by Roni Calvo
מה?
טכניקות בניית קישורים עמידות בפני גוגל פינגווין ואלגוריתמים עתידיים של גוגל וטכניקות שיקום לאתרים שנפגעו.
מי?
אוליבייה עמר מ-Point Up Media
משתתפים: אהרון פרידמן מ-Spark, מארק לוי מ-3Door Digital וג'ים בויקין מ-Internet Marketing Ninjas.
אתרים וכלים חשובים שהוזכרו
Google disavow links – כלי לדחיית קישורים מזיקים המאפשר לבעל אתר לבצע פניה לגוגל בבקשה שיתעלם מלינקים מסוימים בפרופיל הלינקים של האתר.
MajesticSEO – כלי בתשלום המאפשר להוציא את פרופיל הלינקים של האתר כלל האנקור של כל קישור ושאר מידע בנוגע למקורות המקשרים.
ahrefs – כלי להוצאת פרופיל לינקים המתעדכן כל 15 דקות.
Link Research Tools
Remove’em – כלי להסרת לינקים בעיתיים.
rmoov – כנ"ל.
מה כדאי לקחת אתכם?
אחרי הסרת הלינקים ה"מזיקים" / "בעיתיים" יש לדאוג להשגת לינקים כשרים כדי לחזור למצב בו האתר היה (מבחינת מיקומים במנועי חיפוש) בטרם קיבל את העונש מגוגל.
הסרת הלינקים הבעיתיים ופנייה לגוגל דרך כלי ה-disavow אין פירושה שהאתר ישוב לדירוגים שהיו לו בטרם העונש שקיבל מגוגל.
כדאי לתעד כל פנייה להסרת לינקים, לשם מעקב אחר הנושא וכן לשם הבנה לגבי אילו לינקים לא קל להסיר.
יש לנקוט בשימוש מגוון של אנקורים, לרבות מלים שאינן מונחי מפתח, כמו "לחץ כאן", "ראה באתר", "להמשך" וכדומה.
המצגת של מארק לוי: