הבלוג שלנו

סיכום שנת 2011 במנוע החיפוש בינג

'Gilad Sasson'
30 בנובמבר 2011
זמן קריאה: 2 דקות

בכל דצמבר גוגל מפרסמים את סיכום השנה שלהם בטרנדים  (Google trends) –  הצייטגייסט השנתי של גוגל (Google year-end Zeitgeist) – שמנסה להגדיר את אופייה של השנה החולפת, כפי שבא לידי ביטוי בשאילתות חיפוש שהוקלדו במנוע החיפוש הפופולרי.

השנה בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, הקדים את גוגל ופרסם את הסיכום השנתי שלו כבר בסוף נובמבר.

אז איך היתה השנה שהיתה?

לפי הצייטגייסט של בינג, ג'סטין ביבר, מי שעד פברואר 2008 זכה לאפס חיפושים בגוגל, הוא הדמות המבוקשת ביותר במנוע החיפוש השלישי בגודלו בארצות דוברות האנגלית. הזמר הקנדי שעלה לכיתה א' כשגוגל פרסמו את הצייטגייסט השנתי לראשונה, הצליח לדחוק את קים קרדישיאן שנישואיה וגירושיה החפוזים הקפיצו את שאילתות החיפוש על שמה ביותר מ- 5,000 אחוזים, למקום השני ברשימת עשרת הדמויות הבולטות ביותר בשאילתות החיפוש ב- 2011.

אחרי שטייגר וודס, ברק אובמה, ג'סי ג'יימס (לא האקדוחן בן המאה ה- 19 כי אם אופנוען שהשתתף בסדרת ריאליטי בשם ג'סי ג'יימס הוא איש מת), ומייקל ג'קסון נדחקו מרשימת עשרת המובילים בשאילתות החיפוש, ג'סטין ביבר נשאר הזכר היחיד בעשירייה, מוביל קבוצה אחידה למדי של זמרות, שחקניות ומשתתפות ריאליטי ששמן הוזכר בעיקר בהקשרים רכילותיים. עובדה שיש בה יותר ללמד על אופי השימוש שעושים במנועי חיפוש מאשר על רוח הזמן.

מונחי חיפוש מובילים ב- 2011

בדומה לרשימת האירועים המתוקשרים של השנים הקודמות, גם ברשימת האירועים ששמם עלה הכי הרבה במנוע החיפוש בינג ב- 2011 אפשר למצוא משפטים מתוקשרים כמו זה שבו הואשם רופאו של מייקל ג'קסון בהריגה (מקום 7) וקייסי אנתוני זוכתה מרצח בתה (מקום 1), מיתות של מפורסמים (אוסמה בן לאדן במקום ה- 2, איימי וויינהאוס במקום ה- 5) ואסונות טבע. מכיוון שבינג יצרה הפרדה בין אירועים חדשותיים לאירועים בידוריים, קשה לדעת אם החתונה המלכותית חופשה יותר מרעידת האדמה היפנית והיכן ממוקמת יציאתה של ליידי גאגא מתוך ביצה ביחס לעשור לאירועי ה- 11 בספטמבר.

בתחום הספורט, הטניסאיות מריה שרפרובה וקרוליין ווזניאקי הובילו את חמשת המובילים (במקומות 1, 3 ו- 5 בהתאמה) כשביניהן התמקמו טייגר וודס וברט פארב, לאו דווקא בזכות הישגיהם האתלטיים.

מונחי החיפוש המובילים בבינג 2011

בין סרטי הקולנוע ששמותיהם עלו במספר הרב ביותר של חיפושים השנה הגיע למקום הראשון דווקא סרט שטרם הוקרן – משימה בלתי אפשרית 4, Mission Impossible Ghost Protocol שכנראה יקרא בעברית – משימה בלתי אפשרית קוד הצללים – המתוכנן לעלות לאקרנים באמצע דצמבר לאחר מרווח של 5 שנים בין הסרט הקודם בסדרה.

עוד מונחי חיפוש פופולריים מהשנה האחרונה:

–  מוצר האלקטרוניקה המחופש ביותר היה ה- Xbox, בעוד ה- iPad שהוביל את שאילתות החיפוש בגוגל בשנת 2010 הידרדר למקום החמישי, וה- iPhone שב- 2010 הגיע למקום השני בגירסה מספר 4, הגיע למקום הרביעי בגירסה מספר 5.

–  סרטון הוידאו הוויראלי המחופש ביותר היה "Friday" של רבקה בלאק, שהוסר מיוטיוב ביוני השנה, לא לפני שזכה לפי הערכות וויקיפדיה, ל- 167 מליון צפיות,  ליותר מ- 3 מליון הצבעות שליליות (dislikes) ולמספר דומה של גרסאות פרודיות.