הבלוג שלנו

פרסום סיפורים ממומנים בפייסבוק

'Gilad Sasson'
28 בינואר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

הקידום בפייסבוק כולל הרבה אפשרויות וכמה סוגים של מודעות. במדריך זה נתמקד ב-Sponsored Stories, סיפורים ממומנים, מודעות פרסום בפייסבוק שמאפשרות למפרסמים להגיע גם לחברים של המשתמשים העוקבים אחר דף הפייסבוק העסקי. המטרה של מודעות פרסום בפייסבוק מסוג Sponsored Stories היא לגרום למשתמשים ללכת בעקבות חבריהם ולעשות את אותה פעולה ברשת החברתית: like, שיתוף בקישור, השתתפות באירוע וכו'.

מקור: adweek.com

ה-Sponsored stories הוא סוג ייחודי של פרסום שבו המפרסמים לא יוצרים את תוכן המודעה, אלא רק מגדילים את התפוצה של הסיפור, משלמים כסף כדי להבליט את פעילות המשתמש ברשת החברתית ולהגיע גם לחבריו. קמפיינים של Sponsored Stories יכולים להיות על בסיס CPM או CPC.

מה זה Sponsored Stories או סיפורים ממומנים?                              

סיפורים ממומנים הם מודעות שמפרסמות את פעילות המשתמשים בדף העסקי של המותג. אותן מודעות יכולות לפרסם פעילות של אחד העוקבים כמו לייק, הצבעה במשאל או השתתפות בתחרות. כלומר, בכל פעם שמשתמש מתקשר בדרך כלשהי עם הדף או עם האפליקציה בפייסבוק נוצרת מודעה, סיפור, פוטנציאל לסיפור ממומן.

הסיפורים האלה מוצגים לחברים של המשתמש, בניוזפיד (גם למשתמשים ממובייל וגם ממחשב שולחני) או בתפריט הצדדי, והן אינן יכולות להגיע למשתמשים שאינם קשורים לדף או לאפליקציה דרך חבר כלשהו. כדי שהפעילויות של המשתמשים יגיעו למספר גדול יותר של חברים, אפשר לממן אותן, כלומר ליצור סיפורים ממומנים.

מקור: theverge.com

חברות גדולות גם נוהגות לפרסם פעילות של שיתוף קישורים. אמזון לדוגמה, משלמת כדי להבליט קישורים מהאתר שמשתמשים שיתפו בפייסבוק כדי שהפעילות תגיע למספר גדול יותר של חברים של המשתמשים.

למודעות פרסום מסוג זה יש שיעורי הקלקה ומעורבות גבוהים, הן נראות כהמלצות מפי חבריהם יותר מאשר מודעות, ומהסיבה הזאת הן נתפסות אמינות יותר ממסרים שיווקיים שמגיעים ישירות מהמפרסם.

איך לפרסם Sponsored Stories בפייסבוק

כדי לפרסם Sponsored Stories בפייסבוק יש להיכנס לחשבון הפייסבוק ולהגיע ל-Ads Create Tool.

  • יש לבחור את דף היעד – את דף או את אפליקציית הפייסבוק שתרצו לפרסם.
  • לגלול את הדף עד שמגיעים ל-Sponsored Stories ולסמן את הפעילויות שתרצו לפרסם.

  • לבחור את אפשרויות המיקוד: מיקום גאוגרפי, גיל, מין, תחומי עניין, מצב משפחתי וכו'. בשלב זה אפשר גם להגדיר את קהל היעד של המודעות לפי סוג הקשר עם דף הפייסבוק: למשל שהמודעות יגיעו רק למשתמשים שעשו לייק לדף, רק למשתמשים שקשורים לדף, לאפליקציה או לאירוע כלשהו, או רק לכאלה שאינם קשורים.

  • לבסוף יש להגדיר את תקציב הקמפיין ואת לוח הזמנים שלו.