by Roni Calvo

מה?
פרקטיקות שונות לקידום במובייל: עיצוב רספונסיבי, תוכן דינמי והמלצות גוגל ובינג בנושא.

מי?
מנחה: בארי שוורץ מ-RustyBrick
משתתפים: אריאל הוכסטט מ-Webcellence ופול וסלי מ-SEO Web Live.

 אתרים וכלים חשובים שהוזכרו:

https://www.app-loader.com – כלי חינמי המאפשר טרנספורמציה של אתרי אינטרנט לאפליקציות לסלולאר.

מה כדאי לקחת אתכם?

(paul vesley)

רק כדי לסבר את האוזן – יש יותר מפרסמים במובייל (4 ביליון דולר הושקעו בפרסום במובייל ב-2012, פי יותר מ-3 משנה שעברה)!!!

יש לבנות אסטרטגית מובייל – לפני הכל יש להחליט האם לבנות אתר או אפליקציה או אולי גם וגם?
בהתאם לכך יש:
1. לבצע מחקר שוק בהתאם למכשירים בשוק (אייפון, אנדרואיד וכדומה)
2. לבדוק מה המתחרים עושים
3. לבדוק טרנדים

היתרונות בבניית אתר מותאם למובייל (WAP SITE)
1. עדכונים שוטפים – תכני הגרסה המוביילית מתעדכנים בשוטף בהתאם לתוכן המתעדכן באתר המקור.
2. עובד בכל הפלטפורמות (cross platforms)  כך שלא צריך לבנות אפליקציה פר מכשיר
3. מופיע בתוצאות חיפוש – אפשר לקבל תנועה אורגנית נוספת לאתר.
4. אין הורדת אפליקציה והגשות לאתרי אפליקציות.
5. ניתן לבנות מהר יחסית לאפליקציה (סביבות חודש).
6. שימוש ב-HTML5 מאפשר פיתוחים דומים לאפליקציה.
7. ניתן לבנייה עם מערכת תוכן שמאפשרת שינויים בקלות.

בניית אפליקציה – יתרונות וחסרונות
יתרונות
1. ניווט קל
2. עובד אופליין
3. זמן טעינה מהיר
4. אין צורך להתחבר מחדש כל פעם שרוצים להשתמש באפליקציה.
5. טרנדי וקול
6. ניתן לשמור העדפות באפליקציה.

חסרונות
1. קשה לשמור נתונחם סטטיסטיים כמו כניסה לאתר, התנהגות באפליקציה.
2. צריך לבנות אפליקציה פר מובייל
3. רוב היוזרים מעדיפים אתרי מובייל על אפליקציות.

איך מחליטים על מה ללכת?
בודקים את התנהגות המבקרים באתר דרך תוכנת הסטטיסטיקה (גוגל אנאליטיקס או אחרת) –
מאיפה הם מגיעים לאתר (רשת או מכשירים סלולאריים), באילו מסכים הם משתמשים וכדומה.

הגורמים המשפיעים על קידום בגוגל פליי (Google Play)
(Ariel Hochstadt מ-app-loader.com)

1. שם האפליקציה – כמו טייטל בתוצאות חיפוש. יש לכלול בתוכו את מונח המפתח הרלוונטי לאפילקציה (למשל "חדשות ספורט").
2. תיאור – צריך לכלול קריאה לפעולה ומונחי מפתח במידת האפשר בלבד (אין לא לעשות "סטאפינג" של מונחי מפתח).
3. אייקון – לא להכניס טקסט באייקון כי ממילא יש את זה בשם ובתיאור. יש להשתמש באותו אייקון לכל שפה ומדינה.
4. צילומי מסך –  כמה שיותר ובאיכות הגבוהה ביותר הקיימת.
5. setting –  הכי חשוב אחרי הטייטל. אם ה-setting באנגלית גם אם נחפש בעברית נקבל תוצאות באנגלית.
לכן, אם יש לנו אפליקציה בעברית והסטינג באנגלית כדאי להגיש את האפליקציה באנגלית אבל לכתוב בעברית.
6. מומלץ ביותר לתרגם לשפות נוספות.
אם יש אתר דו לשוני – נבנה שתי אפליקציות. באחד נכתוב חדשות ובשני news.
7. דירוגים (App ratings) – יש לעודד יוזרים, חברים ומשפחה שידרגו את האפליקציה ב-5 כוכבים.
8. כמות הורדת האפליקציה (app installs) קריטית בימים הראשונים כך שיש לדאוג שכמה שיותר אנשים יורידו את האפליקציה (גם כאן יש לבקש מחברים ומשפחה לתת יד).
9. עדכונים (updates) –  לא מומלץ לעדכן תכיפות. לא פעם זה מעודד את היוזר למחוק את האפליקציה…
10. מחקר מלים לגוגל פליי – נתחיל להקליד את מונח החיפוש ובהתאם להשלמה בגוגל פליי נחליט על מה ללכת (auto complete). נוסיף תרגומים לשפות אחרות.

בארי שוורץ על SEO למובייל
– מנוע החיפוש בינג, בניגוד לגוגל, מבקש לחסום את הגרסה למובייל בפני רובוטי הסריקה שלו.
– מומלץ להשתמש בעיצוב ריספונסיבי ולהשתמש באותו URL, תוכן, html ועיצוב – קל יותר לשתף ומסייע לאלגוריתם של גוגל.
– אותו עיצוב – ייעשה ע"י CSS כאשר במעבר מהאתר לסלולארי התוכן פשוט יזלוג לאורך במקום לרוחב.
– יש להוסיף googlebot-mobile accessible בכל דף באתר.
– לא משנה באיזה מכשיר היוזר משתמש  (טאבלט, אייפון, feature phones וכדומה) – הוא תמיד מצפה לראות את האתר בגרסת הדסקטופ המוכרת לו.