האם גוגל קברו סופית את מדד דירוג האתר (PageRank)? נראה שכן, אחרי שג'ון מולר מגוגל הודיע בשבוע שעבר בשיחת וידאו בגוגל פלוס שלא מתוכננים עוד עדכונים לפייג'רנק, לפחות לא במתכונתו הנוכחית בסרגל הכלים של גוגל.

הדיון על גוגל פייג'רנק בדקה 20:30

עדכון הפייג'רנק האחרון של גוגל היה בדצמבר 2013, ומכיוון שחודשיים קודם לכן מאט קאטס, אז ראש מחלקת ספאם בגוגל, רמז שלא יהיו עוד עדכונים עד סוף השנה, העדכון הובן כטעות. אמנם הציפייה לעדכון פינגווין חדש מורטת עצבים עוד יותר, אבל בזמן שעבר מאז עדכון הפייג'רנק האחרון בעלי אתרים המשיכו להאמין שציון האתר עולה, וחלקם גם השתמשו במדד כדי לסחור בקישורים בניגוד להנחיות גוגל.

בעבר נחשב דירוג האתר למדד סמכותיות האתר בעיני גוגל, אבל הוא בעיקר שימש כלי מדידה לערך האתר בשוק הקנייה והמכירה של קישורים. בלי דירוג האתר של גוגל, אפשר לקבל הערכה על סמכותיות האתר באמצעות כלים חיצוניים כמו מדד האמון (Trust Flow) של Majestic SEO או Open Site Explorer של MOZ, המדרג את הסמכותיות של הדף ושל הדומיין.