הבלוג שלנו

שיווק אתרים בגוגל מובייל

'Gilad Sasson'
27 בספטמבר 2012
זמן קריאה: 3 דקות

אם בניתם אתר מובייל והוספתם הפניות מהאתר הראשי, יש סיכוי סביר שהאתר ידורג גבוה במנועי חיפוש שיש להם גרסאות מובייל ויקבל תנועת חיפוש ממכשירים ניידים (כמובן בהנחה שהאתר הראשי אופטימלי למנועי חיפוש). יחד עם זאת, לא כדאי להסתמך על התרחיש הזה בלבד; כשיותר ויותר משתמשים בסמארטפונים ובטאבלטים כדי לחפש מידע ולתקשר עם מותגים, עולה גם החשיבות של קידום אתרים סלולריים.

מרבית המחפשים במכשירים ניידים מגיעים מדפדפנים מוביילים ואפליקציות של מנועי חיפוש אינטרנטיים כמו גוגל, יאהו ובינג, נתון המקל את העבודה על מי שהתנסה בשיווק במנועי חיפוש אינטרנטיים.

מי צריך קידום בחיפוש סלולרי?

קידום לחיפוש סלולרי חשוב בעיקר לעסקים עם כתובת פיזית בעולם הלא וירטואלי; אתרים שאפשר להשלים בהם יעדי המרה כמו הרשמה או קנייה ישירה באמצעות הטלפון החכם; אתרים שמשווקים אפליקציות למובייל או עוסקים בקידום מקומי ואתרים שמציעים תוכן או מבצעים לזמן מוגבל. למעשה, אם היעד הוא המרות ספציפיות שיגיעו ממכשירי מובייל (ולאו דווקא המרות שקשורות במסחר אלקטרוני – קניות דרך מכשירי מובייל עדיין מפגרות אחרי מחשבים נייחים וטאבלטים), שיווק במנועי חיפוש יהיה הפיתרון העיקרי.

פרסום בגוגל למובייל

מודעות הפרסומת של גוגל במובייל כמעט זהות לגוגל אדוורדס; נוסף על המיקוד לפי מילות מפתח, אפשר גם למקד לפי סוג המכשיר, מערכת ההפעלה, ספק הרשת האלחוטית וכן שפה, חלק ביום ומיקום גאוגרפי.

גוגל מציעים גם פורמטים ייחודיים לפרסום במובייל:

Click to call – פורמט שמנצל תכונה ייחודית בטלפון החכם – האפשרות להתקשר – ומציג מספר טלפון לחיץ בגוף המודעה. לפי גוגל, מודעות אלו מעלות את אחוזי ההקלקה (CTR) בכ-6% עד 8%.

Click to download – מודעות שנוצרו במיוחד כדי להוביל הורדות של אפליקציות למובייל ומופיעות רק במכשירים הייעודיים לאפליקציה (כלומר, מודעה לאפליקציה לאייפון תופיע רק במכשירי אייפון וכו') והלינק מפנה ישירות לדף ההורדה בחנות האפליקציות (אייטיונס או Google Play).

Click to Offer – מודעה שכוללת מבצע או הצעה מיוחדת שהמשתמשים יוכלו לנצל דרך המכשיר הנייד, בחנות עצמה או לשלוח לעצמם תזכורת בסמס או במייל להשתמש בהמשך. לפורמט הזה יש כוח משיכה רב מכיוון שביכולתו להניע עסקאות אונליין ואופליין.

תוספים לאפליקציות – גרסה של click to download שפונה למשתמשים שכבר הורידו את האפליקציה ומטרתה לעודד מעורבות באפליקציה.

תוספים לוקאליים – מכיוון שרוב החיפושים במכשירי סמארטפון הם ממוקדי מקום, מיקוד גאוגרפי הוא כנראה האפקטיבי ביותר בפרסום במנועי חיפוש למובייל. התוספים הלוקאליים מאפשרים למשתמשים למצוא מקומות אזוריים בקלות ובמהירות על-ידי הוספת מספר טלפון וקישור לאפליקציית מפות כמו מפות גוגל.

 טיפים לקידום סלולרי

  • להפריד בין מסעות פרסום למשתמשים במובייל לבין משתמשי דסקטופ. ההפרדה תאפשר להשתמש במבני המודעות הייחודיים לכל שוק וליצור מודעות עם קריאה לפעולה שתתאים יותר לגולשים בטלפונים חכמים ובטאבלטים.
  • להתאים את מחקר המילים לגולשים דרך מכשירים ניידים. אפשר להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל כדי למצוא את מילות המפתח הפופולריות יותר על משתמשי מובייל.
  • להילחם על המיקום בראש תוצאות החיפוש. מכיוון שבתוצאות החיפוש בטלפונים חכמים מופיעים רק ארבעה אתרים – שניים בראש העמוד ועוד שניים בתחתית – יכול להיות הבדל עצום ב-CTR של אתרים הממוקמים במקום השני לבין אלה שבמקום השלישי. לכן כדאי להתאים את האסטרטגיה השיווקית ואת התקציב כדי להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש: בהתחלה להציע הצעות מחיר אגרסיוויות ואחר-כך להשקיע את התקציב בלשמור על הנראות.
  • לעקוב אחר שעות הפעילות לפי סוגי מכשירים. לסוגי מכשירים שונים יש שעות שיא ושפל שונות בכניסה לאתר ובמעורבות בו. לכן חשוב לעקוב אחר האנליטיקס כדי ללמוד לא רק מאיזה מכשירים נידיים הגיעו מבקרים לאתר, אלא גם באיזה שעות הם עשו זאת.