AI and SEO - תוצאות סקר

האם אנשי שיווק דיגיטלי ו-SEO משתמשים ב-AI ליצירת תוכן? כמה כסף וזמן הם חוסכים על ידי העברת משימות התוכן לכלי בינה מלאכותית ומה הם חושבים על התוצאות? למה משתמשים נוטים להעדיף דווקא תוכן AI ומה כותבי תוכן אנושיים יכולים ללמוד מזה? מחקר מקיף שנערך על ידי SEMrush ניסה לענות על השאלות האלה.

מצב השימוש ב-AI עבור תוכן ו-SEO

במחקר השתתפו 2,600 עסקים מרחבי העולם ומתחומים שונים, ברובם עסקים קטנים ובינוניים. רוב הנשאלים היו בעלי עסקים או בעלי תפקידים מתחום השיווק: מנהלי שיווק, מנהלי תוכן, מדיה חברתית וכו'.

ai tools for content and SEO

The State of AI. 2024 SEMrush

תוצאות הסקר

מדדים לתוכן

מקור: The State of AI report SEMrush

ai content challenges

מקור: The State of AI. 2024 Report SEMrush

מי כותב יותר טוב – AI או בן אדם?

כדי לענות על השאלה הזאת, 700 נשאלים קיבלו שתי גרסאות של אותה משימת תוכן, אחת נכתבה בידי כותב תוכן והשנייה בידי AI (ChatGPT או ContentShake), והתבקשו לבחור את הגרסה המוצלחת יותר. המשימות כללו תוכן לפוסט בבלוג או ברשתות חברתיות, קופי למודעות פרסום ברשתות חברתיות ותיאור למוצר.

בכל אחת מהמשימות, התוכן שנכתב בידי AI קיבל את הציון הגבוה יותר.

מה כותבי תוכן יכולים ללמוד מ-AI?

השוואה בין שני התכנים מראה שהכותבים האנושיים משתמשים בשפה יותר צבעונית ועשירה, הם מפגינים יותר רגש ומזדהים עם קהל היעד. אבל הטקסט האוטומטי הוא ישיר ותמציתי יותר, ניגש לעיקר במהירות, מדגיש את היתרונות או עונה על הצרכים של הקוראים בשפה ברורה ולא מתחכמת.

למרות התוצאות האלה, עורכי הסקר מדגישים שעדיין מוקדם להיפטר מכותבי התוכן האנושיים ולהחליף אותם ב-AI.

"הניסוי שלנו לא טוען ש-AI מספיק לכתיבת תוכן. ראשית, כי המעורבות האמיתית בתוכן יכולה להוביל לתוצאות שונות. שנית, כדי להגיע לתוצאות טובות, אנחנו ממליצים לשלב AI עם כותבים ועורכים אנושיים.  מכמה סיבות:

בנוסף, בקרה אנושית על תוכן AI היא הכרחית עבור תוכן ארוך וכדי ליישר קו עם SEO.