שופינג ישמח לבב אנוש, ואינסטגרם היא בהחלט אחת הפלטפורמות שיודעות איך להפוך את כל השמחה הזו להזדמנות!

 

בפוסט הבא נבין איך אינסטגרם מצליחה להנגיש את פיצ'ר הקניות שלה בצורה הטובה ביותר, ולמה כדאי לכם לקחת חלק בחוויית השופינג החדשה.

 

כדי לנהל חנות איקומרס מצליחה אתם לא צריכים רק לשאול את עצמכם כמה אנשים מבקרים באתר שלכם ביום – אתם בעיקר צריכים להבין שתנועה לאתר חייבת להגיע ממגוון ערוצים כדי להגיע למספיק המרות. כי אפילו הלקוחות הכי נאמנים שלכם לא ימצאו סיבה לבקר באתר שלכם ככה סתם על בסיס יומי. לכן, השימוש באינסטגרם שופינג (Instagram Shopping) יגרום לקהל שלכם וגם לקהל חדש להיחשף למוצרים שלכם ולבקר יותר באתר שלכם. למה כדאי לכם להשתמש בפיצ'ר הזה? נתחיל מזה ש- 60% ממשתמשי אינסטגרם הצהירו שהם מגלים מוצרים חדשים באינסטגרם.

 

בואו נחזור טיפה אחורה. כבר במרץ 2018, אינסטגרם אפשרה לחשבונות עסקיים של מותגים או של משפיעני רשת למכור מוצרים דרך הרשת ב-45 מדינות.

עד היום, אינסטגרם לא עוצרת ומסמנת את מודעות השופינג כאחד הטרנדים העיקריים ב- 2020. אז אם אתם בעלי אתר איקומרס, המידע הזה חשוב לכם, וכדאי שתתכוננו להפוך את הפוסטים בחשבון האינסטגרם שלכם לחלונות ראווה!

אז מה הם בעצם פוסטים המאפשרים רכישה (Shoppable posts), איך הם מיטיבים עם העסק שלכם וכיצד יוצרים אותם?

"פוסטי קניות" באינסטגרם משנים את הדרך שבה אנשים קונים באינטרנט. עד לא מזמן, הדרך היחידה לייצר תנועה אורגנית לאתר איקומרס מאינסטגרם הייתה דרך לינק בביו (Bio) של הפרופיל. לעומת זאת, על ידי לינקים המאפשרים קנייה (Shoppable links), מותגים יכולים להפוך את חשבון האינסטגרם שלהם למעין חנות ויזואלית ולהוסיף תגיות ומידע על התמונות שלהם יחד עם קישורים לעמודי הנחיתה הרלוונטיים של המוצרים.

ברגע שחשבון עסקי הקים לעצמו את תיוגי השופינג, אייקון של "שקית" קניות יופיע בפינה של כל תמונה. כאשר משתמשים ילחצו על התמונה, יופיעו תיוגים המתארים את שם המוצר ואת מחירו. משתמשים יצטרכו ללחוץ על התגיות על מנת לקבל גישה רחבה יותר למידע על המוצר.

דוגמה לאינסטגרם שופינג

מתוך עמוד האינסטגרם של American Eagle

 

אם משתמש מתכוון לבצע רכישה הוא יוכל לגשת ישירות לעמוד המוצר באתר האיקומרס על ידי לחיצה על הכפתור הכחול- View on website.

מתוך עמוד האינסטגרם של Rayban- צפיה וקישור למוצר באתר

חוויית הקנייה הזו היא חדשה ומעניינת מאוד עבור משתמשי אינסטגרם, ומהווה פיתוח מרגש במיוחד עבור אתרי איקומרס או כל עסק שרוצה למכור דרך אינסטגרם. חוויית הקנייה בסגנון "אני רואה את זה, אני מקליק, אני קונה!" מקנה לצרכן דרך פשוטה, קלה, נוחה וטבעית בתהליך רכישה של מוצרים. לכן, הפוטנציאל של פוסטים אלו באינסטגרם הוא ברור כשמש. אז כל שנותר לנו עכשיו הוא לספר לכם איך להכניס את הפיצ'ר הזה לחשבון האינסטגרם העסקי שלכם ולהתחיל להגדיל את המכירות!

 

להלן השלבים ליצירת Shoppable Posts באינסטגרם:

  1. המירו את חשבון האינסטגרם שלכם מפרופיל אישי לעסקי

בייסיק, אבל למי שבכל זאת טרם עשה זאת, פעולה זו תאפשר לכם ליצור פוסטים של רכישה, לצפות ב- insight, לייצר מודעות ולקדם אותן.

  1. צרו קטלוג מוצר בפייסבוק

כפי שאתם כבר יודעים, מודעות באינסטגרם מנוהלות על ידי חשבון המודעות של פייסבוק (Ads manager), וכך גם מודעות השופינג. תחילה שימו לב שאתם משתמשים בתבנית של Shopping Facebook Page. כדי לוודא, בתחילת העמוד שלכם לחצו על Settings > Templates and Tabs > Edit > Shopping.

 

אינסטגרם שופינג

 

אחרי שבחרתם את תבנית השופינג, תהיה לכם גישה ל"חנות". לאחר מכן, בחרו "הוסף מוצר" ועקבו אחרי ההוראות של העלאת תמונות המוצרים, מחירים, תיאור מוצר וקישורי url לעמודי המוצרים באתר שלכם. לאחר שפייסבוק ואינסטגרם יאשרו את החשבון שלכם, אתם מוכנים לצאת לדרך.

  1. הוסיפו תגיות באינסטגרם

בחרו הגדרות > הגדרות חשבון עסקי > שופינג (Settings > Business Settings > Shopping). לאחר מכן בחרו את הקטלוג שיצרתם בפייסבוק ולחצו על סיום. עכשיו תוכלו להתחיל לתייג את המוצרים מהקטלוג: אתם יכולים להעלות פוסט חדש או לערוך פוסט קיים. אחרי שבחרתם "עריכה" לחצו על הכפתור "תיוג מוצרים", לחצו על המוצר בתמונה ותייגו את שמו מהקטלוג. ניתן להוסיף עד 5 תגיות בכל תמונה (שימו לב שכל תיוג מתאר מוצר ספציפי בצורה ברורה כדי לא לבלבל את העוקבים שלכם).

ברגע שהוספתם את כל התגיות, לחצו על תצוגה מקדימה ולאחר מכן שיתוף הפוסט. בהצלחה!

מתוך עמוד האינסטגרם של Michael Kors- תגיות קניה על כל מוצר

 

כפי שאתם רואים, אתם לא חייבים לצלם ולהעלות רק תמונות של המוצר, אתם יכולים להתמקד בסגנונות שונים של תמונות, כגון תמונות לייף סטייל, תמונות "קאז'ואליות" ועוד, ובהן לתייג כל מוצר בנפרד. כך גם עמוד האינסטגרם שלכם יראה טוב ולא משעמם, וגם תשיגו את המטרה לשמה התכנסנו- אינסטגרם שופינג!

 

לסיכום, אינסטגרם היא כבר מזמן לא רק פלטפורמה שרק נותנת השראה למשתמשים שלה, היא לאט לאט (או יותר נכון, מהר, מהר) מתכווננת לערוץ מכירות של ממש, כך שלא תוכלו להרשות לעצמכם לא להיות בו.

 

בקיצור, יש לכם חנות אינטרנטית? אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, פזרו את מקורות התנועה לאתר שלכם, ואם המוצר שלכם ויזואלי, בחנו את אופציית האינסטגרם שופינג עוד היום!