הבלוג שלנו

מדריך למודעות המורחבות החדשות ב-Google Ads

'Gilad Sasson'
27 באוגוסט 2018
זמן קריאה: 5 דקות

חידוש הפך להיות שם נרדף לגוגל בשנה האחרונה שלא מפסיקה להפתיע במותגיה החדשים, בפיצ'רים ובתוספות לפלטפורמת הפרסום האהובה עלינו Google Ads  (הלוא היא Google AdWords הנוסטלגית)

והפעם במרכז הבמה עומד חידוש בפורמט מודעות הטקסט שמאפשר לנו המפרסמים להוסיף מידע נוסף, שימושי ומשכנע עבור לקוחותינו בפורמט מודעות חדש הכולל כותרת שלישית ותיאור נוסף!
מדובר בכמעט הכפלת כמות הטקסט של המודעה ושטחה. לבעלי הזיכרון הקצר שבינינו, עד כה מודעות הטקסט כללו כותרת ראשונה, כותרת שנייה ותיאור. המודעות נראו כך:

עם החידוש האחרון מודעות הטקסט החדשות מאפשרות לכלול כותרת ראשונה, כותרת שנייה, כותרת שלישית, תיאור ראשון ותיאור נוסף. המודעות החדשות נראות כך:

מה עוד ידוע לנו על המודעות החדשות? הנה כמה דגשים חשובים:

 

* החידוש קיים גם בSearch Network וגם בDisplay Network

* המודעות החדשות תומכות בכל סוגי מכשירי המובייל ומתעצבות בהתאם למכשיר.

* ישנה מגבלת תווים גם בכותרת והתיאור הנוספים: כותרת עד 30 תווים, ותיאור עד 90 תווים.

* הכותרת 1+2 והתיאור הם בגדר חובה, אבל הכותרת השלישית והתיאור הנוסף הם אופציונליים בלבד.

 

אנחנו יודעים שההתרגשות בשיאה, כי באמת מדובר בשפע חדש ומפתה לשימוש, אבל לפני שנרוץ להקים מודעות חדשות יש כמה שאלות שחשוב לשאול כדי לדעת האם ואיך להשתמש במודעות החדשות בצורה הטובה ביותר.

מה יקרה למודעות גוגל הקודמות?

אל דאגה, המודעות הקודמות נשארות וימשיכו לרוץ כרגיל. אין כרגע שום תכנון עתידי מצד גוגל לעצור את הפעילות שלהן. אז מצד אחד אין לחץ לערוך ולהוסיף את המודעות החדשות, אך מצד שני עם הזמן שיחלוף המתחרים שלכם ישתמשו רק במודעות החדשות ואתם לא תרצו להישאר מאחור, אז למרות שאין לחץ כדאי להתחיל לתכנן את המודעות החדשות שלכם.

המודעות המורחבות בגוגל יעבדו טוב יותר?

על פי גוגל המודעות החדשות מקבלות 15% יותר קליקים מהמודעות הרגילות. ואם נחזור שנתיים אחורה ל2016, כשגוגל שחררו את המודעות המורחבות לראשונה, נתונים הראו עלייה של 20% באחוז ההקלקה אצל מפרסמים שעברו למודעות המורחבות.

עם זאת, היו כאלו שטענו בזמנו שהמודעות המורחבות עובדות פחות טוב, לכן חשוב לזכור שכל מקרה לגופו, ואחוז הקלקה גבוה לא תמיד מעיד על אחוז המרה גבוה. לכן המלצתנו תהיה לא לעצור את המודעות הקודמות. תוסיפו מודעות חדשות אך בדקו את הביצועים במקביל למודעות הקודמות וכך תוכלו לדעת מה עובד יותר טוב ותבצעו את השינויים רק לאחר שתהיו בטוחים מהן המודעות המנצחות

האם הכותרת והתיאור הנוספים יופיעו תמיד?

גוגל משיבים לכך בתשובה כנה לפיה חלקי המודעה המקורית (כותרת ראשונה, שניה ותיאור) יופיעו תמיד, אך הכותרת והתיאור הנוספים יופיעו כשיש מספיק מקום לכך. ישנם מצבים בהם גוגל נאלץ לקצר את הטקסט כדי להתאימו למסך ולפורמט ובמקום הטקסט יופיעו שלוש נקודות המשך ( "…" ).

 

באילו מצבים המודעה עלולה להיקטע?

  • בשימוש של תוסף התקשרות, כפתור ההתקשרות עלול לקחת מקום נכבד מהמודעה ולהוביל לקיצור כותרת 3 או תיאור נוסף.
  • אם במודעת הטקסט יש שימוש רב ב"אותיות רחבות" שתוספות יותר מקום, כמות התווים שהוכנסה אומנם עומדת במגבלה אך עלולה לתפוס יותר מקום ולפיכך להתקצר על ידי גוגל. ואם שאלתם את עצמכם מזה "אותיות רחבות" – קחו לדוגמה את האות ת' בהשוואה לו', או מ' בהשוואה לז' ותבינו במה מדובר…
  • בשימוש ברשת המדיה של גוגל ישנם גדלים מסוימים בהם הכותרת השנייה היא זאת שלא תופיע במידה והשתמשתם בשלוש הכותרות.

התשובה הכנה של גוגל מעלה סוגייה נוספת לגבי האופן שכדאי להשתמש במודעות החדשות כך שלא יחתכו בצורה שתפגע בהעברת המסר. מה שמוביל אותנו לשאלה האחרונה…

כיצד לנסח מודעות חדשות ב-Google Ads?

להלן שני קווים מנחים שלדעתנו חשוב לשמור עליהם כדי לוודא שתשמשו בחוכמה בשפע החדש שקיבלתם מגוגל.

 

רצף הגיוני הוא הכרחי

למרות שזה מפתה, חשוב לא להעמיס במידע מיותר ו/או מבלבל שבסוף יגרע מחדות המודעה. הוספה של מידע חדש בכל כותרת שאינו מתכתב עם הכותרת שלפניה, ותיאור נוסף שאינו ממשיך ברצף את קודמו, עלולים לבלבל את הגולש ולפגוע בהבנת המסר. לכן חשבו טוב על הדרך הנכונה ביותר להשתמש בתוספות העומדות לרשותכם.

לדוגמה, אם הכותרת הראשונה מציגה את המוצר והכותרת השניה את שם המותג אז בכותרת השלישית כדאי להוסיף את המבצע הנוכחי או הנעה לפעולה, כמו "הזמינו אונליין". אופציה נוספת, במידה והכותרת הראשונה מציגה מבצע ייחודי והכותרת השנייה מתארת את המוצר שבמבצע אז הכותרת השלישית יכולה לשמש להדגיש את שם המותג/הסניף.

כך תשמרו על רצף הגיוני בין הכותרות ותחושת המשכיות בין האחת לשנייה. אותו הדבר לגבי תיאור, אם בתיאור הראשון פירטתם על השירות המוצע ומה הוא כולל, ניתן לתיאור הנוסף לפרט על מיקום מתן השירות, מבצע מיוחד באם קיים ו/או שירותים נוספים שיש במקום.

 

כל חלק עומד בפני עצמו

זוכרים את התשובה הכנה של גוגל? מאחר שייתכנו מצבים בהם הכותרת והתיאור הנוסף כלל לא יופיעו, חשוב לוודא שהמודעה שלנו עומדת בפני עצמה גם בלי התוספות.

בדקו שהכותרת הראשונה ושנייה כוללות את המידע המספק עבור הגולש גם אם הכותרת השלישית תוסר. במידה ומדובר ברשת המדיה – יש לוודא שגם עם הסרה של הכותרת השנייה המודעה תישאר הגיונית ומספקת.

אותו הדבר לגבי התיאור – ודאו שהתיאור הראשון מפרט את הנדרש עבור הגולש לקבל מידע ולנוע לפעולה. ברוב המקרים 2 התיאורים יופיעו אך במידה ולא, חשוב שהמודעה לא תראה "קטועה" ולא ברורה.

 

לסיכום, תמיד כיף לקבל מתנות במיוחד כשהן מאדון גוגל אך חשוב לדעת להשתמש בהן על הצד הטוב ביותר. זכרו שלעיתים כל המוסיף גורע ולכן חשוב להוסיף בטוב טעם, אל תשארו מאחור אבל תאמצו את החידוש בחוכמה – שימו לב לדגשים של גוגל, למקרים החריגים בהם הכותרת והתיאור לא יופיעו ושמרו על ניסוח אפקטיבי של המודעה, כזאת שלא תעמיס אלא תחדד, תשפר ותלטש את המסר שלכם.