בישראל קנביס רפואי אומנם חוקי, ואף מדי פעם נשמעות הבטחות על לגליזציה מלאה, אבל בנוגע לפרסומות ופרסום (באינטרנט ובעולם האמיתי) היחס אליו אינו שונה מפרסום סמים מסוכנים אחרים.

 

גוגל ופייסבוק אוסרות לפרסם קנביס ומוצריו גם במדינות שבהן הוא חוקי גם לשימושים רפואיים וגם למטרות פנאי. טאבולה ואאוטבריין מעמידות גם הן קשיים בפני מפרסמים בתחום הקנביס, ובארץ נאסר לפרסם תכנים בנושא גם אם לא למטרה מסחרית ואפילו אם הביטוי המפורש לא הוזכר.

 

בישראל יש מגבלות לגבי התוכן שמותר לפרסם באתרי חברות הקנביס. משרד הבריאות פרסם לאחרונה (9 ביוני, 2021) הבהרה למגדלים, יצרנים, בתי מסחר לקנביס ובתי מרקחת, והזכיר כי הפרת התקנה האוסרת פרסום סמים מסוכנים, בהם מוצרי קנביס לשימוש רפואי או תרופות מרשם אחרות המכילות סמים מסוכנים, מהווה עבירה פלילית.

 

מה אסור לפרסם באתר אינטרנט של מגדלי או משווקי קנביס רפואי?

 

מה מותר לאתרי קנביס רפואי לפרסם?

 

האם ההנחיות מתייחסות גם למוצרי CBD?

נכון ליוני 2021, CBD נכלל ברשימת הסמים המסוכנים, ותקנה 42 לתקנות הסמים המסוכנים חלה גם עליו. CBD מותר לשימוש רפואי בהתאם לרשימת ההתוויות, אבל בשלב זה אסור לשווק ולפרסם אותו כתרופת פלא לשיפור הבריאות הכללית.

 

האם מותר לציין מהן ההשפעות של מוצרי קנביס רפואי?

לפי ההנחיות המעודכנות, אסור לפרסם שזן קנביס מסוים מעורר יצירתיות, למשל, או שהוא מתאפיין בטעמי גלידה. לקביעות האלה לרוב אין בסיס מדעי. אפשר להתחכם ולציין שמטופלים העידו על השפעה כזו או אחרת.

 

מה לגבי פרסום מוצרי קנביס להתוויות שטרם אושרו?

את הקביעה "מניעת עידוד לשימוש מעבר לצורך הרפואי" אפשר לפרש בכמה דרכים. לפי אחת מהן, פרסום מוצרי קנביס לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, להרגעה, להעלאת רמת האנרגיה וכדומה – היא עבירה על החוק. מצד שני, גם כאן אפשר להתחכם ולייחס כל השפעה ותסמין למצב רפואי שמזכה ברישיון קנביס ומצדיק את השימוש הרפואי בו.