הבלוג שלנו

השפעת תוצאות החיפוש בסלולרי על קניות

'Gilad Sasson'
3 באפריל 2014
זמן קריאה: דקה אחת

תדירות החיפוש באינטרנט באמצעות סמארטפונים אמנם פחותה בהשוואה למחשבים אישיים ואפליקציית מנוע החיפוש של גוגל אינה נמנית עם האפליקציות הפופולריות ביותר, אבל מחקר חדש מראה שגם במכשירים סלולריים למנועי החיפוש ולמיקומים בתוצאות החיפוש תפקיד חשוב בשלבים הקודמים לקנייה ומדגיש את החשיבות של קידום אתרים לסלולר, וקידום אתרי קניות במיוחד.

תמונה:Stuart Miles/freedigitalphotos.net

חברת Local Corporation, המקדמת את אפליקציית הקניות Havvit, פרסמה בשבוע שעבר את תוצאות הסקר על מחקר לפני קנייה במכשירים סלולריים. הסקר נערך בחודש מרץ והשתתפו בו כ-1,300 בעלי סמארטפונים מארצות הברית.

תוצאות הסקר מראות שמנוע חיפוש הוא האמצעי המוביל במחקר לפני קניית מוצר. בתשובה לשאלה על דרכי חיפוש מידע על מוצרים כשגולשים מהסמארטפון, 73% ענו מנוע חיפוש, 33% הצביעו על אתר מובייל כלשהו ו-24% על אפליקציה סלולרית (הנשאלים יכלו לבחור יותר מתשובה אחת). אמנם אפשר לטעון שניסוח השאלה מטה את התשובה, אבל אין ספק שחיפוש סלולרי משמש רבות כאמצעי מחקר שוק של צרכנים.

תוצאות החיפוש בסלולרי נבחרו גם כקטגוריה המשפיעה ביותר על החלטת הקנייה של המשתמשים. בתשובה לשאלה על הגורמים המשפיעים ביותר על ההחלטה לקנות את המוצר, 50% השיבו שתוצאות החיפוש, 42% – ביקורות ודירוגים; 31% – שילוב בין תוצאות החיפוש לזמינות המוצר בקרבת מקום; 30% – אימייל מאתר המסחר שנרשמו אליו; 9% קופונים וקניות קבוצתיות ו-9% – אפליקציות סלולריות.

הסקר גם הראה שיותר נשים מושפעות ממיילים מאשר גברים (33% לעומת 27% בהתאמה), וגברים מושפעים יותר מתוצאות החיפוש (51% לעומת 48%).

הסיבות העיקריות למיעוט השימוש בארנק הסלולרי הן אבטחה (44%) ופרטיות (36%). המותגים שנתפסו בטוחים ביותר לתשלום דרך הסלולרי ולניהול הארנק הסלולרי הם ויזה (24%), פייפאל (21%) ואפל (15%); גוגל במקום האחרון (6%).

החיפוש והגלישה במכשירים סלולריים ממלאים תפקיד חשוב בקנייה המקוונת, אף על פי שרוב ההמרות נעשות בשלב מאוחר יותר באמצעות מכשיר אחר: מחשב, טאבלט או בחנות עצמה.