מה?
בעידן של פינגווין, עונשים אלגוריתמיים ופעולות ידניות כנגד קישורים לא טבעיים – איך כדאי לבנות קישורים לאתר שלך? ישנן דרכים אבל השיטות הישנות פשוט לא עובדות. בוא לשמוע מהמומחים איך לבנות קישורים איכותיים, טבעיים ורבי עוצמה שיעשו הבדל משמעותי לדירוג שלך
מי?
מרצה: ארי נחמני מ- Kahena Digital Marketing ו- תום הררי מ- iacquire.
מה כדאי לקחת אתכם?
בניית קישורים מסורתית (אינדקסים, אתרי מאמרים, קניית קישורים) כבר אינה רלוונטית, וגם פרסום פוסטים אורחים (guest blogging) בדרך לשם. מכיוון שגם תוכן מעולה צריך קישורים שיפנו אליו, החלופות המוצעות ל"בניית קישורים" הן "השגת קישורים" (link earning) או "בניית מערכות יחסים". לשם כך יש להשקיע זמן, למי שיש תקציב מוגבל, בבניית נוכחות וסמכות באתרים ובקהילות רלוונטיים. מי שזמנו מוגבל יכול להשקיע כסף בקניית נוכחות והופעות אורגניות באתרים רלוונטיים (פירוט בהמשך). לסיכום, תוכן מושקע אינו מספיק וצריך היום גם להשקיע בתיווך התוכן לקהל.
אתרים וכלים חשובים שהוזכרו:
אתרי אוצרות תוכן למיניהם:
StumbleUpon – אתר הסימניות החברתי הוותיק חזר, לפי דברי ארי נחמני, ובאמצעותו אפשר להגדיל משמעותית את כמות השיתופים של הקישורים.
Zite – פועל על אותו עיקרון כמו StumbleUpon בטלפונים חכמים.
poshfeed – תוסף לכרום שמציע תוכן מותאם אישית.
אתרים חברתיים נוספים:
SlideShare – אתר שיתוף מצגות
BuzzFeed – גם אתר התוכן הוויראלי הוא חברתי, ואפשר ללהצטרף לקהילה, לבנות סמכות בהדרגתיות ובהמשך לפרסם באתר פוסט או אינפוגרפיקה.
כלים בתשלום:
Taboola – כלי להפצת תוכן לקהל ממוקד
- * עוד מידע על פרסום בטאבולה
Zemanta – רשת לגילוי תוכן טקסטואלי וויזואלי ופלאגין לוורדפרס. בעלי אתרים יכולים לשלם כדי לחשוף את התוכן לקוראים ולמפרסמים.
פרסום בפייסבוק – אפשר למקד את הפוסטים הממומנים לעיתונאים, אנשים שעובדים באתרים כמו BuzzFeed כדי להבטיח תפוצה רלוונטית.
כלים אוטומטיים לאיתור תוכן ואזכורים ברשת:
Image Raider – כלי שסורק את הרשת ומגלה אתרים שמשתמשים בתמונות מוגנות בזכויות יוצרים בלי לתת קישור.
טוויטר וTweetDeck – חיפוש +“for a story” מילת מפתח/נושא כדי להגיע לעיתונאים
Twools – כלי ופלאגין לוורדפרס שמפיץ ציוצים בצורת RSS. גם להתראות גוגל אפשר להירשם כך שיופיעו ב-feed.
twtrland – כלי לחיפוש אנשים משפיעים בטוויטר לפי מילות מפתח, מיקום, גיל.
Topsy – מנוע חיפוש בתוך טוויטר