הבלוג שלנו

פייסבוק משנים את אלגוריתם הדירוג בניוזפיד

'Gilad Sasson'
7 באוגוסט 2013
זמן קריאה: 2 דקות

פייסבוק הודיעו על שינוי האלגוריתם שמדרג את הופעת העדכונים מחברים ומדפים עסקיים בניוזפיד של המשתמשים. לפי פייסבוק השינוי בא בעקבות תלונות של משתמשים ושל מנהלי דפים עסקיים. באתר Marketing Land מעריכים שעדכון האלגוריתם הוא חלק מהשאיפה של פייסבוק להפוך לאתר חדשות מותאם אישית עבור כל משתמש.

האלגוריתם של הניוזפיד ימשיך להיות מושפע מאיתותים של משתמשים: תדירות האינטרקציה בין המשתמש והחבר או המותג, מספר השיתופים, התגובות והלייקים שקיבל הפוסט מחברים של המשתמש,  תדירות האינטרקציה בין המשתמש וסוג דומה של פוסטים, והאם משתמשים אחרים הסתירו או דיווחו על אותו פוסט.

פייסבוק הוסיפו עוד שני גורמים שישפיעו על סדר העדכונים בניוזפיד: Story bumping ו-Last Actor:

המשמעות של Story bumping או הבלטת סיפורים הוא שלא יוצגו בניוזפיד רק עדכונים שנוספו מאז הביקור האחרון של המשתמש, אלא גם עדכונים מוקדמים יותר שהמשתמש טרם נחשף אליהם, בתנאי שהעדכון ממשיך לייצר אינטרקציה עם משתמשים אחרים. כלומר, לא תוכלו לברוח מעדכונים שפספסתם מחוסר זמן או כי התעצלתם לגלול את הדף כלפי מטה, והם ימשיכו לרדוף אתכם בכל פעם שתיכנסו לפייסבוק.

תמונה: .facebook.com

בניסוי שנערך עם 80% מעובדי פייסבוק נמצא שהקפצת עדכונים ישנים לראש הניוזפיד הגבירה את המעורבות של המשתמשים בעדכונים מדפים עסקיים ב-8%, ב-5% בעדכונים של חברים, והובילה לגידול של בין 57% ל-70% בקריאת הפוסטים.

עדכון האלגוריתם כבר פעיל באתר פייסבוק ויתחיל לפעול בקרוב גם באפליקציות פייסבוק במכשירים ניידים.

הגורם השני, Last Actor, משפיע על עדכון הפוסטים בניוזפיד בזמן אמת. פייסבוק עוקבים אחרי 50 הפעולות האחרונות שעשו כל המשתמשים בפייסבוק ונעזרים בהן כדי לדרג את הניוזפיד. הבדיקה הפנימית של פייסבוק הראתה רק השפעה קטנה במעורבות המשתמשים, ובכל זאת הגורם הוכנס לאלגוריתם של פייסבוק והוא פעיל כבר באינטרנט ובמובייל.

מפרסמים בפייסבוק והניוזפיד החדש

פייסבוק הדגישו שלגורמים החדשים שמשפיעים על דירוג הפוסטים בניוזפיד לא תהיה השפעה על פוסטים ממומנים, ופייסבוק משתמשים באלגוריתם נפרד עבורם. עם זאת, לעדכון בוודאי תהיה השפעה על מפרסמים בפייסבוק ומקדמים ברשת החברתית.

העדכון Story Bumping מאפשר למותגים להאריך את זמן הצפייה בפוסטים גם מול עוקבים שפספסו אותו בסיבוב הראשון, ו-Last Actor יכול להגביר את הנראות של העדכונים בטווח הקצר.

בפייסבוק אומרים שלא צפויים שינויים מהותיים בקידום בפייסבוק למותגים או לעסקים קטנים, ושמטרת השינוי היא ליצור תוכן מעניין ורלוונטי שגורם למשתמשים להיכנס לקישורים, לעשות לייק, להגיב ולשתף.