הבלוג שלנו

5 טיפים לשיפור ציון האיכות בקמפיינים ממומנים (PPC)

'Gilad Sasson'
23 בפברואר 2014
זמן קריאה: 5 דקות

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם עם למעלה מ-3 מיליארד חיפושים ביום. זוהי כבר עובדה ידועה שהימצאות בתוצאות הראשונות של גוגל שווה הרבה מאוד כסף. ישנן שתי דרכים להופיע במנוע החיפוש של גוגל: אורגני וממומן. אני אתמקד בהיבט של הקידום הממומן PPC (תשלום לפי קליק) ואיך אנו יכולים לשפר את התוצאה שלנו בעזרת טכניקות מעולם ה- SEO  (או בעברית פשוטה, קידום אתרים אורגני).

גוגל מציגים את מודעות ה-PPC שלהם לפי נוסחה המורכבת משני פרמטרים:

  1. ציון איכות
  2. מחיר

לכן: ציון איכות X מחיר = ציון מודעה.

ציון האיכות מורכב מ-3 פרמטרים:

 1.      CTR אחוז הקלקה – כלומר מס' קליקים לחלק מס' הופעות. לדוגמא: אם המודעה של מוצגת 10 פעמים והקליקו עליה פעם אחת, אז אחוז ההקלקה שלנו יהיה 10%.

2.      רלוונטיות המודעה – האם המודעה היא רלוונטית לחיפוש שבוצע. דוגמא: אם אני מחפש שיווק באינטרנט, גוגל יציגו לי מודעות שנחשבות כרלוונטיות לנושא.

3.      דף הנחיתה – דומה מאוד לרלוונטיות המודעה, הפרמטר הזה מתקשר לרלוונטיות דף הנחיתה בהתאם לשאילתת החיפוש ולמודעה. הנה מספר שאלות שיעזרו להבין האם דף הנחיתה הוא רלוונטי: האם דף הנחיתה קשור למודעה שלחצו עליה? האם דף הנחיתה ממלא את ההבטחה שהובטחה בדף הנחיתה? האם אנשים שמבקרים בדף הנחיתה עוזבים באופן מיידי מבלי לבצע המרה?

מדוע אנחנו בכלל צריכים ציון איכות למודעות? מדוע לא להסתפק בהצעות מחיר?

למעשה זה פשוט למדי, גוגל רוצים שהמשתמשים יקבלו את מה שהם חיפשו, וציון האיכות מכריח את המפרסמים לעשות מודעות ודפי נחיתה רלוונטים. אם המשתמשים לא יקבלו את מה שהם חיפשו הם יפסיקו להשתמש במנוע החיפוש והתוצאה תהיה שהמפרסמים יפסיקו לפרסם. כך שלמעשה ציון האיכות הוא אינטרס משותף של גוגל והמשתמשים.

מפרוייקטים שביצעתי לאחרונה שמתי לב שאף על פי שהדבר נראה כמובן מאליו, פעמים רבות לא מתבצעת התאמה של מודעות הקמפיין לדף הנחיתה הרלוונטי, לא קיימת התאמה בין מילות החיפוש לטקסטים ולתגים הקיימים בדף הנחיתה, דבר שגורר פגיעה בציון האיכות של המודעה ומפחית את הסיכוי לקמפיין מוצלח.

בעזרת הטיפים שאמנה פה תוכלו לשפר את ציון האיכות של המודעות שלכם בצורה יחסית פשוטה. באמצעות העלאת ציון האיכות שלנו אנו למעשה מעלים את ציון המודעה שלנו ללא צורך בהוספת כסף, דבר שיגרום לניראות גבוהה יותר של המודעות ול- ROI  גבוה יותר.

כיום על מנת ליצור דף נחיתה מושך ואטרקטיבי יש ליצור דף מעוצב ואי אפשר לכתוב מה שרוצים איפה שרוצים, לכן הטיפים שאתן פה מתעסקים בשינויים טכניים שהגולש כמעט ואינו מבחין בהם, אולם גוגל רואה אותם והם עוזרים לנו להסביר לגוגל בצורה טובה יותר את הנושא המרכזי של דף הנחיתה. במקרים רבים מנהליPPC  ומנהלי SEO הינם תחומים נפרדים שמנוהלים על ידי אנשים שונים, מניסיוני באופטימיזציית קמפיין PPC ישנם היבטים רבים שקשורים ולקוחים מעולם ה-SEO אשר יכולים לעזור לנו לשפר את ציון האיכות של הקמפיינים ולהביא אותנו לROI  חיובי גבוה יותר.

טיפ #1: הכניסו ב-Title של הדף את הביטוי/הביטויים המרכזיים בקמפיין:

הטיפ הזה יכול להישמע כבסיסי ביותר, אך הוא אפקטיבי ביותר, בעזרת שינוי פשוט של כותרת דף הנחיתה כך שתתאים לביטויי או הביטויים הרלוונטים לנו נוכל לשפר באופן משמעותי את היכולת של גוגל להבין במה עוסק דף הנחיתה שלנו. כפי שציינתי קודם, גוגל מדרגים את רלוונטיות דפי הנחיתה לפי השאילתה שנתן הגולש. בעזרת התאמה של הכותרת אנו עוזרים לגוגל להבין את הרלוונטיות בין השאילתה, המודעה ודף הנחיתה.

טיפ #2: הכניסו ב-URL של הדף את הביטוי המרכזי בקמפיין:

פעמים רבות אני רואה שבדפי הנחיתה נותנים URL שהשם שלו הוא למעשה דף נחיתה,

 www. Example.com/landing-page , שינוי ה-URL בדף הנחיתה הוא אמצעי נוסף שיש בידנו על מנת לעזור לגוגל להבין בצורה טובה יותר את הנושא המרכזי בו עוסק דף הנחיתה, דוגמא: www. Example.com/key-word

שימו לב שאתם מפרידים את המילים אחת מהשנייה באמצעות מקף (-) (בהנחה שהביטוי הוא יותר ממילה אחת).

טיפ #3: וודאו שכותרת ה-H1 שלכם בדף הנחיתה מכילה את הביטוי המרכזי בקמפיין:

כותרת ה- H1 היא למעשה הכותרת הראשית בדף שלנו, עם קצת יצירתיות של מתכנת ומעצב ניתן למקם אותה במקומות שונים בדף שלנו כך שבמידה ויש לנו דף נחיתה מינימלי עם מעט מאוד תוכן היא לא תפריע לגולש, אך גוגל עדין יראה אותה ויבין שהיא הכותרת הראשית של הדף.

טיפ #4: הכנסת  ALT ו-title הכולל את מילת המפתח בתמונות בדף הנחיתה:

טיפ נחמד נוסף למקרה שבו דף הנחיתה שלנו מינימלי מאוד וכמעט אין בו תוכן, אלא רק 2-3 תמונות וטופס צור קשר. במקרה כזה נוכל להכניס בתיאור התמונה את מילת המפתח שלנו. לרוב זהו מקום שהגולש לא ישים לב שהכנסנו ביטוי מסויים, אך כמו תמיד גוגל רואה הכל.

הערה חשובה: חשוב לתאר באופן אמיתי את התמונה, אך תמיד אפשר להשחיל את מילת המפתח בתיאור.

מצליח לשפר את ציון האיכות בעזרת מילת מפת בתמונה

 

טיפ #4.5: גם לוגו וסמלים של רשתות חברתיות הן תמונות:

יש לוגו של החברה? סמלים של מדיה חברתית? לוגואים של לקוחות? עוד מקום מעולה להשחיל את מילות המפתח הרלוונטיות שלכם. הערה חשובה מאוד: ניתן לתאר תמונה גם במשפט ולא במילה או שתיים, זה המקום להכניס משפט ארוך יותר, דוגמאות להכנסת הביטוי "שיווק באינטרנט" ב-alt  בלוגו (העבירו את העכבר על התמונה בשביל לראות את ה-ALT):

חברת נקודה מתמחה בשיווק באינטרנט

 חברת 'נקודה'  ממליצה על שירותי שיווק באינטרנט

טיפ #5: יש וידאו? מה עם השם שלו?

בדפי נחיתה רבים כיום ישנם סרטוני וידאו, כידוע סרטון וידאו מעביר יותר מסרים ובצורה ברורה יותר מאשר טקסט כתוב. גם במקרה כזה אפשר להכניס בשם של הסרטון עצמו את מילת המפתח הרצויה.

הפוסט פורסם במקור באתר conversioner כפוסט אורח ע"י עודד ליבנה – מנהל פרוייקטים בנקודה, ושותף מומסך מטעם גוגל Adwords וגוגל Analytics.

יש לכם רעיונות לטיפים נוספים? נשמח לשמוע..