הבלוג שלנו

עדכוני אלגוריתם במנוע החיפוש גוגל בחודש מרץ 2012

'Gilad Sasson'
5 באפריל 2012
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל ספרו 50 עדכוני אלגוריתם שעודכנו במנוע החיפוש בחודש האחרון. בפוסט שפורסם ב- 3 באפריל כדי לא להיחשד כעוד מתיחת אחד באפריל, גוגל פרטו מעט יותר על עדכון הפנדה האחרון עליו הודיעו בטוויטר בסוף החודש, אך לא חשפו מידע הנוגע לאתרים שעלולים להיפגע ממנו.

"בחודש האחרון קידמנו מידע מעודכן עבור 'פנדה', כפי שהוזכר לאחרונה בטוויטר. גם הוספנו שינויים כדי לשמור על מסד הנתונים שלנו מעודכן יותר באופן מקיף."

ברשימת עדכוני האלגוריתם נמנה עדכון freshness נוסף, העדכון הושק לראשונה בסוף השנה שעברה והוחל רק חדשות גוגל, הוכלל מעתה על כל תוצאות החיפוש.

מלבד עדכונים כמו הוספת תוצאות חיפוש עדכניות למשחקי טניס, מרבית עדכוני האלגוריתם של גוגל נעים בין המעורפל ללא ברור. אולי מסיבה זו, גוגל הפיצו במהלך החודש סרטון מצולם (ולא ערוך לטענתם) מאחת מישיבות צוות מעדכני האלגוריתם של מנוע החיפוש.

גוגל גם התאמצו לשפר את מערכת זיהוי מלים נרדפות של מנוע החיפוש, ולמאמצים אלו הוקדשו ארבעה עדכונים שונים: עדכון המפחית מלים נרדפות לא רצויות ולא מועילות, עדכון המפריד בין "אחים" המזוהים בטעות כזהים בשל קרבה משותפת למלים אחרות (למשל: "חתול" ו"כלב"), עדכון שפשוט משפר את רמת הדיוק של המלים הנרדפות ועוד עדכון שלבקשת גולשים ממתן את האגרסיביות של מערכת זיהוי המלים הנרדפות של גוגל.

בחודש האחרון גוגל גם הוסיפו את כפתור החיפוש +1 לכל מנועי החיפוש והדומיינים של גוגל. הכפתור +1 מספק תוצאות חיפוש מותאמות אישית למשתמשים הרשומים ברשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס.

עוד הודיעו גוגל על כוונון הטיפול בטקסט עוגן (anchor text) על ידי ביטול הרכיב שסיווג את מילות העוגן והחלפתו בשיטות אחרות לעיבוד טקסט העוגן, ועל שיפור את האינדוקס של דפי הפרופיל של המשתמשים ביותר מ-200 רשתות החברתיות שונות, שני עדכונים שצריך לראות מה תהיה השפעתם על בניית קישורים.