הבלוג שלנו

חשיבות הקידום הלוקאלי בסלולר

'Gilad Sasson'
3 באפריל 2013
זמן קריאה: דקה אחת

מחקר חדש במימון ה-Local Search Association מתאר את הגידול בגלישה באינטרנט באמצעות טלפונים חכמים וטאבלטים  ומדגיש את החשיבות של קידום לוקאלי. המחקר שמבוסס על מידע שנאסף ממאגרי הנתונים של comScore ומוצג ב-Search Engine Land מציג שינוי משמעותי בדרך שבה צרכנים גולשים באינטרנט ומדגיש עד כמה חשוב לעסקים מקומיים לאמץ את הפלטפורמה הסלולרית כדי להגיע ללקוחות.

המחקר מראה שהתנועה הנכנסת ממכשירים ניידים, בעיקר סמארטפונים וטאבלטים, הכפילה את עצמה במהלך 2012 והגיעה ל-15%. הגידול המשמעותי ביותר של טראפיק ממכשירים ניידים היה לאתרי אינדקסים (directories) כמו דפי זהב, מפות גוגל, Yelp ודומיהם. בדצמבר 2012 48% מהגולשים דרך מכשיר סלולרי ביקרו באתרים מקומיים כמו אינדקסים של עסקים, אתרי דרושים ומפות, גידול של 42% בהשוואה לדצמבר 2011. עוד נמצא שהמעורבות באתרי מובייל מקומיים הייתה גבוהה יותר בהשוואה לכל קבוצת אתרים מקבילה.

תמונה: Search Engine Land

מה בעלי עסקים מקומיים ואנשי שיווק באינטרנט יכולים ללמוד מהמחקר:

עסקים מקומיים צריכים להתאים את אסטרטגיית השיווק לגידול בשימוש במכשירים ניידים, לבנות אתרים ידידותיים לסמארטפונים ולטאבלטים ולעודד תנועה של מבקרים שגולשים באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים. יחד עם זאת, יש לזכור שמרב התנועה עדיין מגיעה ממחשבים מסורתיים ולהתאים את אסטרגיית השיווק לכל הפלטפורמות.

גוגל ואפל שולטות כמעט לבדן על שוק מערכות ההפעלה לסמארטפונים ולטאבלטים, לכן כל קמפיין פרסום שמיועד למשתמשי מובייל, כל אתר מובייל ואפליקציה צריכים להיות נגישים גם למכשירי iOS וגם לאנדרואיד.

כ-60% מבעלי הסמארטפונים מחפשים במובייל אתרים מקומיים. ישנה העדפה לאפליקציות בחיפוש תוכן מקומי, אבל השימוש בדפדפנים עדיין רווח, לכן מומלץ לעסקים מקומיים לכלול את שתי האפשרויות באסטרטגיית השיווק והפרסום במובייל.