גוגל הציגו את "עקומת הידע" (Knowledge Graph), כלי חיפוש חדש שמציג מידע בסגנון וויקפדיה לצד תוצאות החיפוש הרגילות, וגם מציע אפשרויות חיפוש נוספות על סמך חיפושים קודמים של משתמשים.
כלי "עקומת הידע" קיים כרגע בשפה האנגלית בלבד ותוצאות החיפוש מוגבלות לשאילתות על ציוני דרך, סלבריטאים, ערים, קבוצות ספורט, מבנים, צורות גיאוגרפיות, סרטים, עצמים שמימיים, יצירות אמנות ועוד.
מקורות הידע של "עקומת הידע" נוצרו בעזרת מקורות ציבוריים כמו Freebase, וויקיפדיה, ספר העובדות של הסי.איי.איי ועוד. בנוסף נעזר הכלי בכ-500 מיליון דפי רשת וכ-3.5 מיליארד עובדות המצביעות על קשרים בין הדפים שונים ושכוונו בהתבסס על מה שאנשים מחפשים ומה שאפשר למצוא ברשת.
קרדיט: Google official blog
"עקומת הידע" הוא הצעד הראשון לקראת דור חדש של מנועי חיפוש. לדברי עמית סינגהל, מהנדס תוכנה בגוגל וראש מטה גוגל לדירוגי ליבה, לכלי שלוש מטרות:
– לספק תוצאות מדוייקות לשאילתות חיפוש רב משמעיות. כך למשל אם תחפשו "House", גוגל יניחו כי התכוונתם לסדרת הטלוויזיה ולא ל-house music או למונח כללי אחר.
– לסכם בקצרה מידע עיקרי על שאילתת החיפוש כך שלא תצטרכו ללחוץ על הקישורים המופיעים בתוצאות החיפוש כדי לקבל, למשל, מידע כללי על פועלם של דמויות היסטוריות.
– לספק עובדות ורעיונות נוספים או "לענות על שאלות לפני שהן נשאלו" במילותיו סינגהל שהתייחס לתיבת "People also search for" שכוללת הצעות חיפוש הקרובות לנושא החיפוש.
דרך אחרת לראות את זה הוא שגוגל למעשה משתמשים במידע שנאסף מכל האתרים המאונדקסים במאגריהם, ובכל המידע הפרטי שנגבה מאז שינוי מדיניות הפרטיות האחרון כדי להחזיק את המשתמשים באתר גוגל ולחסוך מהם את הטרחה שבללחוץ על הקישורים המופיעים בתוצאות החיפוש. יש לציין כי נכון לעכשיו תוצאות החיפוש של גרף הידע לא כוללות פרסומות.