הגידול בשימוש בטאבלטים ובסמארטפונים ממשיך לבלבל את אנשי השיווק באינטרנט ולדרוש מהם להתמודד עם סביבה מורכבת יותר של ריבוי פלטפורמות. מחקר חדש של נילסן מראה שהתנהגות המשתמשים במכשירים השונים אינה תואמת בהכרח את ציפיות המשווקים: המשתמשים גולשים במכשירים ניידים דווקא מהבית, ובעלי טאבלטים קונים יותר מוצרים ברשת בהשוואה לבעלי סמארטפונים.
במכון נילסן השווו בין נוהגי הקנייה ברשת של משתמשי טאבלטים וסמארטפונים בארצות הברית ברבעון הראשון של 2013 והגיעו לממצאים הבאים:
- למרות תכונת הניידות, 95% מהקונים באמצעות הטאבלט ו-72% מהקונים באמצעות הסמארטפון משלימים את קניותיהם בבית (לפעמים תוך כדי צפייה בטלוויזיה).
- באופן כללי בעלי טאבלטים קונים ברשת יותר מבעלי סמארטפונים (38% מול ל-24% בהתאמה).
- בעלי טאבלטים גם פעילים יותר בסקירת מוצרים ברשת לפני הקנייה ובקריאת ביקורות. יותר מ-20% מהקונים מהסמארטפונים ישלימו את מחקריהם בחנות עצמה בהשוואה ל-1%–2% מהקונים מהטאבלט.
- 88% ממשתמשי הטאבלטים ישוו מחירים של מוצרים מהבית, 50% ממשתמשי הסמארטפונים יבדקו מחירים בחנות.
- בעלי סמארטפונים משתמשים יותר ברשימות בזמן הקנייה בהשוואה למשתמשי טאבלטים, 70% מהם ישתמשו ברשימות בחנות.
- 70% מבעלי סמארטפונים ישתמשו במכשיר לאתר את מיקום החנות (בהשוואה ל-41% מבעלי הטאבלטים), ו-56% מהם יעשו את זה מהדרך לעומת רק 7% מבעלי הטאבלטים.
- בעלי טאבלטים פעילים יותר בכתיבת תגובות על הקנייה במדיה החברתית ובכתיבת ביקורות באינטרנט. רוב המשתמשים במכשירים ניידים מגיבים וכותבים מהבית, ורק אחוז קטן מבעלי הסמארטפונים יגיבו כבר בחנות או בדרך.
לסיכום אפשר לראות שמרבית פעילות הקנייה ברשת, של בעלי סמארטפונים וטאבלטים, נעשית בבית ולא בדרך, ושאחוז קטן מהקונים באמצעות מכשירים ניידים משלימים את הקנייה בתוך החנות.
למחקר המלא – A Mobile Shopper’s Journey