הבלוג שלנו

גוגל מאנדקסים סטטוסים מפייסבוק

'Gilad Sasson'
28 באוגוסט 2012
זמן קריאה: דקה אחת

נראה כי מעמדה של פייסבוק כ"גן נעול" החסום בפני רובוט הסריקה של גוגל ושל מנועי החיפוש האחרים מתחיל להתערער. באתר Search Engine Land נכתב לאחרונה על סטטוסים שהועלו בפייסבוק ומצאו את דרכם לתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

 

תולדות החיפוש החברתי

בדרך כלל מבקרים שאינם רשומים המנסים להיכנס לדפי פרופיל אישיים בפייסבוק ייתקלו בחומה הבצורה של דף ההרשמה לפייסבוק וגם כל המלל והקישורים שמועלים בקירות פייסבוק לא נסרקים על ידי מנועי החיפוש. גוגל מאנדקסים רק תצוגה מוגבלת של פרופילי המשתמשים, דפי אוהדים ותגובות שנכתבו באתרים שונים דרך פרופיל הפייסבוק.

בעבר מנועי החיפוש יכלו לאנדקס הרבה קבוצות בפייסבוק, אבל לא עוד כנראה. יש לציין שהמשתמשים בפייסבוק יכולים להתאים את הגדרות הפרטיות כדי למנוע ממנועי החיפוש לאנדקס את דפי הפרופיל שלהם. בגלל ההסכם בין פייסבוק ובינג, גם כשמנוע החיפוש של גוגל הציג תוצאות חיפוש בזמן אמת לא הוצגו עדכונים מפייסבוק. עדכונים חדשים מפייסבוק ומטוויטר כן מופיעים בבינג רק דרך החיפוש החברתי.

איך גוגל הגיעו לפייסבוק

אמנם מספר הפוסטים מפייסבוק שמופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל הוא קטן יחסית, ובכל זאת נשאלת השאלה: אם דפי פרופיל של משתמשים אינם מוצגים בפני משתמשים לא רשומים, איך גוגל מוצאים אותם?

התשובה היא שגוגל כנראה אוספים פוסטים של משתמשים בפייסבוק שקושרו מאתרים אחרים (כמו למשל פוסטים שמופיעים אוטומטית גם בטוויטר וכוללים קישור לפוסט המקורי בפייסבוק כשהם ארוכים מדי עבור אתר המיקרו בלוגים). משתמשים לא רשומים יכולים להגיע לפרופיל פומבי של משתמש בפייסבוק אם ברשותם כתובת ה-URL הישירה של הפוסט. יתכן שבעתיד פייסבוק יחליטו לאפשר למנועי החיפוש לסרוק סטטוסים פרטיים של משתמשים.