גוגל הודיעו שיתחילו לסמן אתרים ידידותיים לגלישה מהנייד ולהצמיד להם את התווית "mobile-friendly" בתוצאות החיפוש בסמארטפונים, ורמזו שאתרים אלו צפויים ליהנות מיחס מועדף באלגוריתם הדירוג של גוגל.

גוגל ציינו כי זהו הצעד הראשון בסיוע לגולשים ממכשירים ניידים לקבל חוויית משתמש משופרת, ושנבדקת אפשרות לשלב את הקריטריון הזה באלגוריתם הדירוג. אמנם לא נאמר במפורש שאתרים שיסומנו כידידותיים למובייל ידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש במובייל, אבל מכיוון שגוגל כבר התחילו להעניש אתרים המציעים חוויית משתמש ירודה במכשירים סלולריים ולדחוק אותם מתוצאות החיפוש בסמארטפונים, אפשר להניח שהצעד הבא הוא לקדם אתרים שמצייתים להנחיות גוגל ולהעלות את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש.

מהו אתר ידידותי לנייד לפי גוגל?

כדי לקבל את התווית ידידותי למובייל בתוצאות החיפוש של גוגל בסמארטפונים, האתרים צריכים לעמוד בקריטריונים האלה:

– לא להשתמש בתוכנות כמו פלאש שאינן בשימוש במכשירים ניידים.

– להשתמש בגודל טקסט קריא שאינו מחייב את המשתמשים להגדיל את המסך.

– להתאים את תוכן הדף לגודל המסך כדי שמשתמשים לא יצטרכו לגלול לצדדים או להגדיל את המסך.

– למקם קישורים במרחק סביר המאפשר הקלקה באמצעות הקשה על המסך.

בנוסף השיקו גוגל מספר כלים ומדריכים שמטרתם לסייע למנהלי אתרים להתאים את האתר לגלישה מטלפונים חכמים:

Mobile Friendly Test – כלי בדיקה המנתח את השימושיות של האתר במכשירים ניידים. הכלי מצביע על השגיאות של האתר, ומציג צילום מסך של האתר הסלולרי כפי שנסרק על ידי רובוט הסריקה של גוגל.

דו"ח שימושיות לניידים – דו"ח בגוגל וובמסטר טולס המצביע על שגיאות השימושיות של האתר כולו.

Webmaster Mobile Guide – המדריך של גוגל לבנייה ולקידום של אתרים סלולריים.

מדריך לתוכנות צד-שלישי – מדריך לבניית אתר ידידותי למובייל בתוכנות כמו וורדפרס, ג'ומלה וכדומה.

רוצים לקדם ולשווק את האתר הסלולרי או את האפליקציה שלכם?  פנו אלינו ונשמח לעזור לכם.

.