הבלוג שלנו

גוגל פלוס: המלצות משותפות גם בפרסומות

'Gilad Sasson'
13 באוקטובר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו על כוונתם להרחיב את השימוש ב"המלצות משותפות" של גוגל פלוס גם במודעות פרסום. המשמעות היא שהחל מ11 בנובמבר, מפרסמים יוכלו להשתמש בתמונות הפרופיל של החברים בגוגל פלוס ובפעילות החברתית שנעשתה ברשת, כולל סימוני +1, תגובות, ביקורות, דירוגים וכו', בדומה לדרך שפייסבוק מאפשרים למפרסמים להשתמש במידע אישי של משתמשים. באתר Marketing Land סיכמו את המשמעויות הנלוות להודעת גוגל מנקודת המבט של המשתמש בגוגל פלוס והמפרסם הפוטנציאלי.

גוגל אמנם אפשרה למפרסמים להשתמש במידע מהרשת החברתית כבר לפני שנתיים, אבל רק בסימוני +1 (הגרסה של גוגל פלוס ל"אהבתי" של פייסבוק). החידוש העיקרי הוא שמעכשיו יוכלו המפרסמים להציג במודעות גם ביקורות, תגובות ואינטראקציות חברתיות אחרות שנעשו בגוגל פלוס לצד תמונת הפרופיל של המשתמש.

תמונה: Google

איך לפרסם מודעות בגוגל פלוס?

גוגל עדיין לא מסרו פרטים לגבי השינוי מנקודת המבט של המפרסם, והם כרגע מתמקדים בלוודא שהמשתמשים מקבלים את תנאי השימוש.

למתעניינים בפרסום בגוגל פלוס מומלץ לקרוא את הדף  Social – Ad Innovations, שמפרט את יסודות הקשר בין הכלים החברתיים של גוגל פלוס לבין אפשרויות הפרסום בגוגל. ההמלצות המשותפות המורחבות יישענו על היסודות האלו.

ענייני פרטיות

יש לציין שגוגל יכולים להשתמש במידע הפרטי של משתמשי גוגל פלוס לא רק במודעות פרסום, אלא גם במוצרים נוספים של גוגל כמו בדפי הפרופיל העסקיים בגוגל פלוס, ואף בתוצאות החיפוש של גוגל קניות (כמודגם בתמונה).

תמונה: Google

משתמשים שאינם רוצים שפרטיהם האישיים יופיעו בפרסומות, יכולים פשוט לא לסמן את התיבה בדף Shared Endorsements שבהגדרות המשתמש בגוגל פלוס, אבל אין דרך גורפת למנוע מגוגל להציג את פעילותכם הפומבית ברשת החברתית מחוץ למודעות פרסום (מלבד הימנעות מפעילות בגוגל פלוס).

אפשר להגביל חלקית את החשיפה. למשל לשתף קישורים או דפי גוגל פלוס רק במעגל מסוים, אבל אי אפשר להגביל את החשיפה של ביקורות בדפי גוגל פלוס, ומי שאינו מעוניין למצוא את תמונת הפרופיל שלו בדף העסק, יצטרך להימנע מכתיבת ביקורות.