בשבוע שעבר השיקה אינסטגרם את Instagram Stories, פיצ'ר חדש שמעתיק כמעט אחד לאחד את Snapchat Stories. בדומה לפיצ'ר הפופולרי של סנאפצ'ט, גם אינסטגרם סטוריז מאפשר למשתמשים להוסיף כיתוב, שרבוטים או אימוג'יז לתמונות ולסרטוני הווידאו ולבחור בין לשתף את הסרטונים באופן פומבי עם כלל העוקבים או רק עם עוקבים ספציפיים. כמו בסנפאצ'ט האורך המקסימלי של הסרטונים הוא 10 שניות והם ייעלמו מהרשת בתוך 24 שעות.
תמונה: Instagram blog
בשלב זה, אינסטגרם סטוריז עדיין לא פתוח למפרסמים, וסביר להניח שבעתיד הקרוב אינסטגרם יקבלו השראה מסנאפצ'ט גם בנושא הזה ויאפשרו להעלות מודעות פרסום בין הסיפורים. עם זאת, אינסטגרם מעריכים שעסקים ימצאו דרכים יצירתיות להשתמש בכלי החדש כדי לתקשר עם קהל היעד ומבטיחים שיציעו אפשרויות פרסום חדשות בעתיד.
דוגמאות לקמפיינים באינסטגרם סטוריז:
General Electric היו אחד המותגים הראשונים שהשתמשו בכלי כדי לפרסם דווקא סדרת סיפורים בסנאפצ'ט על הר געש בניקרגואה:
תמונה: adweek.com
גם נייקי מיהרו לפרסם באינסטגרם סטוריז כבר ביום השקת המוצר, ולפי סוכנות המדיה החברתית שלהם הסרטון זכה ל-800,000 צפיות ביממה שהוא רץ באינסטגרם (לשם השוואה, הסרטון הכי מצליח שלהם בסנאפצ'ט הגיע רק ל-66,000 צפיות).
למידע נוסף על שיווק באינסטגרם>>
מה ההבדל בין אינסטגרם סטוריז וסנאפצ'ט סטוריז?
כאמור, יש דמיון רב בין שני הפיצ'רים של שתי האפליקציות המתחרות. הדמיון מתחיל כבר בשם וממשיך בתכונות כמו אורך הסרטונים המקסימלי ותוחלת החיים של הסרטונים ובאפשרויות נוספות כמו האפשרות לצפות בסיפורים של החברים ברצף, להגיב לסיפורים בתגובה ישירה, לשמור את המדיה בגלריית התמונות של הטלפון ולראות את רשימת החברים שצפו בסיפור.
עם זאת, יש כמה הבדלים בין אינסטגרם סטוריז וסנאפצ'ט:
- האפשרות להוסיף Lenses, Geofilters ומיפוי הפנים עדיין בלעדית לסנפאצ'ט ואינה קיימת בכלי של אינסטגרם.
- באינסטגרם אפשר לקחת קטעים מהסיפור ולפרסם אותם כפוסט רגיל באינסטגרם.
- באינסטגרם אפשר לחזור אחורה ולצפות בסיפורים שאולי פספסתם.
- לאינסטגרם יש אלגוריתם לדירוג התוכן הנתמך בנתונים מחברת האב פייסבוק והוא מדרג את הופעת הסיפורים לפי היסטוריית המעורבות של המשתמש עם מי שהעלה את התוכן באינסטגרם ובפייסבוק.
לסיכום, אינסטגרם סטוריז אינו מוצר מקורי אבל הוא לאו דווקא מוצר כושל; מספר המשתמשים היומי באינסטגרם כפול מזה של סנאפצ'ט, ומשתמשים רבים, בעיקר בני 35 ומעלה ומותגים הפונים אליהם, יעדיפו להעלות סיפורים בעלי תוחלת חיים של 24 שעות באפליקציה הוותיקה והמוכרת.