גוגל הודיעו אתמול (10 בנובמבר 2020) כי עדכון Page experience יושק בחודש מאי 2021. העדכון ייקח בחשבון מדדים המשפיעים על חוויית המשתמש – ממהירות האתר ועד בטיחות והתאמה למובייל. בנוסף להשפעה הצפויה על המיקומים, גוגל מתכננים לסמן את חוויית הדף כבר בתוצאות החיפוש.
מה המשמעות של עדכון חוויית הדף?
Page Experience הוא סדרה של קריטריונים המודדים את האינטראקציה של המבקרים עם דף אינטרנט נתון, מעבר לצריכת התוכן. הקריטריונים כוללים את המדדים המופיעים בדו"ח Core Web Vitals שב-Google Search Console ומתייחסים למהירות הטעינה והתגובתיות של הדף וליציבות הוויזואלית שלו. בנוסף, המדדים כוללים עוד גורמים שמשפיעים כבר היום על המיקומים בגוגל: התאמה לגלישה ממכשירים ניידים, גלישה בטוחה, שימוש בפרוטוקול מוצפן (HTTPs) והימנעות מפופ-אפים שתלטניים.
סימון דפים ידידותיים למשתמש בתוצאות החיפוש
עדכון Page Experience יכלול גם סמנים ויזואליים שיודיעו מראש למחפשים בגוגל איזו מהתוצאות מציעה חוויה אופטימלית, בדומה לסימון דפי AMP או לסימון דפים מותאמים לגלישה מהמובייל. גוגל יתחילו לבחון את הסימונים הוויזואליים עוד לפני מאי 2021.
איך להיערך לעדכון Page Experience?
גוגל מציעים כמה כלים שיכולים לעזור לבעלי אתרים להתכונן לעדכון הצפוי.
דו"ח Core Web Vitals בסרץ' קונסול: הדו"ח מציג מספק סקירה מקיפה ומעמיקה של סטטוס האתר מבחינת מהירות ויציבות.
כלי בדיקת המהירות (PageSpeed Insight) ו-Lighthouse: כלים נוספים של גוגל לבדיקת המהירות של דפי האתר ולזיהוי בעיות והזדמנויות לשיפור.
גוגל ריכזו רשימה נוספת של כלים למדידת חוויית האינטרנט: https://web.dev/vitals-tools/
איך העדכון החדש ישפיע על המיקומים בגוגל?
בשלב זה מוקדם לקבוע איך העדכון ישפיע על קידום האתר בגוגל, אבל ההערכה היא שההשפעה תהיה זניחה מכיוון שרוב המדדים פעילים גם עכשיו באלגוריתם הדירוג של גוגל. עם זאת, הסימון הוויזואלי יכול להשפיע על התנועה באתר.
בשורה התחתונה, אם האתר שלכם איטי או חלילה לא מותאם למובייל, יש לכם זמן עד מאי לשפר את הביצועים שלו. צריכים עזרה? דברו איתנו.