לביקורות יש תפקיד חשוב בקידום המכירות באמזון. מאז אמזון אסרו על חנויות לשחד את הקונים בתמורה לכתיבת ביקורות, ומאז שהלקוחות הפוטנציאליים למדו לזהות ביקורות אמינות, נהיה קשה יותר להשיג ביקורות חיוביות. עדיין יש כל מיני דרכים לקבל ביקורות מהקונים. בכתבה הזאת נדבר על דרך ייחודית לשפר את ממוצע הביקורות של המוצר באמזון – באמצעות עיצוב האריזה.
איך עיצוב האריזה משפיע על המכירות באמזון?
בסקר שנערך ב-2016 על ידי יצרנית האריזות האמריקנית WestRock נשאלו 15,000 צרכנים מ-10 מדינות שונות על התפקיד שממלאת האריזה בחוויית הקנייה באמזון. התוצאות העלו כמה נתונים מעניינים, למשל:
- שליש מהנשאלים עברו למותג אחר בגלל אריזות חדשות.
- 60% יישארו נאמנים למותג כל עוד האריזה עונה על צרכיהם.
- אצל 38% מהנשאלים המראה של האריזה ממלא תפקיד בהחלטה לקנות את המוצר. ואצל כ-66% המראה והעיצוב של האריזה משפיעים על ההחלטה לנסות מוצר בפעם הראשונה.
- 80% מהנשאלים מייחסים חשיבות לא רק למראה האריזה אלא גם לרכיבים של ולנוחות השימוש.
אז אם פעם חשבו שאמזון יהרגו את האריזות המעוצבות, הגיע לעולם טרנד ה-Unboxing, שבו יוטיוברים ומשפיענים פתחו את האריזה מול המצלמות והחזירו את עיצוב האריזה למרכז הבמה. בנוסף, אמזון הוסיפו לאחרונה אפשרות לדרג את האריזה של המוצר.
כמה כללים בעיצוב האריזה
בין שאתם מעצבים בעצמכם או פונים לסטודיו לעיצוב אריזות, ישנם כמה כללים שחשוב לקחת בחשבון:
- עיצוב האריזה צריך לשקף את האופי ואת הזהות הייחודית של המותג או המוצר.
- מוצרים שונים יכולים לבוא באריזות שונות ובגדלים שונים, אבל חשוב לשמור על עקביות בעיצוב האריזות.
- האריזה צריכה להיות ייחודית, מפתיעה ולבלוט בהשוואה למתחרים. תנו לקונים סיבה לבחור דווקא במוצר שלכם.
- האריזה צריכה להיות פונקציונלית ונוחה לשימוש.
- רצוי שהאריזה תהיה מחומרים מתכלים וידידותיים לסביבה.
- אפשר להוסיף לאריזה מעין ברושור עם פנייה אישית ובקשה לכתוב ביקורת, חיובית או שלילית, על האריזה וכמובן גם על המוצר עצמו.
לסיכום, עיצוב אריזה יכול לעזור גם בהשגת ביקורות חיוביות וגם בשיפור המכירות ובשימור הלקוחות. בנוסף, עיצוב אריזות יכול לעזור גם במיתוג המוצר והחברה ובהדגשת ערכים כמו נגישות וידידותיות לסביבה.