הבלוג שלנו

כתיבת תוכן וקידום אתרים

'Gilad Sasson'
1 בפברואר 2012
זמן קריאה: 4 דקות

קידום אתר במנועי חיפוש באינטרנט דורש כתיבה והעלאה של תכנים בתדירות גבוהה. זאת מפני שמנועי חיפוש נוטים להעדיף אתרים ובלוגים שמתעדכנים לעתים קרובות וכן מכיוון שכתיבת תוכן (באתר עצמו ובאתרים חיצוניים כמו בלוגים, רשתות חברתיות או אתרי מאמרים שמטרתם הפניית קישורים ותנועה לאתר) מאפשרת להתמקד בביטויי חיפוש מסוימים, דבר המסייע בשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של אותם ביטויים.

כתיבת תוכן צריכה להתאים עצמה לפלטפורמה בה הוא מתוכנן להתפרסם (למשל הכתיבה לבלוג יכולה להיות פחות רשמית בהשוואה לאתר הבית), לאופי המותג או בית העסק ולקהל היעד. יחד עם זאת, בכתיבת תכנים שמטרתם קידום אתרים יש להקפיד על מספר כללים המפורטים להלן.

הנחיות לכתיבת תכנים המסייעים בקידום האתר במנועי החיפוש

בכתיבת מאמרים או פוסטים לאינטרנט, גם אם מטרתם העיקרית היא קידום האתר במנועי חיפוש, יש לחשוב על הקורא האנושי, ולהשתדל שהתוכן יהיה קריא, מקורי ומעניין (תוכן איכותי זוכה לקישורים באופן טבעי, דבר היכול לתרום לקידומו במנועי החיפוש). רצוי לפנות ישירות אל הקורא על ידי שימוש בגוף שני. הדבר קל יותר באנגלית, בה משתמשים באותה מילה לפנייה לגוף שני יחיד, יחידה ורבים. בעברית, כדי להימנע מהסרבול הכרוך בפנייה לשני המינים (את/אתה) ומהאשמות בסקסיזם, אפשר למצוא חלופות או על ידי פנייה בגוף שני רבים (למשל: עליכם להעלות תכנים בתדירות גבוהה או במדריך זה תוכלו לקרוא על הכללים החלים על כתיבת תוכן לאינטרנט).

מאחר שאופי הקריאה באינטרנט הוא בעיקרו יותר מרפרף ופחות מעמיק, כדאי גם:

א. לחלק את המאמר לפסקאות הנושאות כותרות משנה.

ב. לפתוח את המאמר בתמצית הדברים ולהרחיב רק בהמשך.

ד. לכלול קבצי מדיה כגון תמונות וסרטוני וידאו.

ה. להוסיף עזרים כמו תתי כותרות או רשימות המקלות על הקריאה.

ה. לקשר למקורות תוכן חיצוניים או פנימיים היכולים להוסיף על הנאמר.

בהקשר של מונחי המפתח בהם מתרכז המאמר, כדאי להשתמש בהם כבר בפסקת הפתיחה וכן בכותרת הפנימית, הראשית, בכותרות המשנה ובצמוד לתמונות ולקטעי הווידיאו.
כמו כן, מומלץ להשתמש במונחי המפתח גם עבור קישורים פנימיים המפנים למאמרים או פוסטים אחרים באתר שחפצים בקידומו. (ראו מידע נוסף על קידום אתרים מקצועי)

 הוספת תמונות למאמרים באינטרנט

הוספת תמונות למאמר באתר או לפוסט בבלוג מומלצת גם היא הן בהקשר של קידום במנועי חיפוש (קטגוריית חיפוש תמונות במנועי החיפוש השונים) והן בהקשר של שיפור חוויית המשתמש.
כדאי להשתמש בתמונה מקורית שמתאימה לתוכן הטקסט. עם זאת, אם אין ברשותכם תמונה מקורית אפשר לחפש באינטרנט תמונות שאינן מוגנות מפני זכויות יוצרים (למשל ב- ויקישיתוף או ב- creative commons), ולהשתמש בהתאם לרישיון השימוש בהן.

מבחינת אופטימיזציה למנועי חיפוש, לפני העלאת תמונה מהמחשב לרשת, יש לשנות את שמה כך שיכלול מונחי מפתח רלוונטיים לתמונה ולתוכן המאמר (למשל: (web-content. jpg  ולא image1.jpg).
עם העלאת התמונה לפוסט או למאמר, יש להוסיף תגית אלט (alt tag) המכילה מונחי מפתח גם היא.

כותרות

הכותרת החיצונית, זו שמוגדרת בקוד הדף ומופיעה בקצה העליון של הדפדפן, צריכה להיות שונה מהכותרת הפנימית של המאמר. גם היא צריכה לכלול מונחי מפתח ובאותו זמן להיות אינפורמטיבית ואטרקטיבית בעיני הקורא האנושי הפוטנציאלי. הכותרת החיצונית תכלול לא יותר מ- 70 תווים (כולל רווחים).

גודלן של הכותרות הפנימיות יוגדר לפי חשיבותן בהתאם לדירוג הבא:

כותרת ראשית – h1
כותרות משניות – h2
תתי כותרות נוספות (אם יש) – h3

תיאור הדף

התיאור הוא החלק שמופיע בתוצאות החיפוש של המנועים השונים (מופיע כ- description בדף html  סטנדרטי או בתקציר המאמר ב- WordPress), לכן עליו להיות תמציתי, מזמין לקריאה, מנוסח כפנייה בגוף שני ולכלול את מונחי המפתח העיקריים כבר בתחילתו. אורך אידיאלי של תיאור עמוד ינוע בין 140 ל- 270 תווים.

כתובת העמוד  URL

במידה ואפשר להגדיר את כתובת העמוד הספציפית של המאמר או של הפוסט הבלוג יש לעשות זאת ולהוסיף מונחי מפתח מתאימים. ה- URL  לרוב יכיל את שם המאמר בלי מילות ואותיות הקישור (לדוגמה: https://website.co.il/content-seo).

קטגוריות ותגיות

בבלוגים המתנהלים בוורדפרס ישנה אפשרות להגדיר קטגוריות ותגיות, המאפשרות אף הן הוספת מונחי מפתח. בעוד הקטגוריות מתייחסות לנושאים העיקריים בהם עוסק האתר או הבלוג (למשל: שיווק באינטרנט), התגיות נוגעות באופן ספציפי יותר לנושא הפוסט (למשל: האלגוריתם של גוגל).

סיכום

כתיבת תוכן מקורי ומותאם למנועי חיפוש יכולה לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש הרצויות וכן להגדיל את מספר הכניסות לאתר ואת כמות הקישורים הנכנסים אליו. על מנת להתאים את התוכן למנועי החיפוש וכן לקורא הממוצע יש להקפיד על תוכן קריא, המחולק לפסקאות עם כותרות משנה, וכולל תמונות, סרטי וידאו וקישורים רלוונטיים. כמו כן, יש לשבץ את מונחי המפתח המרכזיים בכותרת המאמר או הפוסט, בכותרות המשנה, ובשמות התמונות וכן בכתובת האתר (URL), בכותרת החיצונית, בתג התיאור (description) ובתגיות האלט המוצמדות לתמונות (alt tag).