הבלוג שלנו

Facebook Nearby – חיפוש לוקאלי עם פייסבוק במובייל

'Gilad Sasson'
18 בדצמבר 2012
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק הוציאו אתמול גרסה חדשה ל-Facebook Nearby למכשירי אנדרואיד ו-iOS שהופכת את האפליקציה למנוע חיפוש לעסקים מקומיים. השדרוג הופך את פייסבוק למתחרה רצינית בתחום החיפוש והקידום הלוקאלי, ואנשי שיווק באינטרנט צפויים לעמול על שיפור המיקומים של לקוחותיהם בתוצאות החיפוש המקומיות (גם) של פייסבוק.

עד העדכון Facebook Nearby שימש אמצעי קשר בין משתמשים בפייסבוק ואפשר להם לעקוב אחרי ה-check-ins של חבריהם ברשת החברתית. מעכשיו, יוכלו המשתמשים גם למצוא עסקים בקרבת מקום ולחפש עסקים מקומיים לפי שם או לפי קטגוריות אחרות.

תוצאות החיפוש של דפי פייסבוק

תוצאות החיפוש ידורגו לפי מספר קטגוריות: מספר כוכבי דירוג, סימוני check-in, Likes והמלצות; קודם כל של קהילת החברים, אבל אם בית עסק כלשהו לא קיבל שום פידבק מחברי הקהילה, תוצאות החיפוש ייקבעו לפי המעורבות הכללית של באותו עסק. דירוג העסק יוכל להיעשות רק על ידי משתמשים שנכחו בו בגופם ועשו לו check in, אבל זמן הדירוג אינו מוגבל לזמן השהייה הממשי בעסק ויכול להיעשות בכל מועד מאוחר יותר.

המלצות פייסבוק לעסקים מקומיים

כדי להופיע במאגר העסקים המקומיים של פייסבוק צריך קודם כל דף חשבון עסקי מקומי. פייסבוק ממליצים לעסקים מקומיים שרוצים להימצא באמצעות Facebook Nearby להזין את כל הנתונים הבסיסיים בהם כתובת העסק, שעות הפתיחה, טלפון ופרטים על העסק בחלק ה"אודות" (about), לעדכן את הקטגוריה וגם לעודד את הלקוחות להפגין מעורבות בדף: לייק, צ'ק-אין, לדרג, להמליץ וכו'.

פייסבוק מול גוגל פלוס, Yelp, Foursquare

מאגר העסקים המקומיים של פייסבוק לא יהיה מקיף כמו של גוגל פלוס או של Yelp, אבל היתרון של פייסבוק הוא שבעלי עסקים יספקו את המידע בעצמם (או באמצעות נציגיהם), וסביר שהוא יהיה מדויק יותר ומיושן פחות מהמידע שנמצא באתרי עסקים מקומיים רבים. המתחרה והנפגעת העיקרית מהעדכון של Facebook Nearby היא כנראה הרשת החברתית Foursquare שתצטרך להתאמץ ולהציג יתרון מול ההתנהגות המקומית החדשה של פייסבוק.