הבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק ברבעון האחרון והתחרותי של 2013

'Gilad Sasson'
21 באוקטובר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

המפרסמים בפייסבוק מתכוננים לתקופה החשובה והתחרותית ביותר בשנה – הרבעון האחרון שהוא גם עונת החגים בחו"ל. אם לשפוט לפי הרבעון המקביל בשנה שעברה ולפי אינדיקטורים של ביצוע נוכחיים, הרבעון הזה יכול להיות רווחי ביותר.

מדו"ח על ביצועי מסע פרסום בפייסבוק שהוציאה חברת האסטרטגיה השיווקית Nanigans ושנסקר באתר Inside Facebook עולה שמעורבות המשתמשים ברשת החברתית נמצאת בעלייה. שיעור ההקלקה על מודעות עלה פי 3.75 מהרבעון השלישי של 2012 לאותו רבעון בשנה זאת, והחזר ההשקעה עלה ב-152% בשנה האחרונה.

image by Mike Licht, NotionsCapital.com/flickr

Nanigans בדקו מסעות פרסום של יותר מ-100 מפרסמים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2013 ואת מאגר הלקוחות שלהם, ומצאו ששיעור ההקלקה הוא בשיאו ונמצא בעלייה מתמדת מאז מאי השנה. על השאלה האם ההקלקות המרובות מובילות להמרות עונה הדו"ח שהרווחים פר הקלקה (RPC) היו דלילים בשלושת הרבעונים של השנה וגבוהים מאוד בחודשיים האחרונים של 2012.

אם כן, ברבעון הנוכחי תהיה גם עלייה במספר המפרסמים ברשת החברתית, בין היתר כי פייסבוק צמצמו את סוגי המודעות והפכו את תהליך הפרסום לפשוט יותר. בשנה האחרונה כלי ניהול קשרי הלקוחות בפייסבוק שודרגו כך שמפרסמים יכולים להעלות רשימות תפוצה בקלות ולמקד את מסעות הפרסום לפי מקומות מגורים ותחומי עניין. ברבעון זה המפרסמים צפויים להשקיע יותר בפרסום למובייל, ובעקבות שינוי אלגוריתם הניוזפיד צפויה גם עלייה בקידום פוסטים בתשלום.

עצות למפרסמים בפייסבוק ברבעון האחרון של השנה

מנהלי Nanigans ממליצים לעסקים לא לחכות לרגע האחרון ולהתחיל את מסעות הפרסום כבר בתחילת הרבעון, כך יישאר להם מרווח רחב יותר לאופטימיזציה של הקמפיינים והתאמתם. המותגים שמתחילים לפעול מוקדם ומדייקים במיקוד הם אלו שמפיקים רווחים בעונת החגים.

לגבי פרסום למובייל, הם ממליצים למפרסמים לא להסתפק באסטרגיית שיווק אחידה לכל מכשירי המובייל, שכן נמצאו הבדלים בהתנהגות המשתמשים בפייסבוק במכשירי אנדרואיד ובמכשירי אייפון או אייפד של אפל: במכשירי אנדרואיד שיעורי ההקלקה גבוהים יותר, אבל החזר ההשקעה הוא רווחי יותר במכשירי אפל. מומלץ גם לוודא שתהליך הרכישה באתרי המובייל הוא קצר ונטול מהמורות ככל האפשר, ולהשתמש בכלי המיקוד הגאוגרפי כדי לזמן לקוחות אל הסניף המקומי הרלוונטי.