גוגל הודיעו לאחרונה שהם פותחים את האנליטיקס האוניברסלי (Universal Analytics) לכלל משתמשי גוגל אנליטיקס. Universal Analytics הושק באוקטובר בגרסה מוגבלת, ומטרתו היא לאפשר לבעלי אתרים (מסחריים בעיקר) לאסוף מגוון רחב ומותאם אישית של נתונים, ולעקוב אחרי מגוון דרכי הקשר שבין הלקוחות והעסק (כמו פרסום, מכירות, שימוש במוצרים וכו').
יוניברסל אנליטיקס גם מאפשר למנהלי אתרים ללמוד על אופן השימוש במכשירים ובמסכי מגע שונים, מספק מידע על הביצועים של האפליקציות למובייל ועוזר לשלב בין הפעילות אופליין ואונליין כדי ללמוד אילו ערוצים משיגים את התוצאות הטובות ביותר ולשפר את ה-ROI. בעתיד Universal Analytics יכלול גם כלי פרסום מתקדמים.
איך להתחיל להשתמש ב-Universal Analytics
משתמשים חדשים בגוגל אנליטיקס יכולים לבחור באפשרות החדשה כשהם מגדירים את החשבון. משתמשים קיימים צריכים ליצור חשבון חדש (admin>+new account) ולבחור ב-Universal Analytics כדי לבחון את הפיצ'רים החדשים: מדדים מותאמים אישית, סנכרון של נתוני אופליין ואונליין, מעקב אחר כמה פלטפורמות ואפשרויות תצורה פשוטות יותר.