חשבתם שלהפניות 301 יש עדיפות על דפי שגיאה (404) מבחינת SEO והעברת הסמכות מדף לדף? ובכן, לא בכל מקרה.

ג'ון מולר מגוגל אמר אתמול בטוויטר שהסיבה היחידה להשתמש בהפניות 301 היא רק כשהדף החדש הוא תחליף מדויק של הדף הישן. בנסיבות אחרות, גוגל מתייחסים אל הדף כאל דף שגיאה.

במילים אחרות, אם יש לכם דף בנושא פרסום בפייסבוק ואתם רוצים לשנות את כתובת ה-URL שלו ולהפנות אותו לדף חדש באותו נושא, אז לכו על זה. אבל אם מחקתם את הדף מסיבה כלשהי, אל תפנו אותו לדף בנושא פרסום בטוויטר, וגם לא לדף קטגוריה ראשי או לדף הבית. פשוט הפכו אותו לדף שגיאה המחזיר קוד 404. גוגל ממילא יתייחסו אל הדף כאל דף שגיאה.

301 או 404 לפי גוגל

ההתלבטות בין הפניות 301 ודפי שגיאה עולה הן במעבר אתר ושינוי מבנה כתובות ה-URL, והן בעבודה השוטפת של קידום אתרי קניות, שבהם מוצרים יכולים לצאת מהמלאי לצמיתות. שיקול נוסף בהעדפה של 301 או 404 הוא חוויית המשתמש: האם מבקר באתר שחיפש מוצר מסוים ויופנה לדף מוצר אחר או לדף קטגוריה המציג מספר מוצרים דומים ימשיך בתהליך הקנייה או שירגיש מרומה ויחזור למנוע החיפוש? במקרה כזה, אפשר להוסיף לדף הודעה על כך שהמוצר אזל ולהמליץ על מוצרים דומים; ברוב המקרים האחרים מומלץ להפנות את המשתמשים לדף שגיאה, אבל יש לוודא שדף השגיאה הוא ידידותי למשתמש וכולל אפשרויות חיפוש וניווט לדף הבית ולדפי הנחיתה העיקריים.

 

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים בנושא קידום אתרים בגוגל ושיווק באינטרנט בכלל.