הבלוג שלנו

Seach Console Insights – דו"ח חדש של גוגל

shlomit
17 ביוני 2021
זמן קריאה: דקה אחת

דו"ח חדש של גוגל – Search Console Insights – נועד לעזור לבעלי אתרים להבין איך המשתמשים מגיבים לתוכן האתר ולשפר אותו בהתאם. הדו"ח זמין בגרסת בטא לכל המשתמשים המאומתים ב-Google Search Console. בשלב זה עדיין אי אפשר לייצא או לשתף את הדו"ח.

google search insights

הדו"ח שואב נתונים מגוגל אנליטיקס ומסרץ' קונסול ומתמקד בתובנות הקשורות בתוכן ובאינטראקציה של המשתמשים עם התוכן, בין השאר:

  • מהם פריטי התוכן המובילים באתר ואילו מילות מפתח מובילות אליהן?
  • כמה זמן מבלים הגולשים בקריאת התוכן?
  • מהם ערוצי התנועה העיקריים לאתר?
  • מאילו אתרים ורשתות חברתיות מגיעים גולשים לאתר?

איך לראות את הדו"ח Search Console Insights?

כדי להגיע אל הדו"ח יש להקליק על הקישור בראש דף הסקירה הכללית בחשבון או דרך הקישור https://search.google.com/search-console/insights.

אפשר לקבל מידע חלקי גם בלי חשבון אנליטיקס, אבל כדי לקבל מידע מלא יש לקשר בין החשבון ב-Search Console לחשבון באנליטיקס דרך הקישור https://search.google.com/search-console/settings/associations.

 

בשורה התחתונה, הדו"ח Search Console Insights אומנם מציג מידע שכבר היה זמין דרך הקונסול או האנליטיקס בנפרד, אבל ריכוז המידע בדו"ח אחד הוא נוח למדי. כמו כן, גוגל החזירו באופן חלקי את המידע על שאילתות החיפוש שמהן מגיעים המשתמשים לדפים ספציפיים באתר, מידע שהוסר בשנת 2013 והוחלף ב-(not provided). החסרונות העיקריים הם שאי אפשר לייצא או לשתף את הדו"ח בדרך שאינה צילומי מסך, וכן שהנתונים מוגבלים רק ל-28 הימים האחרונים.