By Roni Calvo
כדי לקבל מגוגל אנליטיקס מידע מדויק יותר על התנועה הנכנסת לאתר יש לסנן מהדוחות את התנועה הפנימית, כלומר תנועה שמקורה בבעלי האתר ומנהליו או בחברת קידום האתרים שמנהלת את האתר בעבורו.
כדי שדוח האנליטיקס לא יכלול תנועה פנימית צריך ליצור מסנן (פילטר) ולהזין בו את כתובת או כתובות ה-IP שתרצו לסנן מהדוחות. רק משתמשים בעלי הרשאה של מנהל מערכת יכולים ליצור את הפילטרים.
כדי ליצור פילטר צריך להיכנס לחשבון בגוגל אנליטיקס, לבחור את האתר הרלוונטי, ללחוץ על מנהל המערכת (admin) בתפריט העליון (בצד שמאל בעברית ובימין באנגלית), אחר-כך על הלשונית מסננים (filters) ולבסוף על +מסנן חדש (+new filter).
בדף הפילטר החדש יש למלא את הפרטים:
– לתת שם לפילטר (Filter Name)
– בסוג המסנן יש לבחור מסנן מותאם אישית (Custom filter) ו-אל תכלול ((exclude
– שדה הסינון: כתובת IP או IP Adress
– בדפוס הסינון או Filter Pattern יש למלא את כתובת ה-IP בדרך הזאת:
- להכניס את כתובת ה-IP ולהוסיף לוכסן שמאלי () לפני כל נקודה.
- אם רוצים לחסום יותר מכתובת IP אחת יש להוסיף את הסימון ^ לפני כל כתובת, את הסימון $ אחרי כל כתובת ואת הסימון | בין כל שתי כתובות.
- למציאת טווח של כתובות IP ולהנחיות לגבי סינון טווחים מרובים ראו כלי הטווח של כתובת IP של גוגל.
– לסיום, יש לשמור את המסנן. וזהו.
כמובן שאחרי שמירת הפילטר מומלץ לעקוב אחרי דוחות האנליטיקס ולבדוק שהוא אכן עובד.