הבלוג שלנו

שינויים בתוצאות החיפוש בסמארטפונים

'Gilad Sasson'
13 ביוני 2013
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו השבוע שמתוכננים שינויים בתוצאות החיפוש שיפנו לאתרי מובייל, בעיקר כאלה שאינם עונים על המלצות גוגל לאתרי מובייל.

גוגל מכירים בפלח השוק ההולך וגדל של גולשי אינטרנט שמשתמשים בטלפונים חכמים (השבוע חשף סקר של-56% מהאמריקנים המבוגרים יש סמארטפון), וכדי לשפר את חוויית המשתמש שלהם הם מתכננים לטפל באתרים סלולריים שהתצורה שלהם אינה מותאמת למשתמשי סמארטפון. בינתיים הם מפרטים את שתי הטעויות הנפוצות ביותר בקידום אתרים בסלולר ומציעים איך לתקן אותן.

הטעות הראשונה היא הפניות שגויות, והיא נוגעת לאתרים שמשתמשים בכתובות URL שונות כדי לפנות למשתמשי דסקטופ ולמשתמשים מהסמארטפון. הפניה שגויה מתקיימת כשדף שמיועד למשתמשי דסקטופ מפנה משתמשים לדף לא רלוונטי באתר הסלולרי. לרוב זה קורה כשכל הדפים באתר הדסקטופ מפנים משתמשים שגולשים ממכשיר נייד אל דף הבית של האתר הסלולרי במקום להפנות לדפים המקבילים באתר המותאם לגלישה מסמארטפון. הטעות הזאת מתסכלת במיוחד כשחיבור הרשת רעוע ובעיקר כשמחפשים תוכן ספציפי, ונרמז ששינויי הדירוגים המתוכננים ישפיעו על כל סוגי החיפושים.

תמונה: Google Webmaster Central Blog

הטיפול המומלץ בטעות זאת הוא פשוט: להפנות משתמשים מהמובייל אל הדף המקביל באתר הסלולרי, ואם אין כזה – לדף הדסקטופ.

הטעות הנפוצה השנייה היא דפי שגיאה שמוצגים רק למשתמשי סמארטפון והיא יכולה לקרות בכמה מצבים: הפניות לא נכונות מאתר הדסקטופ, זיהוי לא נכון של המובייל-גוגלבוט או שיבוץ סרטוני וידאו שאינם מתנגנים במכשירים ניידים. גם כאן גוגל ממליצים להקפיד על הפניית המשתמשים ממכשירים ניידים לדפי הסמארטפון הרלוונטיים במקום לדף שגיאה או להעביר אותם לגרסת הדסקטופ אם התוכן חסר בגרסת הסמארטפון.

גוגל ממליצים למנהלי אתרים להימנע מכל שגיאות התצורה המפורטות ב-Google Developers, לבדוק את האתר על כמה שיותר מכשירים ניידים ומערכות הפעלה, ולספק לגולשים מהסמארטפון חוויית שימוש עשירה ככל האפשר.