אבל לא לכולם יש נכונות ויכולת ללמידה עצמאית שתאפשר להם לקדם את האתר מבלי להיעזר בחברה או ביועץ SEO חיצוני. הצורך בחברה לקידום אתרים תלוי גם ברמת המורכבות של האתר ובמידת התחרותיות של השוק והנישה הרלוונטיים.

היתרון הגדול של חברה לקידום אתרים, מעבר לניסיון הרב ולעיסוק היומיומי שלה בתחום, הוא העובדה שבדרך-כלל בחברות לקידום אתרים ידעו לתת לכם שירותים נוספים כשתזדקקו להם. כך למשל אם תרצו לשלב גם קידום ממומן, להתרחב לרשתות החברתיות או לשנות משהו באתר באמצעות הקוד, חברת קידום האתרים תוכל לתת לכם את המענה המושלם על ידי אנשי הצוות הייעודיים שלה. בדרך-כלל בחברות האלה יש גם מחלקת קריאייטיב שתוכל לספק לכם שירותי עיצוב במידת הצורך. את כל הדברים האלו סביר להניח שלא תוכלו לעשות לבד וחברה מקצועית תוכל לחסוך לכם הרבה כאב ראש בניסיונות להשיג ספקים נוספים.

למה צריך חברה לקידום אתרים

יש לקוחות שמשתמשים בשירותי קידום אתרים בקביעות, ויש כאלה שנעזרים בחברות חיצוניות להשגת מטרה ספציפית וחד-פעמית, כמו ייעוץ לקידום אתר חדש, יציאה מעונש של גוגל וכדומה. אין חברה אחת שמתאימה לכולם, וחברת הקידום צריכה להתאים לצורכי האתר, לאופי התחום, לקהל היעד ולתקציב שלכם.

השירותים הבסיסיים שניתנים על ידי חברת קידום אתרים

למרות שהשירותים צריכים להתאים לכל אתר בנפרד, יש כמה שירותים בסיסיים שכל חברת קידום אתרים צריכה להיות מסוגלת להציע:

  1. מחקר מחקר מחקר – חברת קידום אתרים מקצועית לא תתחיל שום פעילות לפני שביצעה מחקר מקיף על האתר שלכם, כולל מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, סקירה טכנית של האתר, בחינה מדוקדקת של התוכן ובדיקת הביצועים של האתר, התנהגות המשתמשים ועוד. מחקר מילות המפתח מסייע להבין מהם ביטויי החיפוש הרלוונטיים לאתר, מה מידת התחרות על כל ביטוי, ואיפה האתר ממוקם על אותם ביטויים בהשוואה למתחרים. מחקר המתחרים בודק את הביצועים של המתחרים המובילים שלכם בזירה האינטרנטית ומחקר הביצועים מלמד את חברת קידום האתרים על החוזקות והחולשות של האתר שלכם מכל הבחינות. לפי תמונת המצב שעולה מן המחקרים אפשר להגדיר יעדים ותכניות עבודה.
  2. כתיבת תוכן – לכל חברת קידום אתרים צריכה להיות האפשרות לתת מענה של כתיבת תוכן איכותי בנושאים שונים. לתוכן יש השפעה ישירה על המיקומים של האתר במנוע החיפוש ועל הביצועים שלו. ככל שהתוכן יהיה יותר ייחודי ורלוונטי, כך הציון של האתר יעלה. כתיבה מקצועית וללא שגיאות כתיב היא תנאי הכרחי, אך חשובה לא פחות גם כתיבה שיווקית טובה והבנה בקידום אתרים.
  3. בניית קישורים – אחת הדרכים שגוגל בוחנת את סמכותיות האתר היא לפי הקישורים הנכנסים, הנתפסים בעיניה כמעין הצבעות אמון. ככל שיותר אתרים איכותיים ורלוונטיים מקשרים לאתר, כך הוא נתפס יותר אמין וסמכותי בתחומו. חברת קידום אתרים טובה תדע לבנות עבורכם פרופיל קישורים איכותי וגם להיזהר מבניית קישורים שיסכנו את האתר.
  4. מעקב ואנליזה – הבסיס של כל פעילות קידום אתרים היא מעקב אחר המיקומים, התנהגות המבקרים באתר, פעילות המתחרים, טרנדים ועוד, וגם ניתוח הנתונים ואופטימיזציה בהתאם. שימוש בכלים כמו גוגל אנליטיקס ואחרים מסייע להבין אילו מהפעולות לקידום האתר תורמות לגולש והיכן דרוש שינוי.
  5. ידע, ניסיון וקשר עם גוגל – אחת הדרכים לוודא שהחברה לקידום אתרים יודעת מה היא עושה והיא לא תגרום לכם יותר נזק מתועלת היא לוודא שהיא מחזיקה בתג של Google partners, המעיד כי היא שותפה מוסמכת מטעם גוגל וחברה בתכנית השותפים שלה. תג של Google partners ניתן רק לחברות שעברו את מבחני ההסמכה והוכיחו בקיאות בכלי הפרסום והאנליזה של גוגל. התג מעיד גם על קשר ישיר עם גוגל, המעניק גישה לעדכונים החמים ביותר של החברה ולמוצרי הבטא שלה.

דברים שלא ידעתם על חברות קידום אתרים

1. האם חברות קידום אתרים שמופיעות במקום הראשון בגוגל הן הטובות ביותר?

לאו דווקא. יש חברות קידום אתרים מקצועיות שמשקיעות יותר מאמצים בקידום הלקוחות בגוגל מאשר בקידום עצמי. זה לא אומר שאי אפשר למצוא חברות קידום אתרים טובות בראש תוצאות החיפוש, אבל אלו לא יהיו בהכרח החברות שמתאימות לכם, שיתאימו את אסטרטרגיית הקידום לצורכי האתר או יהיו מעודכנות במיוחד במגמות האחרונות בתחום.

 

חברה לקידום אתרים – דוגמה

2. האם די בחברת קידום אתרים לשפר את המיקומים?

זירת השיווק באינטרנט נעשית יותר ויותר תחרותית וקידום אתרים בתוצאות החיפוש נעשה קשה יותר. גם החברה הטובה ביותר לא תצליח לקדם אתר גרוע מבלי שיתקיים בו שילוב בין מודל או מוצר טוב ותוכן איכותי. יחסי ציבור ופרסום יכולים לתמוך בעבודתה של חברת הקידום (וכמובן שגם שרות טוב לא יזיק). מיותר לציין שבלי ליישם את ההמלצות של חברת קידום האתרים האתר לא יתקדם במיקומים.

 

3. האם כדאי לחפש חברת קידום אתרים באזור המגורים שלכם?

כיום, כשמרבית העבודה נעשית און ליין באמצעות מיילים, מיקום חברת קידום האתרים אינו חשוב כל-כך, ואפשר להצליח בקידום אתר גם ממרחק. עם זאת, כשעבודת הקידום מצריכה עבודת צוות ופגישות פנים-אל-פנים רבות עם צוות ההנהלה או הפיתוח, יש יתרון לחברת קידום אתרים קרובה, אבל גם אז אפשר לרכז את הפגישות ליום אחד ולחסוך בזמן נסיעה או להיפגש וירטואלית. כמו שאלות רבות במאמר זה, גם כאן התשובה היא "תלוי" – תלוי באופי הלקוח, בכימיה וברמת הקשר שהוא דורש מהחברה, בטכניקות העבודה הנדרשות לסביבת התחרות וכדומה.

איך למצוא חברת קידום אתרים מומלצת?

1. להגדיר יעדים – מה אתם רוצים מחברת קידום האתרים?

בשלב הראשון יש להבין מהם הצרכים שלכם: האם יש לכם פרויקט חד-פעמי (הסרת קישורים, סקירה טכנית), פרויקט מתמשך של שיווק באינטרנט או כל אחד מעשרות השירותים שחברות קידום אתרים מציעות? אם אין לכם מושג בקידום אתרים, תתחילו מלהגדיר את היעדים. למשל להגדיל את ההכנסות ב-20% בתוך שנה או להגדיל את מספר הלידים ממנועי חיפוש ב-50% בתוך חצי שנה. יעדים מוגדרים יאפשרו לכם גם למדוד את ההצלחה של החברה. בנוסף, חשוב לוודא שחברת קידום האתרים מסוגלת לעבוד במסגרת התקציב שלכם ושיש יש לה ניסיון עם אתרים בסדר גודל כמו שלכם, ורצוי גם בנישה הספציפית.

 

2. לאסוף המלצות – על איזו חברת קידום אתרים ממליצים חברים/קולגות/מומחים?

בדומה לתחומים אחרים, כדאי להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים על דעתם ולבקש המלצות על חברות קידום אתרים. כמובן שיהיה קל יותר לעזור לכם ככל שתהיו ממוקדים ומפורטים בדרישות שלכם, למשל, האם אתם מחפשים חברת קידום אתרים בעלת ניסיון בתחום מסוים או בפתרון בעיה ספציפית, האם אתם מעדיפים חברה מאזור מסוים וכו'.

3. ליצור קשר עם חברת קידום אתרים

אחרי שהוגדרו היעדים ונאספו כמה המלצות, הגיע הזמן ליצור קשר עם חברת קידום אתרים שאתם מאמינים שיכולה להתאים לכם, דרך המייל או הטלפון, ולברר עם נציגיה על אפשרויות קידום האתר. רוב החברות ישמחו להציע פגישת ייעוץ חינם. המפגש הראשוני מאפשר לכם לברר אם אתם מעוניינים בשירותי החברה, ומספק לחברת קידום האתרים הזדמנות לשווק את עצמה. כדאי לבקש מהחברה המלצות ודוגמאות לסיפורי הצלחה, בעיקר בתחומים שמעניינים אתכם ושהגדרתם אותם ברשימת היעדים שלכם.

 

4. איך לדעת אם חברת קידום האתרים מקצועית?

כדי להעריך את מידת הרצינות והמקצועיות של חברת קידום האתרים בעקבות שיחה או אפילו אחרי שהתקבל דו"ח המלצות ראשוני, נסו לענות על השאלות הבאות:

ממה להיזהר כשמחפשים חברה לקידום אתרים?

ממה להיזהר כשמחפשים חברה לקידום אתרים

לסיכום, כדי לבחור את חברת קידום האתרים המתאימה לכם צריך להגדיר מטרות ברורות, לבקש המלצות ולשוחח עם חברת קידום אתרים אחת או יותר כדי לקבל הצעת מחיר ולשמוע על סיפורי הצלחה.

מעוניינים בחברת קידום אתרים מקצועית ואמינה העומדת בהמלצות של גוגל? צרו אתנו קשר לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות.