הבלוג שלנו

חדש בגוגל אנליטיקס: Google Optimize, Google Studio ומדד איכות למבקרים

'Gilad Sasson'
3 בנובמבר 2016
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל הודיעו על השקת גרסה חינמית לכלי המעקב המתקדם Google Optimize 360: Google Optimize. הגרסה הלא-חינמית הושקה במרץ 2016 כחלק מ-Google Analytics 360 Suite, חבילה של כלי מעקב ומדידה המיועדת לעסקים ולארגונים.

Google Optimize הוא כלי בדיקה ואופטימיזציה של דפי נחיתה המשתלב ישירות בגוגל אנליטיקס. הכלי עדיין נמצא בגרסת בטא, ומשתמשים יכולים לבקש הזמנה בקישור הזה: https://optimize.google.com/optimize/signup/

הסיבה להשקת הגרסה החינמית של Google Optimize הוא השילוב בין הצפת המידע המאפיינת את עבודת השיווק וכן הציפיות הגבוהות של הלקוחות בעידן ה-Mobile-first. לפי גוגל, העסקים שמצליחים לעשות את המעבר מאיסוף מידע לשימוש בו הם אלו המצליחים לתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים במיקרו-רגעים האופייניים לחיפוש במובייל. גוגל גם מצטטים מחקר של  Econsultancy שבו השתתפו 4,000 אנשי שיווק והם ענו כי שני הטרנדים הצפויים לשלוט בשיווק דיגיטלי ב-2020 הם חוויית קנייה ופרסונליזציה.

 Google Optimize

איך Google Optimize יכול לעזור לעסקים לשפר את חוויית הקנייה?

מכיוון שהכלי משולב בגוגל אנליטיקס ובגוגל טאג מנג'ר, בעלי עסקים יכולים להשתמש במידע הקיים ולערוך ניסיונות בהתאמה אישית של תוכן ועיצוב האתר במהירות יחסית, מבלי להגדיר מחדש את היעדים. אצל חברות רבות אפילו הניסויים הפשוטים ביותר תלויים בצוות הטכני, והתוצאה היא שעובר הרבה זמן עד שהניסוי מגיע אל המשתמשים.

Google Optimize מאפשר למשתמשים ליצור ולהפעיל בדיקות A/B, מרובות-משתנים או הפניות בקלות רבה יותר. בכלי יש ממשק עריכה ויזואלי לשינוי טקסטים ותמונות וגם כלי עריכה לקוד HTML ו-JavaScript עבור שינויים נוספים. את תוצאות הניסויים אפשר לנתח באמצעות כלי הדיווח הסטטיסטיים המובנים בגוגל אנליטיקס, לקבוע איזה ניסוי הביא לתוצאות המוצלחות ביותר, ולבסוף להשתמש בווריאציה המנצחת.

בנוסף, ב-Optimize יש יכולות מיקוד מתקדמות שבאמצעותן אפשר להתמקד בפלח משתמשים מסוים ולייצר עבורו חוויית תוכן מותאמת אישית.

 

במקביל הוסיפו גוגל עוד עדכונים לכלים החינמיים שלהם:

Google Studio: כלי דיווח וויזואליזציה של נתונים, הנמצא גם הוא בגרסת בטא וזמין רק ב-21 מדינות (ישראל לא אחת מהן). הכלי מאפשר לעסקים לזהות תובנות ולשתף בהן כדי להחליט החלטות טובות יותר. גוגל מתכננים להוסיף לכלי טמפלטים של דוחות ולאפשר לעסקים ליצור ולערוך טמפלטים או להשתמש בספרייה של טמפלטים קיימים כדי להפיק דוחות בתוך זמן קצר.

 Google Studio

Session Quality Score בגוגל אנליטיקס: מדד חדש המשתמש בלמידה חישובית כדי לחזות את הסיכויים שהמבקר באתר או באפליקציה יבצע רכישה. עסקים יכולים להשתמש בציון האיכות כדי לשפר את חוויית הקנייה וליצור קמפיינים רימרקטינג למבקרים המעורבים ביותר.

ציון איכות חדש בגוגל אנליטיקס

מדד האיכות החדש הוא עוד דוגמה לשילוב של למידה חישובית במוצרים של גוגל. דוגמאות נוספות כוללות את הכלי Smart Goals, המיועד לבעלי אתרים שלא הגדירו מעקב אחר המרות או שאין להם נתונים מספיקים על המרות במסחר אלקטרוני עבור אופטימיזציה של מודעות; תובנות אוטומטיות באפליקציה גוגל אנליטיקס ומיקוד המבוסס על למידה חישובית בעדכון האחרון ל-Universal Ad Campaigns, שמטרתו להציג מודעות למשתמשים שיש סיכוי גדול יותר שיורידו את האפליקציות של המפרסמים.

 

המשיכו לעקוב אחרינו למידע נוסף על שיווק באינטרנט. אם אתם מחפשים חברה מוסמכת גוגל אנליטיקס לשירותי מעקב וניתוח נתונים – צרו אתנו קשר.