הבלוג שלנו

איכות השירות תשפיע על מיקום אתר העסק בתוצאות החיפוש

'Gilad Sasson'
10 במרץ 2013
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל מתכננים עדכון אלגוריתם שיפגע במיקומים של אתרי מסחר שנותנים שירות רע ללקוחותיהם, כך רמז מאט קאטס בפאנל בהשתתפותו בכנס SXSW. "אנחנו לא רוצים שעסקים שמספקים שירות ברמה נמוכה יופיעו בתוצאות החיפוש", צוטט ראש מחלקת ספאם בגוגל ב-Search Engine Land.

זאת אינה הפעם הראשונה שגוגל נוקטים אמצעים נגד עסקים בעלי מוניטין מפוקפק; בדצמבר 2010, בעקבות סיפור שחשפו הניו יורק טיימס על בעל חנות משקפי שמש שמבזה את לקוחותיו ומתפאר בתרומתן של הביקורות השליליות לשיפור מיקום החנות בתוצאות החיפוש, גוגל הודיעו שהם יענישו עסקים גרועים. בפוסט שפורסם אז בבלוג הרשמי של גוגל נמנעו גוגל מלפרט אילו גורמים נלקחים בחשבון ומלאשר שלביקורות שליליות יש השפעה על המיקומים בתוצאות החיפוש ועל קידום אתרי מסחר.

הפעם מאט קאטס הודה שהעמדה המובעת בביקורות (חיובית או שלילית) משפיעה על דירוג האתר. אף על פי כן, נראה שעסקים שמקבלים הרבה ביקורות רעות (וכנראה שגם נותנים שירות רע) עדיין מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש. כנראה הריבוי בביקורות מזויפות מקשה על גוגל להסתמך על ביקורות כמדד לאיכות העסק. כמו כן, הודאה רשמית בהשפעתן השלילית של ביקורות שליליות על תוצאות החיפוש  עלולה להרחיב את פעילות ה-negative SEO של המתחרים. "אנחנו מנסים לחפש עוד איתותים שישמשו לזהות איזה עסק הוא טוב ואיזה לא, ואם נמצא איתותים כאלה שפחות חשופים לספאם, נשמח להשתמש בהם", מסר קאטס.