הבלוג שלנו

דו"חות מעקב אחרי מדיה חברתית בגוגל אנליטיקס

'Gilad Sasson'
27 במרץ 2012
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל אנליטיקס הוסיפו מערכת דו"חות שימדדו את ערכה של הפעילות ברשתות חברתיות (social value). הדוחות יאפשרו לאנשי שיווק באינטרנט לזהות את התנועה המגיעה מאתרים חברתיים ולמדוד את ההמרות אליהן היא מובילה וכך לתרום להמרות עתידיות, וכן לשפר את את הפעילות המתרחשת באתרים החברתיים ובאתר עצמו ואת מעורבות המשתמשים או הלקוחות בפעילות החברתית. הדו"חות יהיו זמינים לכלל משתמשי גוגל אנליטיקס כבר בשבועות הקרובים.

 בפוסט שנכתב בבלוג של גוגל אנליטיקס, נכתב כי מטרת הדו"חות החדשים היא לעזור למשתמשים בשלושה דברים: מדידת התנועה ואחוזי ההמרה שמגיעים מאתרים חברתיים, הבנת הפעילות החברתית המתרחשת באתר ומחוצה לו (כלומר באתרים החברתיים עצמם) והגדלת מדדי הביצוע המרכזיים (KPIs), וכן לשפר ולייעל את האסטרטגיה השיווקית במדיה החברתית.

דוגמה מתוך הבלוג של גוגל אנליטיקס

הדו"חות החדשים יאפשרו מעקב אחר תוצאות הפעילות החברתית כל רשת חברתית בנפרד. כמו כן, באמצעות הדו"חות יהיה אפשר לנהל מעקב אחר כל פריט תוכן (סרטון וידאו, מאמר) שהופץ ברשתות החברתיות ולראות באלו אתרים הוא הופץ, מה היו תגובות המשתמשים אליו, וכו' כדי להיחשף לדו"חות החברתיים המלאים של גוגל אנליטיקס יש להגדיר יעדים (goals) וערכים כספיים עבור היעדים (goal value).