סנאפצ'ט הודיעו בשבוע שעבר על השקת Snapchat Partners, API למפרסמים המציע מבחר מוצרי פרסום ומאפשר לראשונה לגורמים צד-שלישי למכור פרסומות בפלטפורמה. ממשק התכנות החדש מסמן את המעבר של סנאפצ'ט מחברה המתמקדת בגידול במספר המשתמשים לחברה המתמקדת בגריפת רווחים.
ה-API של סנאפצ'ט מחולק לשלושה חלקים:
שותפי פרסום (Ads Partners), שתפקידם יהיה לפתח תוכנות שיאפשרו למפרסמים לקנות מודעות ברשת החברתית, וכן כלי אנליטיקס לניתוח ולשיפור הקמפיינים.
שותפי קריאייטיב (Creative Partners) המתמחים ביצירת תוכן למדיה חברתית ובפרט לפורמט הווידאו הוורטיקלי של סנאפצ'ט המכונה 3V.
שותפי מדידה (Measurement Partners) שיתמקדו בפיתוח שיטות חדשות למדידת האינטראקציה בין המשתמשים למוצרים.
סנאפצ'ט פרסמו את הרשימה הראשונית של שותפי הפרסום בדף Snapchat Partners.
מודעות הפרסום בסנאפצ'ט יימכרו באמצעות מערכת אוטומטית המבוססת על הצעות מחיר. לפי הערכות, סנאפצ'ט מבטיחים שהם יבדקו את האיכות של כל מודעה, ואם הם יעמדו בהבטחתם (שלא כמו אינסטגרם, שהבטיחו הבטחה דומה וחזרו בהם), תהליך הקנייה, האישור וההעלאה של המודעות עשוי לארוך כמה שבועות.
מודעות הווידאו יוצגו במעבר בין הסיפורים (Stories) שמעלים החברים של המשתמשים, יהיה אפשר לדלג עליהן והן לא ישולבו בסיפורים עצמם. המודעות יהיו בגודל מסך מלא ויכללו סאונד אם האפשרות מופעלת. בדרך הזאת, סנאפצ'ט נמנעים מלהמטיר על המשתמשים מסרים שיווקיים ומלפגוע באפקטיביות של המודעות וביכולת של המשתמשים לזכור אותן.
המפרסמים יוכלו להציע למשתמשים ש"החליקו" על המודעות כמה קריאות לפעולה: לשלוח אותם לצפות בסרטון ארוך יותר, להפנות אותם לאתר או למאמר (בלי לצאת מהאפליקציה) או להניע אותם להוריד אפליקציה אחרת.
איך ישפיע ה-API של סנאפצ'ט על התמחור של המודעות?
עד להשקת ה-API, מודעות הווידאו של סנאפצ'ט תומחרו בתעריף גבוה למדי הנע בין 40$ ל-60$ לאלף חשיפות. לפי הערכות, הממשק החדש יוריד את המחיר של מודעות הווידאו ומודעות ה-Snaps החדשות (אלו שיוצגו בין סיפורים), אבל תזמון המודעות לתאריכים מיוחדים כמו בלאק פריידי או ולנטיינס דיי צפוי להקפיץ את המחירים. סנאפצ'ט מעריכים שהרחבת הנגישות למודעות וידאו תגדיל את הפופולריות שלהם בקרב מפרסמים והם טוענים ששיעור המעורבות בפלטפורמה הוא גבוה פי חמישה משיעור ההקלקה על הממוצע מודעות מובייל.
לכן, תאורטית סנאפצ'ט יכולים לנגוס בתקציבי פרסום שהיו נזרקים על באנרים במובייל או על תרמיות פרסום, שמשתיהן סנאפצ'ט נקייה ומוגנת, ואף להשתלט על תקציבי הפרסום לטלוויזיה, לפחות של מותגים הפונים לקהל של דור המילניום.
מצד שני, השיווק בסנאפצ'ט מחייב יצירת תוכן מותאם אישית יותר מבכל פלטפורמת דיגיטל אחרת, ומודעות וידאו עלולות להיות יקרות מדי עבור מפרסמים רבים. זאת ועוד, אפשרויות המיקוד בסנאפצ'ט מוגבלות למיקום, מין, ספק אינטרנט, סוג מכשיר והעדפות תוכן, ומפרסמים שהתרגלו לאפשרויות המיקוד המפורטות והמדויקות שמוצעות בפייסבוק מצפים ליותר.
בינתיים סנאפצ'ט לא חושפים את המשמעות של ה-API החדש על גאופילטרים ועדשות ממותגות. נכון לעכשיו, סנאפצ'ט מתמקדים במודעות וידאו אבל אפשר להניח שבעתיד הקרוב יתווספו לתמהיל הפרסום מוצרים נוספים כמו גאופילטרים ועדשות ממומנות. נכון לעכשיו, מחירם של מוצרי פרסום אלה הגיע למאות עד אלפי דולרים עבור יממה בלבד, וזכו להצלחה בקרב מותגים גדולים כמו טאקו בל ואחרים.
תמונה: theverge.com
החידוש הזה משתלב היטב עם העיצוב המחודש של הגרסה הידידותית, המהירה ופורצת הדרך של סנאפצ'ט שהושקה בשבוע שעבר. בעיצוב החדש הובלטו סיפורים של חברים לצד תכנים מערוץ ה-Discover של שותפי התוכן של סנאפצ'ט, מהלך צפוי להגדיל את החשיפה לתכנים של האחרונים. שילוב של מודעות בתמהיל הזה יכול להגדיל משמעותית את הרווחים של סנאפצ'ט מפרסום.