גוגל הודיעו על מדד חדש בגוגל אנליטיקס: החזר השקעה במודעות (ROAS, Return on Ad Spend). באמצעות המדד הזה אפשר לחשב את הרווחים שנכנסו מפרסום בגוגל אדוורדס ביחס לסכום ההשקעה בקמפיין. לדוגמה, אם הרווחתם 5$ על כל דולר שהושקע בפרסום בגוגל, החזר ההשקעה במודעות, ה-ROAS, יהיה 500%.
מדד החזר ההשקעה במודעות הוא מדד חשוב מכיוון שהוא מתמקד ברווחים עצמם ולא רק בהמרות. המפרסמים בגוגל אף יוכלו להתאים את אסטרטגיית הצעות המחיר להחזר ההשקעה במודעות, מה שגוגל מכנים Target ROAS.
המדד החדש יחליף את מדדי החזר ההשקעה הנוכחי (ROI) ושולי הרווח (Margin) בדו"חות של גוגל אדוורדס. את דו"חות אדוורדס החדשים יהיה אפשר למצוא בחלק הרכישה (Acquisition) בגוגל אנליטיקס: רכישה>Adwords ולחיצה על הלשונית קליקים ב-סייר (Explorer).

 

באופן כללי דו"חות אדוורדס בגוגל אנליטיקס מאפשרים למפרסמים להבין טוב יותר מה קורה אחרי שמשתמשים מקליקים על מודעות הפרסום בגוגל: באילו דפים ביקרו, כמה זמן שהו באתר, האם היו מבקרים חדשים או חוזרים ועוד. גוגל ממליצים להשתמש במידע הזה כדי לשפר את קמפיין הקידום הממומן.

תמונה: plus.google.com/u/0/+GoogleAnalytics