הבלוג שלנו

איך לייצר תגובה ישירה מלקוחות בפייסבוק: סיכום וובינר למשווקים בפייסבוק

'Gilad Sasson'
27 בנובמבר 2014
זמן קריאה: 3 דקות

פייסבוק ערכו אתמול (יום רביעי ה-27/11) וובינר למשווקים לתגובה ישירה (Direct Response Marketing), זהו ענף שיווק באינטרנט (וגם באמצעי תקשורת מסורתיים) המשתמש באמצעים כמו הצעות, קריאה לפעולה או טופס יצירת קשר כדי ליצור אינטראקציה מיידית עם המשתמשים. פייסבוק מקדמים את השיווק לתגובה ישירה באמצעות הוספת כפתורי קריאה לפעולה למודעות הפרסום, ובמסגרת הוובינר הועלו היתרונות של הרשת החברתית בשיווק לתגובה ישירה, מיקוד הקמפיינים, מעקב ואופטימיזציה.

אופטימיזציה להמרה בעידן ריבוי מכשירים

השימוש במכשירים שונים (טלפונים חכמים, טאבלטים, מחשבים ניידים ונייחים) מסבך עוד יותר את תהליך ההמרה, ומחקרים מראים שאצל 67% מהצרכנים באינטרנט תהליך הקנייה עובר דרך יותר ממכשיר אחד. פייסבוק מציעים פתרון לקושי הזה ומאפשרים להגיע אל קהל יעד ממוקד, לקרוא לפעולה בכל המכשירים ולהחליט החלטות המבוססות על נתונים וניתוחים סטטיסטיים.

 

מיקוד בפייסבוק

לפי נתוני פייסבוק, בישראל יש 4 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ו-73% מהם מבקרים בפייסבוק מדי יום. בגרסת המובייל של פייסבוק משתמשים 3.4 מיליון ישראלים בחודש ו-2.5 מיליון ביום.

לפי פייסבוק, מערכת הפרסום של פייסבוק מדויקת הרבה יותר בהשוואה לרשתות פרסום מתחרות. אם בממוצע התפוצה של קמפיינים ממוקדים באינטרנט מדויקת ב-38%, אצל פייסבוק התפוצה של קמפיינים ממוקדים מדויקת ב-89%.

אפשרויות המיקוד בפייסבוק הן מגוונות:

 

קהל היעד העיקרי – מיקוד לפי מידע שנשאב מפרופילי המשתמשים וכולל מידע מפורט כמו מצב משפחתי, אירועי חיים, תחומי עניין ודפי פייסבוק אהובים.

קהלים מותאמים אישית – מיקוד לרשימת לקוחות או לאנשים שביקרו באתר. גם את הרשימה הזאת אפשר לפלח לפי נתונים כמו מין, גיל ונתונים דמוגרפיים אחרים, ואפשר לפנות אל המשתמשים בכל מכשיר שממנו הם משתמשים בפייסבוק.

את רשימת הקהלים המותאמים אישית אפשר ליצור בעזרת כמה כלים:

–        ניהול קשרי לקוחות – למצוא לקוחות קיימים לפי מספרי טלפון או כתובות דוא"ל

–        פיקסל המרה מחוץ לאתר – למצוא משתמשים שכבר ביצעו פעולות באתר

–        פיקסל קהלים מותאמים אישית באתר – למצוא משתמשים שכבר ביקרו באתר

–        ערכת פיתוח תוכנה (SDK) למובייל – למצוא משתמשים לפי פעולות ספציפיות שביצעו באפליקציה

קהלים דומים – מיקוד למשתמשים בעלי נתונים דומים לרשימת הלקוחות או לאוהדים של הדף.

אפשר ליצור רשימת קהלים מותאמים אישית ולהתקין את פיקסל המעקב דרך מנהל המודעות או ה-Power Edtior.

 

היתרונות של אופטימיזציה להמרה בפייסבוק

פייסבוק מציעים שני מודלים תשלום המותאמים לאופטימיזציה להמרות באתר או באפליקציה הסלולרית:

oCPM – הצעת מחיר אוטומטית המבוססת על אופטימיזציה לפעולות או למטרות מסוימות: לייקים, תפוצה, קליקים או חשיפות.

CPA – מחיר לפי פעולה או המרה.

לפי נתוני פייסבוק, שיעור ההמרה של קמפיינים oCPM גבוה ב-68% מקמפיינים CPC (מחיר לקליק), והמחיר להתקנת אפליקציה ב-CPA נמוך ב-20% מ-CPC.

 

מעקב ואופטימיזציה של קמפיינים בפייסבוק

פייסבוק מציעים פתרונות לאתגרים העכשוויים שבניהול קמפיינים בפייסבוק, מעקב ואופטימיזציה שלהם. אם באמצעי פרסום אחרים נתוני ההתנהגות של המשתמשים מפוזרים בכמה מכשירים, פייסבוק יכולה לעקוב אחרי התנהגות המשתמשים בכל המכשירים. כמו כן, המידע שפייסבוק אוספת הוא מדויק ונשען על אנשים אמתיים ולא על שרתים, ומדידת הביצועים בקמפיינים של פייסבוק נעשית בהשוואה ליעדים.

 

32% מההמרות שהושלמו במחשב השולחני מראות שהפעילות האחרונה בפייסבוק כללה הקלקה מהמכשיר הנייד, ו-67% מההמרות במחשב כללו צפיות מהמכשיר הנייד. מסלול ההמרה הממוצע מורכב מחשיפה למודעה בפייסבוק, מחקר במכשיר נייד והמרה במחשב שולחני. הסיכויים להמרה עולים אם המשתמש הקליק קודם על מודעה בפייסבוק.

 

לסיכום, טיפים לשיווק בפייסבוק:

  • להבליט את המוצרים בעדכוני הפייסבוק – משתמשים נוהגים להתעדכן בניוזפיד שלהם כ-14 פעמים ביום.

  • להוסיף קישורים לאתר כדי להגדיל את התנועה לאתר ואת שיעור ההמרה – נמצא שלמודעות בפייסבוק עם קישור יש שיעור המרה גבוה ב-30% ממודעות עם תמונה בלבד.

  • להוסיף קריאות לפעולה למודעות בפייסבוק כמו הזמינו עכשיו, קנו וכדומה.

רוצים להגיע ליותר לקוחות באמצעות פרסום בפייסבוק? צרו אתנו קשר נקודה.